Gość Anonymous Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Witam wszystkich serdecznie. W oplu corsa 1,7 DTI jest wypięty ten czujnik (najprawdopodobniej zrobił to poprzedni właściciel gdyż czujnik przypięty jest plastikową spinką do wiązki kabli). Jaki może to mieć wpływ na działanie samochodu i dlaczego ktoś ten czujnik mógł wypiąć? Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny? Czy jego wypięcie może być powodem tego, że samochód jest zamulony szczególnie na niskich obrotach? To powiedzcie mi chociaż, gdzie ten czujnik powinien być wpięty bo za żadne skarby nie mogę znaleźć żadnego miejsca gdzie to wpiąć. Proszę o "łopatologiczne" wyjaśnienie a gdyby ktośmiał zdjęcie wpiętego czyjnika to było by super. [ Dodano: Pon Wrz 28, 2009 16:35 ] Jeżeli nikt nie wie gdzie czujnik powinien być wpięty to może zaglądając pod swoje autko sprawdzi to.... Czujnik wychodzi z wiązki kabli obok sterownika pompy wtryskowej, tu jest fotka tego miejsca http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/050419a049305f1a.html a sam czujnik wygląda tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/63d027db6cbe60e0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/03c30e0a7b2e3b61.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23765-czujnik-ci%C5%9Bnienia-w-kolektorze-ss%C4%85cym-corsa-17-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Sprawdził bym ci, ale ja mam całkiem inne auto.... Po prostu jeszcze nikt , kto ma taki silnik w C nie spojrzał na Twój temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23765-czujnik-ci%C5%9Bnienia-w-kolektorze-ss%C4%85cym-corsa-17-dti/#findComment-138265 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Przedstawiony przez Ciebie czujnik to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, a więc równocześnie jest to czujnik ciśnienia wytworzonego przez turbosprężarkę. Czujnik jest zamontowany na wsporniku do kolektora ssącego: Poszukaj u siebie takiego wspornika jak na obrazku powyżej, na nim powinien być zaczepiony ten czujnik. Po zdjęciach widać, że czujnik nie posiada gumki, tak jak tu na zdjęciu w oryginale: Czujnik będąc na zewnątrz kolektora wskazuje ciśnienie atmosferyczne a więc sterownik silnika może zwiększać ciśnienie doładowania aż do jego przeładowania. Zapala Ci się lampka kontrolna auta z kluczem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23765-czujnik-ci%C5%9Bnienia-w-kolektorze-ss%C4%85cym-corsa-17-dti/#findComment-137852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Wielki dzięki za informację. Lampka kontrolna z kluczykiem zapala mi się w trzech przypadkach: - gdy odłączę czujnik od instalacji, - gdy jadę z prędkościami maksymalnymi (w tym przypadku to nie więcej niż 150 km/h bo więcej „nie idzie”), - gdy przy niskich obrotach wrzucę wyższy bieg i przez dłuższą chwilę daję sporo gazu a samochód mimo to nie wejdzie na wyższe obroty bo nie ma na to siły. Dodam, że przy podłączeniu komputera nie wyskakiwał błąd 1105, gdy testowałem błędy metodą gaz/hamulec tego błędu również nie było a pojawił się i nie znika. Pojawiają się jeszcze 2 błędy: 0380 i 0335. Przy testowaniu komputerem pojawiał się błąd sterowania świecami żarowymi i faktycznie były ona spalone (3 z 4) natomiast błędu położenia wału korbowego komputer nie pokazywał. I tu pojawia się moje kolejne pytanie: czy metodą gaz/hamulec otrzymujemy info o aktualnych błędach czy o wszystkich, które kiedykolwiek komputer centralny samochodu zarejestrował? [ Dodano: Czw Paź 01, 2009 13:32 ] Błąd 1105 pojawił się po fizycznym odpięciu czujnika od instalacji i po ponownym podłączeniu go jest nadal. [ Dodano: Czw Paź 01, 2009 18:43 ] Być może jestem wyjątkowym lamerem w sprawach motoryzacyjnych ale za żadne skarby nie mogę znaleźć wspornika nie wspominając o dziurze w jaką należy ten czujnik wcisnąć… zaglądałem i od spodu, i od góry, nie wiem gdzie to jest…. Help me   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23765-czujnik-ci%C5%9Bnienia-w-kolektorze-ss%C4%85cym-corsa-17-dti/#findComment-137766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 [ Dodano: Czw Paź 01, 2009 18:43 ] Być może jestem wyjątkowym lamerem w sprawach motoryzacyjnych ale za żadne skarby nie mogę znaleźć wspornika nie wspominając o dziurze w jaką należy ten czujnik wcisnąć… zaglądałem i od spodu, i od góry, nie wiem gdzie to jest…. Help me Jutro wieczorem wrzucę zdjęcie zamocowanego czujnika w mojej corsie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23765-czujnik-ci%C5%9Bnienia-w-kolektorze-ss%C4%85cym-corsa-17-dti/#findComment-137702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Gdzie te fotki.....?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23765-czujnik-ci%C5%9Bnienia-w-kolektorze-ss%C4%85cym-corsa-17-dti/#findComment-137476 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Witam mam ten sam problem opisany tutaj http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=38511 wymieniałem rozrusznik i gdzieś ten czujnik mi wypadł, udało mi się odnaleźć wspornik (oznaczony nr 5 na rysunku dołączonym przez Rostexa) na którym powinien on być zamontowany http://img183.imageshack.us/i/czujnik3.jpg/ niestety biegnie wokół niego dużo przewodów i nie za dobrze go widać Teraz moje pytanie czy rurka która z niego wystaje powinna być z czymś połączona? czy ma być otwarta i mierzyć ciśnienie atmosferyczne wiem że drugi czujnik ciśnienia taki sam znajduje się na kolektorze jak na zdjęciu http://img183.imageshack.us/i/czujnik4.jpg/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23765-czujnik-ci%C5%9Bnienia-w-kolektorze-ss%C4%85cym-corsa-17-dti/#findComment-137354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Ja wiem, że to niesamowicie rzadki silnik w samochodach opla ale może jednak znajdzie się jednak ktoś, kto ma taki silniczek i powie gdzie wcisnięte powinno byc to ustrojstwo..... albo może to powinno sobie dyndac luzem ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23765-czujnik-ci%C5%9Bnienia-w-kolektorze-ss%C4%85cym-corsa-17-dti/#findComment-136111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 A skąd wytrzasnąłeś stwierdzenie o rzadkości tego silnika w Oplu? W astrach g, corsach c i combo było tego mnóstwo. W sprawie czujnika odpowiedź jest prosta. Czujnik który przedstawiłeś na zdjęciu to jednak (i ostatecznie) czujnik mierzący ciśnienie atmosferyczne, czyli mierzy jakie jest ciśnienie powietrza na zewnątrz. Ma być zamontowany na wsporniku, którego zdjęcie wstawiłem wcześniej. Jeśli nie ma wspornika, to po prostu ktoś musiał go wyjąć. Nie sądzę jednak, aby brak tego wspornika miał przeszkadzać w prawidłowym odczycie wartości przez ten czujnik. Czujnik po prostu mierzy ciśnienie w miejscu, w którym jest zamontowany. Na jego króćcu nie ma żadnego przewodu. Czujnik ciśnienia doładowania jak kolega wyżej napisał, znajduje się nad pompą wtryskową, a pod zaworem EGR i mierzy podciśnienie w kolektorze ssącym. Jest to oczywiście również ciśnienie doładowania sprężarki. Wszystko w temacie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23765-czujnik-ci%C5%9Bnienia-w-kolektorze-ss%C4%85cym-corsa-17-dti/#findComment-136107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.