Skocz do zawartości

hamulec ręczny nie działa..


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc.

 

Po zakupie mojej viki zauważyłem że ręczny nie działa :lol:

Na samym początku działał gdy go zaciągałem stojąc przodem do zjazdu, gdy musiałem stanąć tyłem samochodu do zjazdu (nawet gdy nachylenie było bardzo małe) auto zsuwało się na dol :lol:

 

Po czasie nawet stając przodem do zjazdu musiałem coraz mocniej zaciągać ręczny żeby "Trzymał" :?

 

I teraz nie wiem czy problem polega na tym ze trzeba tylko naciagnac linke z recznego czy wymienic szczeki, bebny...

 

Jesli juz trzeba cos wymieniac to prosze o kosztorys http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif tak mniej wiecej ile to bedzie kosztowało..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprobuj troche podciagnac

pod mieszkiem od recznego jest taka sruba do regulacji

jesli nic to nie da mozesz zainwestowac w zestaw naprawczy ( koszty maks 2-3 dychy, przynajmniej ja tyle placilem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif) ewentualnie mozesz wymienic szczeki ktore tez nie sa drogie

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Wszystkich na forum! :wesoly:

 

Kolego..poluzuj ta śrubę pod mieszkiem, następnie musisz ściągnąć koło i rozeprzeć szczęki hamulcowe rozpieraczem tzn taką nakrętka jakby, będziesz musiał pokręcić nią aż zobaczysz, że szczęki się rozpierają! Tylko nie przesadź żebyś później mógł założyć bęben. Gdy zrobisz to już w oby dwóch kołach następnie sprawdź jak łapie ręczny..zapewne nie będzie jak brzytwa więc wtedy naciągnij linkę tą śruba pod mieszkiem. :)

 

Ja u siebie miałem też słabiutki ręczny i zrobiłem tak jak Tobie napisałem i jest OK!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam pytanko takie co do recznego gdy sobie swiruje wiadomo ze snieg jest to przy zaciaganiu stracznie cos puka takie jakby walniecie w tarcze, mechanik mi powiedzial kiedys zeby lepiej na aswalcie nie zaciagac bo linka moze sie wkrecic i bede mial po tarczach. i niewiem tez czy to ma kazda vectra czy ja jakis problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

mechanik mi powiedzial kiedys zeby lepiej na aswalcie nie zaciagac bo linka moze sie wkrecic i bede mial po tarczach.

to są jakieś brednie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby dobrze naciągnąć ręczny trzeba najpierw przejechać kilka metrów na lekko zaciągniętej dźwigni , następnie zdjąć koło nie zdejmować tarczy , tylko przekręcać ją i patrząc przez największy otwór wyszukać nakrętkę regulacyjną na rozpieraku (przyda się latarka) nakrętkę trzeba długim śrubokrętem przekręcać tak długo aż nie będzie można poruszyć tarczą następnie odkręcić ją w drugą stronę do momentu zwolnienia tarczy, po tym wszystko powinno być ok jeśli nie , trzeba sprawdzić , czy linka nigdzie nie zardzewiała i stanęła te wewnętrzne szczęki rzadko się zużywają a strzelanie przy puszczaniu ręcznego to najprawdopodobniej linka do wymiany , sprawdź , czy ręczny trzyma na obydwu kołach ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności