Skocz do zawartości

Awaria pompy, prośba o radę


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, temat dotyczy:

Opel Astra II z 1999 r, silnik: 1.7 DTI(oplowski).

 

Któregoś dnia wracałem sobie z roboty, nagle samochód zgasł w trakcie jazdy - kontrolki wszystkie ok.

 

Myślę: "Nic, może jakaś chwilowa niechęć do jazdy". Więc zadowolony próbuję odpalić. Hmmm, no kręcić kręci pięknie, ale nic z tego nie wynika. Zepchnąłem go. Żeby skrócić historię powiem tyle, że teraz stoi u mnie na podwórku(już ponad miesiąc!!), a komputer powiedział: "pompa".

 

Pytałem się w kilku warsztatach, oczywiście każdy powiedział, że ni hu hu.

Więc zadzwoniłem w akcie desperacji do serwisu Opla. W jednym powiedzieli mi 10 tys(za samochód dałem 11), a w drugim 6 tys.

 

Więc szukam po szrotach, ale nikt nie ma dla mnie pompy.

 

Więc zacząłem zastanawiać się nad regeneracją.

 

Może ktoś mi jakoś pomóc? Polecić może jakieś szroty, gdzie ta pompa będzie albo polecić kogoś, kto dobrze ją naprawi i fuszerki nie odwali?

 

Co chcę osiągnąć:

Najlepiej, żeby udało się to zrobić w Łodzi lub w okolicach(ale ostatecznie jestem w stanie jechać gdzieś dalej). Chcę mieć też gwarancję, żeby nie było, że samochód pojeździ miesiąc, czy pół roku i znowu stanie.

 

No i najważniejsze: chcę się zmieścić ze wszystkim(wymiana + część) w 2000 zł.

No plus minus coś tam.

 

Tak więc proszę o jakieś rady, bo to już ponad miesiąc jak nie mam samochodu i szlag mnie trafia.

 

PS. Na samochodach nie znam się prawie w ogóle, więc możecie mówić do mnie jak do debila :oops:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22892-awaria-pompy-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/
Udostępnij na innych stronach

szukajcie a znajdziecie

 

http://www.allegro.pl/item717952658_naprawa_pomp_wtryskowych_vp_30_vp44.html

 

gosc pisze dti ale pompa 0470004003 to chyba 1.7 DT

 

lub

 

https://ssl.allegro.pl/item712959881_pompa_wtryskowa_ve4_bosch_opel_astra_1_7_dt.html

 

tak BTW w necie jest pełno ogłoszeń typu sprzedam auto na części polecam poszukać bo szkoda kasy wywalać nie wiadomo ile ogólnie to chyba pompy w tych silnikach to chyba nie często się psują....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22892-awaria-pompy-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-145957
Udostępnij na innych stronach

Wykręć sterownik pompy wtryskowej 4 śruby i jedna wtyczka, albo niech Ci ktoś wykręci jak naprawić go to http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33 jak co to tłumaczyłem to ale nie doszlifowałem daj maila to Ci podeślę to waży 9MB moje tłumaczenie. tej stronki i znając życie autko odżyje mój mail to witoldpaull@gmail.com. Na forum nie wrzucę załącznika bo nie ma opcji. Nie słyszałem o fizycznym padzie pompy, tylko sterownika pompy wtryskowej - powstają zimne luty (wysoka temp. w miejscu zamontowania) i pada parę części za max 30zł + elektronik 50-100zł. To częsta przypadłość tego silnika Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22892-awaria-pompy-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-145379
Udostępnij na innych stronach

zobacz jaką masz wersje pompy tzn ile gniazd wychodzi z niej. Podejrzewam ze bedzie 1no i wtedy z regeneracja duzo ciezej ale jesli 2 (nowszy typ) to znajda sie zaklady ktore podejmuja sie regeneracji. Wydaje mi sie ze lepiej zregenerowac swoja obecna niz kupowac uzywana bo jej koniec moze byc tez bliski.

 

PS: bylem u mechanika bo tez borykam sie z usterka pompy i szarpie mi samochod. Koles pokazal mi uszkodzony sterownik. Podobno jest to wina niefortunnej konstrukcji ( Podobno olej czy ropa dostaje sie przez piny we wtyczce na elektronike). Podobno sama regeneracja sterownika pomaga jedynie na chwile. Aby zlikwidowac problem trzeba rowniez zregenerowac mechanicznie pompe. Byla to opinia ktora uslyszalem od jednego z pracownikow bosch service. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22892-awaria-pompy-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-145121
Udostępnij na innych stronach

Witam, podpinam się do tematu, bo też mam problem, prawdopodobnie związany z pompą.

Mój tato posiada opla astrę 1.7 dti z 2003 roku (silnik isuzu). Podobnie jak w pierwszym poście pompa siadła w czasie jazdy i ją właśnie wskazał komputer.

Samochód odesłaliśmy do zaprzyjaźnionego mechanika, pompa została wymieniona na używaną. Po sprawdzeniu komputerem program nie wykazał żadnych błędów, mimo to samochód nie pali.

Jakieś pomysły co może byc nie tak?

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

Edit.

Zapomniałem dodac, że po tym jak samochód stanął na drodze (za pierwszym razem), zapalał później, ale gasł przy ok. 85 stopniach celsjusza (temperatura silnika).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22892-awaria-pompy-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-144957
Udostępnij na innych stronach

Jaki to byl kompyter ze wskazal na pompe?? i w jakiej postaci wskazal on ze to wlasnie ona. Jaka czesc sieadla elektroniczna czy mechaniczna, jaki blad jaki sprzet do diagnostyki uzyty. Moz epoprostu jakis kabelelk sie przetarł albo wtyczka nie kontaktuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22892-awaria-pompy-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-144934
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja pompy sporo kosztuje. W mojej asterce też padła jakieś 4 miesiące temu, przy stanie licznika 190000. Wydatek - 3000PLN. 2000 regeneracja i 1000 zł demontaż i montaż. Warsztat mam sprawdzony, więc wolałem nie oszczędzać na "złotych rączkach". Miałem ten sam objaw co Ty. Auto zgasło, ładnie kręciło i nic. Tyle że warsztat jest w Katowicach. Może znajdziesz coś bliżej. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22892-awaria-pompy-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-144913
Udostępnij na innych stronach

( Podobno olej czy ropa dostaje sie przez piny we wtyczce na elektronike). Podobno sama regeneracja sterownika pomaga jedynie na chwile.

Typowym uszkodzeniem jest to, że elektrozawór (umieszczony tuż przy rurkach paliwowych wysokiego ciśnienia co podają paliwo do wtrysków) zaczyna na wtyczce poprzez 2 piny przepuszczać. U mnie dochodził poprzez te kabelki olej napędowy do sterownika silnika. Szukałem na necie i znalazłem - koledzy z forum mazdy mają ten sam elektrozawór i tak samo przepuszcza, radzą sobie poprzez dokładne umycie benzyną ekstrakcyjną wtyczki i elektrozaworu - wciśnięcie silikonu do gniazda elektrozaworu, standardowy 350 stopni C, odczekaniu paru godzin i po problemie. U siebie zrobiłem to i przestało to być problemem. Przedtem kupiłem całą pompę dla tego elektrozaworu ale pomogło na 40 tys.km. Po tej operacji mam spokój i zaoszczędzone kupę kasy koszt tego elektrozaworu to po super ulgach 500-900zł u Boscha. Ciasno jest w miejscu tego elektrozaworu i aby go nie wykręcać kupiłem spry do czyszczenia gaźników z nagaru nałożyłem cienką rurkę igelitową i wymyłem wewnątrz poprzez nią. Ten spry "waniajet" jak benzyna ekstrakcyjna. Od tamtego momentu mam spokój. Z elektrozaworem! dla niego nie trzeba regenerować całej pompy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22892-awaria-pompy-pro%C5%9Bba-o-rad%C4%99/#findComment-144846
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności