Skocz do zawartości

10 , 3 , 3 , 5 ?????? POMOCY .....


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Czesc.

Stała się bardzo przykra rzecz. Jadac sobie do domciu zapalila mi sie na chwile kontrolka ladowania akumulatora. Stalo sie to w deszczowy i mokry dzien, gdzie pelno bylo wody, pary oraz wilgoci. Zapalila sie w bardzo nietypowy sposob - mianowicie - gdy dodawalem gazu - jej jasnosc wzrastala, a gdy puszczalem gaz - jej jaskrawosc bladla. Trwalo to doslownie trzy, moze cztery sekundy. Raz takze mrygnela kontrolka CHECK ENGINE i zaraz potem obie kontrolki zgasly.

Auto nadal pracowalo idealnie, bez zadnych sluchowych zmian w pracy, a nie takze nie zauwazylem spadku mocy, dynamiki, czegokolwiek. Wszystkie elektryczne elementy auta dzialaly idealnie. Takze radio.

zaparkowalem auteczko w garazu i po dokladnie 12 godzinach chcialem pojechac sobie gdzies i .... okazalo sie ze mam zero pradu w baterii. Jedyne co to wystarczylo go do zapalenia diod od elektrycznych szyb. Nawet TID nie mial sily swiecic.

Pytanie moje jest nastepujace. CO TO MOGLO BYC i CO MOGLO SPOWODOWAC TAKA AWARIE.

 

co poczynilem.

by uratowac resztki baterii - odlaczylem ja od auta - tak by nie wyladowala sie do reszty ...

 

jeszcze jedna sprawa - nie mam dzialajacego ABS - mam uszkodzony jeden czujnik i pali mi sie kontrolka ABS - ale to chyba nie jest zadnych problemem poniewaz jezdzilem juz z tym 2 miesiac i nie bylo zadnych przeszkod.

udalo mi sie naladowac baterie od nowa i przeczytalem kody bledow na spinacz ....

 

oto wyniki, po zwarciu pinu 5 i 6 i wlaczeniu zaplonu to oto mi sie pokazalo ...

 

10 x mrugniecie

1 sekunda przerwy

3 x mrudniecie

1 sekunda przerwy

3 s mrugniecie

1 sekunda przerwy

5 x mrugniecie

 

i 3 sekundy przerwy i od nowa

 

 

10 x

3 x

3 x

5 x

 

wyglada mi to na kod 10 3 3 5 ----czyli 0335 - a jest to wedlug opisu znalezionego przeze mnie

"Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"

 

hmmm teraz pytanie ... co oznacza ten kod bledu ?? i czy to ma jakis zwiazek z moim problemem z pradem ??

 

acha i podczas odczytu - nie bylo pierwszego kodu 12 .... mam tigre z 96 roku - stara tigra jaskula, zlacze 16 pinowe,

 

prosze zweryfikujcie moje ODCZYTY czy dobrze interpretuje ten kod bledu ?? ?? i POMOZCIE W PROBLEMIE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Masz czujnik przy kole pasowym wału korbowego.

Koło pasowe jest takie karbowane, czujnik jest od strony kabiny, znajdziesz.

Wyczyść czujnik.Zmierz szczeline pomiedzy nim, a kołem pasowym, powinno być ok. 1,2mm.

Obejrzyj kabel od niego, jakies przetarcia, czy coś.Potraktuj jego wtyczkę Wd 40.

 

A swoja droga ciekawe, czemu padł aku?

Na pewno nie przez ten czujnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mi to wygląda na to że masz coś z ładowaniem akumulatora. Sprawdź naciąg paska który napędza alternator i sprawdź moduł regulatora prądu ładowania.

I trzecia rzecz może porostu akumulator Ci padł!! Odłącz go od autka podłącz do prostownika na kilka godzin i zobacz jakie ma napięcie po naładowaniu i czy odpalisz samochód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności