Skocz do zawartości

silnik muli na lpg i benz.1.3


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam nie lada problem.... w swoim kadziu mialem silnik 14NV .... rozsypala sie glowica i uszczelka...-zlom...

Nabylem silnik 1.3 ale byl to silnik C13N ... dostalem go bez wiazki ...

Wpadlem na (genialny) pomysł by przelozyc gaznik z kolektorem z 14NV do tego silnika 1.3

i tak powstal czokapik tzn 13S silnik z gaznikiem pierburg 2e3 .

Moc ta sama ale na lpg gdy wcisne gaz do dechy lapie mula i jak sie wkreci na 3 tysie obr. to pruje do przodu... na benzynie jest podobnie ale troszke mniej odczuwalne od samego "dolu" "ciagnie"

Rozrzad ustawiony , zaplon takze. Regulacje lpg nic nie daja.... bez zmian...

 

W czym moze tkwic problem ??

CZy trzeba by wyregulowac gaznik ?

Moze za duzo powietrza dostaje??

Za mało?

 

Pomocy! Bo jak bym chcial jezdzic mulem to bym na furmanke sie przesiadl ... niechce byc zawalidrogą a gdy chce uciec ze swiatelek to ... to... to sie nie da :wesoly:((

 

poprawiłem tytuł/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. No kabelki WN nowki swiece wiekowe ale sa ok. w innym opelku smigaja cacy...

najabrdziej uciazliwe jest ruszanie "po zrywach" jak depne na okolo 3 tys. obr. i puszczam sprzeglo ... to nie zapiszczy.. tylko zlapie mula... lekko pedal gazu popuszcze i wyrywa do przodu...

Musze skombinowac lampe strobo czy tak czy tak ! bo tak nie moze byc !

ale zaplon gdy by byl to by strasznie duzo palil nie prawda? a tu z kolei tak nie ejst ... dziennie jezdze jakies krotkie trasy, zdarza sie ze 1 km :)!!

:):D:D

(lenistwo i ta wygoda... ciezko zrezygnowac z luksusu)

a spalanie po kilkukrotnym juz zmierzeniu wypada na pograniczu 9 litrow .... lpg

 

Takze sam nie wiem co mam myslec...

 

Moze faktycznie regulacja gaznika by cos dala? Moze faktycznie taka nie wielka zmiana litrazu silnika wplywa na zakres dzialania gaznika na niekorzysc?

Moze za bogata mieszanke podaje gaznik ?

 

Tyle ze wtedy dalo by sie obejsc gaznik i ustawic tak by bylo ok na lpg... ale regulacja lpg nie daje zadnych zmian..

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam silnik tez 1.3 i tam jest pompa paliwa mechaniczna w twoim 1.4 nie było czasem elektrycznej już ? może masz dwie pompy :beer: a co do zapłonu to sprawdź jak się ma do jazdy na samym biegu na dwójce czy ci szarpie autem, co do rozrządu to może być ząbek różnicy i lipa z auta robi się traktor. Następna sprawa skoro masz gaźnik z 1.3 sprawdź jak na nim chodzi samochód, po co wydawać kasę na czyszczenie gaźnika skoro problem możne nie tkwić tutaj. Później nasuwa się pytanie jaki aparat zapłonowy masz z 1.4 czy 1.3 i jaka cewka(w sumie chyba tutaj nie powinno być zmian).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na benzynie leci az milo !

 

moj 1.4 tez mial pompke mechaniczna... ot taki wynalazek ten moj 1.4 nv...

aparat zaplonowy od 1.4 , gaznik z kolektorem od 1.4 ,wydechowy z 1.4

cechy na pasku sie pokrywaja tzn jest tak jak byc powinno. na 2 jadac nie szarpie i sie zbiera calkiem calkiem ... ale na wyzszych biegach jets coraz slabiej ...

takze na 4 i 5 w ogole przestaje ciagnac... jak wdepne gaz to silnik wyraznie zwalnia tak jak by sie konczyl gaz , gdy lekko popuszcze pedal to czuc jak by troszke przyspieszyl... trace juz pomysly.

Njgorszy jest prog od 2tsi do 3 tys w tym momencie jest straszna dziura...konie zdychaja...

po przekroczeniu 3 tysi gdy wciskam pedal gazu to auto czuc jak dostaje kopa!!

Tylko w tym tysiacu jest paranoja jakas...

 

Obroty biegu jalowego sa eleganckie, wskazka stoi jak wryta!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze wina lezy po stronie aparatu zaplonowego... dlaczego? Dlatego ze ja wsadzilem ten z 1.4...

roznil sie wygladem... znacznie.. oby dwa mialy podcisnienie.

Czy zatem gdy zdobede aparat zaplonowy z 1.3 oryginalny jest szansa ze bedzie to wspolpracowac z reszta elemntow z mojego auta? tzn z pozostalosci z 1.4 ?

 

 

http://allegro.pl/item753774213_aparat_zaplonowy_opel_kadett_corsa_1_3_benz.html

 

taki byl w 1.3 ale byl uszkodzony

 

 

 

a taki teraz mam , jest on z 1.4

 

http://allegro.pl/item733379163_aparat_opel_astra_corsa_kadett_1_4_0237521024.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj 1.4 mial podcisnienie. 1.3 mial modul na to wychodzi... czyli to jest powod dla ktorego silnik ma mula?

 

czy gdy bym mial aparat od 1.8E badz tez oryginalny od 1.3 czy musialbym zmieniac cos jeszcze? czy stara cewka by zostala ? i reszta p-ierdolkow?

Zadnego komputera w moim silniku nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności