Skocz do zawartości

Remont silnika - kto zawinił? Prośba o opinie.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was wszystkich.

Zwracam się do Was jako specjalistów w dziedzinie mechaniki i zarazem ostatniej deski ratunku.

 

Zacznę od początku.

 

Posiadam OPLA ASTRĘ I 1,6 8v 75KM z '93 roku i przebiegiem 230tyś. Samochód nigdy nie miał instalacji LPG.

 

Pewnego dnia samochód odpalił, potem dławił się itd. wreszcie zgasł i więcej nie uruchomił.

 

Oddałem go do warsztatu - jeżdżę tam od lat. Chłopaki rozebrali silnik i stwierdzili, że stanęły regulacje zaworów.

Myślę sobie OK - zrobią głowicę, będzie fajnie. Zasugerowali wymianę pierścieni na tłokach - nie będzie trzeba długo tego ruszać. Cylindry gładkie jak pupa niemowlaka. Koszty dodatkowe niewielkie - zgodziłem się. Tłoki zostały stare, głowica dopieszczona, wymienione wszystko - łącznie z samoregulacjami na nowe. Po kilku dniach odebrałem sprawny samochód. Wlali olej 10w40 - po remoncie będzie chodził bez problemu na takim.

 

Pojeździłem około miesiąca bez problemów. Silnik miał wyższą temperaturę niż zazwyczaj - na warsztacie stwierdzili, że jest to spowodowane docieraniem się pierścieni. Ale gdy zaczął brać olej (około litra na 1000km) już nie było tak różowo. Po kilku tysiącach kilometrów samochód znowu stanął. Okazało się, że świece wypaliły się - nie elektrody a ceramika!! Wymienili na posiadające wyższą ciepłotę. Na nowych świecach zrobiłem 1200km!! i znowu to samo. Wypalone świece. Tym razem na jednej ze świec był nagar od oleju. Wkurzyłem się - postraszyłem rzeczoznawcą - wreszcie rozebrali silnik w ramach gwarancji. Co zobaczyłem w środku?

 

Głowica OK - jedynie ślady nagaru na zaworach od strony tłoka. Stwierdzili, że gdyby coś było z nią nie tak miałbym nagar w części wylotowej (dolotowej) nie powiem dokładnie, ale rzeczywiście nic tam nie było.