Skocz do zawartości

wymiana rozrządu w 1.7 TD Astra II - prośba o poradę


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

Mój problem polega na tym ,że chciałbym wymienić pasek rozrządu wraz z rolkami w asterce, wymieniałem juz kilka razy w grupie vw-audi-skoda-seat i mam pytanie czy w tym silniku pójdzie mi to bez problemowo czy nie trzeba żadnych specjalnych przyrzadów blokad czy jest cos co powinienem wiedzieć przed rozpoczęciem prac :beer:

 

I drugie pytanie samochod mam od roku ma przejechane ok 200 000 km

(nie wiem co poprzedni własciciele autka w nim zmieniali ja narazie zmieniłem tylko filtry i olej i śmiga bezproblemowo) i jak jest z pompą wody czy padają w tych autach i czy lepiej od razu z rozrzadem wymienic czy raczej śmigać bo w vw ASO jak pracowałem to zawsze zalecali przy drugim rozrzadzie wymiane ale spokjnie można było robić po 300 000 i wiecej i nie padały

DZięki za wszystkie porady i sugestie :beer: POZDRAWIAM!!! :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche tych przyrządów potrzeba do 1.7TD ale mozna zrobic na mazaka choc to nie polecana metoda amatorska( popularnie stosowana). Jeszcze odnosnie czesci skoro nie wymieniac pompy to czemu rolki wymieniac? Na rolkach w zasadzie sa bardzo podobne lozyska. Ja tam nie jedna rolke czy to od rozrzadu czy od paska osprzetu tylko przesmarowalem i dalej smigala elegancko. Jak sciagniesz pierscien zabezpieczajcy lozysko takiej rolki to bedziesz wiedzial oczym mowie. Sucho tam bedzie ze az strach sie domyslac. Jeszcze jedno dopowiem- nowe rolki wcale duzo smaru nie miewaja- oszczedzja firmy no i dbaja by im czesci nie zalegaly na magazynach. Doradzam jeszcze wymienic symeringi na wale glownym i rozrzadu bo nie sa drogie a jesli mamy juz i tak zdjetu pasek to kola tez mozna sciagnac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za te kilka porad - tak właśnie myślałem , mam już kilka rozrządów za sobą i zawsze znaczyłem korektorem białym i na to składałem i było ok a wiele przyrządów można zastąpić domowymi sposobami nawet w aso czesto zamiast tych przyrzadów wkladaja wiertla tyłem czy śruby ,porównam jeszcze ceny paska bez rolek bo patrzyłem w kaplecie to wychodza niedrogo i dlatego wolałbym wymienic ale jak różnica bedzie spora to zrobie tak jak napisałeś zostawie te i je przesmaruje chyba ze po zdjeciu okarze sie ze maja jakiegos zoonka

pozdro i jeszcze raz dzieki za szybka odpowiedz!:)!:)!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli rolki nie sa wychechłane i je przesmarujesz to bardzo dlugo jeszcze pojezdza. Nawet gdyby sie ktoras miala wysypac to sie nei zatrze tak zeby stanela tylko jeszcze sporo tysiecy km bedzie ja slychac jak swiszczy a potem rzezi. Wszystkie napinacze, rolki prowadzace i napinajace smaruje i pieknie smiga. Jak jest sucho na danej rolce to bedzie wyczuwalny spadek oporu oraz cichsza praca jej. Jeszcze robie taki myk ze klade rolke na lektrycznej plycie grzejnej i nakaladam smar na rolke to stopiony smar wnika w nia. Robilem tak meganie, astrze, polo oraz golfie i wszystko bylo okej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności