Skocz do zawartości

Auto gaśnie na zimnym silniku a na cieplym pracuje nie równo


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczem opla calibry z silnikiem 2.0 8V. Autko gaśnie na zimnym silniku a na cieplym pracuje nie równo obroty oscylują w granicach 500-600 czasami podbije pod 1000. W aucie wymienione zostaly przewody WN jakiejs niemieckiej firmy świece zaplonowe firmy NGK, wyczyszczona przepustnica, wymieniony silniczek krokowy. Dodam ze mam instalacje gazową sekwencje STAG 4. Ale działo mi sie tak nawet przed załozeniem gazu. I nie ma róznicy czy silnik pracuje na benzynie czy na gazie objawy sa takie same. Resetowalem rowniez komputer przez odpiecie aku ale tez nic nie pomoglo. Sądzie ze przyczyna jest czujnik teperatury wysylajacy sygnal na komputer poniewaz cala wtyczka obraca sie w czujniku tak jakby byla urwana. Nie wyswietla mi zadnych bledów silnika. Z gory dziekuje za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik to najtańsze rozwiązane, zainwestuj na początek te 20zł i go wymień.

Poza tym możesz sprawdzić czy nie ma w pamięci żadnych błędów - a to nic nie kosztuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cala wtyczka obraca sie w czujniku tak jakby byla urwana.

Nie pomyliłeś czujników?

Ten na kompa ma niebieską końcówkę, a jego wtyczka jest żółta, jest od strony pompy wody.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepie sie do tematu z tym ,że u mnie problemem jest nierówna praca silnika na wolnych obrotach. Obroty są w granicach 700-800 /min ale nie są stabilne a z rury wydechowej słychać takie ,, brym,brym,, zamiast równej pracy silnika :co jest?: Dodam że obroty nie falują. Dziś zmieniłem gumę dolotu powietrza na całą bo moja miała mikro pęknięcia ale to nic nie dało. Kopułka,świece i palec zmieniana w tamtym roku latem,przewody ze 2 miesiace temu wraz z filtrem powietrza.Wszystkie gumy raczej szczelne. Dzieje się tak na benzynie i na gazie. Kodów błędów brak. Gdyby to były wtryskiwacze to na gazie pracowałby równo.

Macie koledzy jakies sugestie?

Chodzi mi po głowie jedynie jeszcze ten czujnik temp. cieczy na komputer. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W corsie miałem podobne objawy (kilka miesięcy) aż w końcu stanąłem i już nie ruszyłem ale za to zapalił się check no i pojawiły się błędy egr i czujnik położenia wału. Ale nie jestem mechanikiem i na autach się nie znam ty masz inne auto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam forumowiczów, problem został rozwiązany. Przyczyną takiej pracy silnika był czujnik temperatury na komputer, silniczek krokowy oraz pęknięta rura dolotu od przepływomierza do przepustnicy. Dziekuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności