Gość Sławek47 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Optymalne są okolice maksymalnego momentu obrotowegoPrzede wszystkim zanim zaczniecie cokolwiek pisać czytajcie uważnie tytuły tematów - pytanie tyczy się silnika Diesla.W benzynie to może i jest w tym coś z prawdy ale nie sugerujesz chyba żeby wrzucał u siebie w DTL'u wyższy bieg przy 1800rpm (1500 w Y22DTR). Na pierwszym i drugim biegu to jeszcze byłoby do zaakceptowania ale dalej to już katorga dla silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/3/#findComment-137032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Bo trzeba wiedziec ze max moment to wcale nie oznacza ze silnik jest wtedy "silny" Przykladowo przy 1500 obrotach masz powiedzmy 200Nm ale przy 2000 obr masz 170 Nm. Mimo wiekszego momentu lepiej bedzie przyspieszal od 2 tys obr bo silnik w tym momencie ma wiecej mocy do przekazania. Poza tym jak dostaja panewki oraz sam korbowod przy tak niskich obrotach a sporym wykozystaniu Nm. Mozna smigac na niskich obrotach ze stala pradkoscia ale nie wykozystywac tej mocy w sensie przuspieszania a pedal gazu wcisniety na maxa. Wlasnie w ten sposob sie wywala dwumasa- nie przez jazde na niskich obrotach tylko przez przyspieszanie z niskich obrotow. Tak samo sie katuje sprzeglo czyli przyspieszanie na wysokich biegach z niskimi obrotami. Najszybciej poczujemy uslizg tarczy sprzeglowej. Nie tak jak wiekszosc ludzi mysli ze na pierwszym biegu podczas palenia laczka i ruszaniu gwaltownym spod swiatel. Najweksze obciazenia i wykozystanie mocy silnika jest przy jezdzie "top seed" na autosce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/3/#findComment-136987 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 a czy w silniku 1.7 DTI isuzu jest w ogole dwumasowe kolo zamachowe?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/3/#findComment-136965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 kuba26, dopiero tu sąhttp://209.85.129.132/search?q=cache:KhNi5iAvhKMJ:www.nokaut.pl/oferta/dwumasowe-kolo-zamachowe-1-7-opel-astra-h.html+sprz%C4%99glo+dwumasowe+astra&cd=7&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-a   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/3/#findComment-136823 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Jeszcze swoje dodam. Takie stosoawnie sie do zmiany biegow 1 bieg, 2000obr-zmiana 2 bieg, 2000obr-zmiana 3 bieg, 2000obr-zmiana 4 bieg, 2000obr-zmiana 4 bieg, 2000obr-2500obr średnia prędkość 90kmh raczej nie jest poprawne. Mozna zmieniac ale jak juz to tak zeby po zmienie biegu na wyzszy bylo tak conajmniej te 2000 obr. Jak sie zmienia przy 2000 obr na wyzszy to wtedy spadna do 1600-1700 obr. To jest za nisko. Silniki spalinowe sa tak projektowane by mialy swoj zakres pracy dosc szeroki co innego np kosiarki spalinowe czy agregaty pradotworcze ale bez przesady z tymi obrotami. Normalna jazda to mysle ze od 2000 do 3000 przy tylko jezdzie utrzymujacej zadana predkosc. Jesli chcemy przyspieszac to mysle ze musi byc nieco wyzej tak do 2500-3500. Nie wiem czy to cos zmienia ale w golfie przy prdkosci 150-160 km/h na autostradzie A2 spalanie bylo troszke ponad 4,5 litra. obroty wynosily podczas tej jazdy 3500-3600   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/3/#findComment-136774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.