Gość Anonymous Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Witam czy ktoś mógłby opisać krok po kroku w jaki sposób ustawia się kąt wyprzedzenia tłoczenia np. przy wymianie rozrządu, czy jest do tego potrzebny komputer i np vag-com, czy jakieś czujniki zegarowe wystarczą? Czy może w tych silnikach nie przeprowadza się tej regulacji? Znalazłem sporo informacji na temat Tdi vw ale o oplu praktycznie nic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 nalazłem sporo informacji na temat Tdi vw ale o oplu praktycznie nic tak robi sie podobnie jak w grupie vag z tym ze na innym sprzęcie. W 2.0 tez jest kolo zebate na fasolkach i sie przestawia( wyprzedza badz opóźnia kąt wtrysku) Roznica jest odczuwalna. Wszlkie wymiany pompy i dotykanie łańcuchów powinno zakonczyc sie sprawdzeniemi korekta kata. Nawet po kilku latach normalnej eksploatacji powinno sie zrobic korekte.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/#findComment-137845 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 ECU sam robi korektę kąta wtrysku więc po co grzebać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/#findComment-137703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Dzięki za wszystkie info, jeśli jeszcze moglibyście sprostować jaki program jeśli nie vag com i jaki interfejs można zastosować do opli?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/#findComment-137689 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 ECU sam robi korektę kąta wtrysku więc po co grzebać? Nie, nie prawda. ECU steruje katem wyprzedznia- opoznia lub wyprzedza o kilka stopni w pewnym zakresie. Ustawianie pompy na pasku czy na łancuchu to calkiem co innego. Kat mozna ustaiwac zarowno ststycznie jak i dynamicznie czyli na silniku odpalonym jak i tylko na zapalonych kontrolkach. Co do sprzetu to najlepiej jakims diagnoskopem ktory diagnozuje rozne marki( warsztaty zapewne w wiekszosci mają takie sprzety)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/#findComment-137662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Wg mnie kąt wtrysku ustawia się, aby auto dobrze odpalało na ciepło i na zimno. Jaki sens ma dalsze ustawianie kąta skoro poprzez przestawiacz kąta wtrysku ECU sam sobie zmieni to co Ty na siłę zmieniłeś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/#findComment-137643 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Poczytaj na forum VW to sie dowiesz po co sie ustawia kat wtrysku. Nawet w kadecie 1.6D byla taka raczka ktora sie wyciagalo przed odpaleniem i byl to wlasnie manualny ( reczny wyprzedzacz kata wtrysku. Ja wiem ze ecu sobie steruje ale ma waski zakres ingerencji. Kat wtrysku zasze sie sutawia, nawet w silnikach na pompowtryskach ( z tym ze inaczej bo nie ma pompy). Ustawia sie walki rozrzadu( rozrzad) oraz moement wtrysku( kat wtrysku) pierwsze to walek glowny i rozrzadu a drugie to pompa wzgledem obu walow a w zasadzie glownego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/#findComment-137588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Daj link do tematu o ustawianiu kąta wtrysku, gdyż na żadnym forum Volkswagena nie mam konta użytkownika. Oczywiście proszę o nie wstawianiu tematów dotyczących starych diesli, tylko tych nowszych, z przestawiaczem kąta wtrysku (CR, PD, VP nie ma znaczenia). Pytam, bo w dalszym ciągu nie rozumiem czemu przestawiać (sprawdzać) kąt wtrysku jeżeli: 1. Auto dobrze odpala 2. Nie ma błędów odnośnie kąta wtrysku Wg mnie jeśli auto spełnia powyższe wymagania to nie ma sensu tego ruszać, gdyż widocznie przestawiacz kąta wtrysku spełnia swoje zadanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/#findComment-137583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Trzeba dokładnie ustawić (zamontować pompę) by silnik zapalił - by wtrysk trafił chwilę przed GMP i do właściwego cylindra Później sterownik pompy dynamicznie reguluje kąt wtrysku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/#findComment-137569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 O tym właśnie pisałem, kolega wesoł proszony o wyjaśnienie tej sprawy, bo widać że chciałby to wytłumaczyć na przykładzie VW Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23904-ustawianie-pompy-wtryskowej-20dti/#findComment-137565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.