Skocz do zawartości

Tryb awaryjny, nieznany błąd, spadek mocy "pod światłam


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Posiadam Opla Astre II z 2000 roku. Diesel 2.0 101KM.

 

Od początku mam z nim następujący problem: za każdym razem kiedy się zatrzymuję np. na skrzyżowaniu na światłach, to włącza mi się pomarańczowa kontrolka i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Na trasie nigdy się to nie dzieje. Podjeżdzam do świateł, czy stoję w korku - wtedy zapala się kontrolka, silnik znacząco traci moc (wyczytałem w internecie że moc spada wtedy do 25%). Jest to bardzo denerwujące, bo ciężko wtedy ruszyć spod świateł. Jeżeli już uda mi się rozpędzić kontrolka gaśnie i wszystko jest ok.

 

Byłem ostatnio u mechanika, podłączyliśmy pod komputer. Niestety program diagnostyczny wykrył "nieznany błąd". Po skasowaniu błędów było ok :)

 

Niestety do czasu gdy włączyłem klimatyzację. Okazało się wtedy, że jeżeli mam włączoną klimatyzację kontrolka się zapalała kiedy się zatrzymywałem, a kiedy jeździłem bez klimy było ok. Z racji że idzie jesień stwierdziłem że jakoś z tym wytrzymam. Ale teraz jak są zimne poranki robi się to już cały czas do momentu aż silnik się nie zagrzeje. Wtedy znowu jest ok (pod warunkiem że jade bez klimy). Chociaż to też nie reguła. Bo wczoraj było ponad 20 stopni po południu, jechałem bez klimy, a problem cały czas był.

 

Nie wiem co może być przyczyną, bo komputer pokazał "nieznany błąd". Wydaje mi się że może to być coś z chłodzeniem, temperaturą etc.

 

Czy ktoś spotkał się już z podobnym problemem?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23365-tryb-awaryjny-nieznany-b%C5%82%C4%85d-spadek-mocy-pod-%C5%9Bwiat%C5%82am/
Udostępnij na innych stronach

podaj numer bledu, tak to mozna gdybac...

auto przechodzi pewnie w tryb awaryjny i dlatego nie masz mocy

a powodow moze byc wiele, od EGR, jakiegos czujnika, wtryski

 

Nie wiem czy dokladnie czytales moja wypowiedz ale napisalem ze auto przechodzi w tryb awaryjny. Kodu bledu nie znam, bo komputer pokazal ze jest to "nieznany blad"

 

Gość Mariusz_760301

Zmień komputer - pierwsze słyszę żeby nie było numeru błędu.

Pewnie Ktoś ma tego kompa ustawionego na tłumaczenie błędów i jak nie znajduje opisu to wywala, że błąd nieznany.

Zmień komp do odczytu błędu.

 

zczytaj nr bledu i zamiesc tutaj. Mozesz tez sprawdzic w google, zapewne tez bedzie co oznacza.

 

Nie wiem skad takie info ze moc spada 25%. Kolejne jakies mity. Mozna by powiedziec ze moc jest na poziomie jakby wymiontowac turbo i w wstawic w to miejsce obejscie w postaci kolanka- wolnossacy diesel. Wszelkie odstepstwa na odczytach wskaznikow, czujnikow itp powoduja ze ECU przechodzi w tryb awaryjny czyli zawor WG na turbo otwarty by nie pompowalo i nie zajechalo tyrbiny, pompa paliwa nie podaje juz tak duzo ropy i jezdzimy jak emeryci.

 

Diagnostyka silnika prawde ci powie a co Ty z tym fantem zrobisz to twoja sprawa.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności