Skocz do zawartości

nietypowa sprawa z rozrządem


Rekomendowane odpowiedzi

no teraz nic kompletnie sie nie dzieje jest cacy, przyszla pora na wymiane ( kupilem auto przy 120 tysiacach kiedy pasek byl swierzo wymieniony) przejechalem 60 tys i czas na wymiane , prowadze do mechanika a tam dowiaduje sie o tych kolach!

no i teraz dylemat wymienic je czy nie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23384-nietypowa-sprawa-z-rozrz%C4%85dem/page/5/#findComment-139681
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

:drunk: w roku 1997 firma GM w związku z przypadkami zrywania się pasków rozrządu w ww silniku zmieniła konstrukcje jednego z kół rozrządu ( potocznie zwanego małym kołem ) modyfikacja polegała na zmniejszeniu szerokości koła o 2,5 mm ( w istocie rzeczy uniemożliwiło to przesuwanie p osiowe paska rozrządu na wymienionym kole ) zmniejszenie szerokości kółka zębatego ( montowanego na wale korbowym gdyby ktoś nie załapał jeszcze o które koło chodzi ) wymogło również zmianę konstrukcyj koła pasowego napędu osprzętu :drunk: z bardzo prostego powodu jeśli od koła odjęto 2,5mm to gdzieś te brakujące mm musiano dodać żeby zachować osiowość pracy paska napędu osprzętu silnika ( potocznie zwanego paskiem klinowym ) i dodano je właśnie do koła tzw pasowego :P nie każdy mechanik o tym wie ba 99% mechaników w tym kraju o tym nie wie bo wymajana tego elementu za 300 złotych jest operacją jednorazową tzn jest konieczna przy przejściu z starego typu koła zębatego na nowy , od 1997 roku jest dostępny jedynie i wyłącznie nowy rodzaj koła w związku z tym prawie wszystkie samochody z tym silnikiem mijały ten element wymieniony do roku 2000 :drunk: obligatoryjnie przy wymajanie rozrządu więc większość mech. nawet nie wie że jakaś zmiana konstrukcji mijała miejsce .Ale jeszcze pojedyncze przypadki jak widzę trafiają się do dziś .Dobra rada :drunk: posłuchaj kolegów z forum jedz do innego mechanika ,takiego który o tym nie wie zaoszczędzisz 300 stówy :shock: ale te 2,5mm przesunięcia na kole jeśli go nie wymienisz jak myślisz warte jest 300 :drunk:

 

ps:nie udzielam dobrych rad

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23384-nietypowa-sprawa-z-rozrz%C4%85dem/page/5/#findComment-137649
Udostępnij na innych stronach

więc Ale Cyrk szybka pilka,

wymienilbys to kolo gdyby chodzilo o twoje auto (masz zamiar jezdzic nim jeszcze jakies dwa lata i nie martwic sie o zerwanie paska z tego powodu):(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23384-nietypowa-sprawa-z-rozrz%C4%85dem/page/5/#findComment-137107
Udostępnij na innych stronach

więc Ale Cyrk szybka pilka,

wymienilbys to kolo gdyby chodzilo o twoje auto (masz zamiar jezdzic nim jeszcze jakies dwa lata i nie martwic sie o zerwanie paska z tego powodu)???

z tego co napisal "Al"(ale cyrk :( ) to chyba nie podlega dyskuji,ze wrto dolozyc te 3stowy i cieszyc sie ,ze trafiles na dobrego mechanika.Na forach sporo jest postow z ecotec;ow o zerwaniu paska rozrzadu po 20-40 tys od zalozenia nowego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23384-nietypowa-sprawa-z-rozrz%C4%85dem/page/5/#findComment-136983
Udostępnij na innych stronach

no i wreszcie jakas konkretna odpowiedz

dzieki wielkie dla was panowie za dwa ostatnie posty

czytajac wczesniejsze wypowiedzi rozne slowa na tego mojego mechanika polecialy :( a jednak mial chlop racje

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23384-nietypowa-sprawa-z-rozrz%C4%85dem/page/5/#findComment-136944
Udostępnij na innych stronach

Koła bym wymienił z prostego faktu albo zmienia się oba albo oba zostawia czyli nie wymienia całego rozrządu tylko część, dolne koło jest często podbierane przez pasek i robi się wyżłobienie więc po pewnym przebiegu raczej należy je wymienić .A czy były faktycznie starego typu wystarczy małe kółko rozrządu porównać na wysokość z nowym ( jeśli chodzi o zębate ) ,a koło pasowe starego typu zawsze mijało srebrny ( aluminiowy )kolor, od wewnętrznej najlepiej widać , nowe lakierowane na czarno

 

EDIT

ps: zawsze możesz poszukać używanego koła pasowego ( nowego typu oczywiście ) pasuje od wszystkich 16 zaworowych 1.4 i 1.6 z Astry F i Vectry B z Tigry i Corsy B

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23384-nietypowa-sprawa-z-rozrz%C4%85dem/page/5/#findComment-136936
Udostępnij na innych stronach

Cóż, czegoś nowego się też nauczyłem.

Nie masz x16xel, to się nie wpierdzielaj.

Taka moja nauka.

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23384-nietypowa-sprawa-z-rozrz%C4%85dem/page/5/#findComment-136932
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności