Skocz do zawartości

Nowy termostat a silnik wciąż zimny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Co może być przyczyną otwartego dużego obiegu (oprócz termostatu) gdyż ten jest sprawny, sprawdzany w garczku na kuchence otwiera sie i zamyka. Silnik podczas jazdy się nie dogrzewa, wskazowka sie nie podnosi nawet o milimetr.

Natomiast podczas stania np w korku temperatura rosnie i dochodzi do tych 85 stopni. Akcja zaczęła się po wymianie pompy wody, nie mam pojęcia co ten podobno dobry mechanik namieszał. Liczę na jakieś wskazówki od was, dziękuję i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24052-nowy-termostat-a-silnik-wci%C4%85%C5%BC-zimny/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Trzeba poza sprawdzeniem termostatu jeszcze sprawdzic czy zamkniety trzyma szczelnosc z obudowa. Byly przypadki ze przepuszczalo ciecz mimo ze termostat niby byl zamkniety. Ja pamietam ze coprawda w 2.0 DTL ale texz bylo cos takiego ze termostat nowy, szczelny z obudowa a mimo to weze robily sie cieplawe. Coprawda osiagal temp robocza i potem juz trzymal ale dosc dlugo sie grzal. Takie juz sa te 2.0 i 2.2 ale chyba isuzu to sie ladnie nagrzewal z tego co pamietam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24052-nowy-termostat-a-silnik-wci%C4%85%C5%BC-zimny/#findComment-136602
Udostępnij na innych stronach

(oprócz termostatu) gdyż ten jest sprawny, sprawdzany w garczku na kuchence otwiera sie i zamyka.

jest sprawny, czy w pełni sprawny?

To że się otwiera to o.k. przynajmniej nie powinieneś "zagotować silnika", ale jeszcze przy jakich temperaturach to następuje. Skoro węże/chłodnica nagrzewają się razem z silnikiem to znaczy że termostat otwiera się za szybko, albo ew nie ma szczelności jak wspomniał już wcześniej wesol. Sama pompa ma powodować tylko cyrkulację płynu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24052-nowy-termostat-a-silnik-wci%C4%85%C5%BC-zimny/#findComment-136590
Udostępnij na innych stronach

Trzeba poza sprawdzeniem termostatu jeszcze sprawdzic czy zamkniety trzyma szczelnosc z obudowa. Byly przypadki ze przepuszczalo ciecz mimo ze termostat niby byl zamkniety. .

Właśnie ostatni mechanik też coś takiego przypuszcza, jeżeli masz racje i zamkniety termostat nie trzyma szczelnosci z obudową, jak temu zaradzić, jak uzyskać tą szczelność?

 

[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 10:14 ]

jest sprawny, czy w pełni sprawny?

To że się otwiera to o.k. przynajmniej nie powinieneś "zagotować silnika", ale jeszcze przy jakich temperaturach to następuje.

zaczyna otwierac sie przy 85C, wiec chyba w pełni sprawny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24052-nowy-termostat-a-silnik-wci%C4%85%C5%BC-zimny/#findComment-136584
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - Sprawdzić szczelność i uszczelnienie termostatu skoro jest to 85*

Po drugie - sprawdzałem głębiej te 85* i tak nie do końca jest tak jak mówisz.

Co prawda Vernet podaje termostaty do tego modelu o temp początku otwarcia od 85-89*

ale inne firmy (kilka) choćby i Behr podają 92* - czyli tak jak w większości oplowskich silników.

Idąc dalej tą drogą - programy diagnostyczne do których zajrzałem - również te same info

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24052-nowy-termostat-a-silnik-wci%C4%85%C5%BC-zimny/#findComment-136520
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - Sprawdzić szczelność i uszczelnienie termostatu skoro jest to 85*

Po drugie - sprawdzałem głębiej te 85* i tak nie do końca jest tak jak mówisz.

Co prawda Vernet podaje termostaty do tego modelu o temp początku otwarcia od 85-89*

ale inne firmy (kilka) choćby i Behr podają 92* - czyli tak jak w większości oplowskich silników.

Idąc dalej tą drogą - programy diagnostyczne do których zajrzałem - również te same info

Ok może i masz racje że się za wcześnie otwiera (3 termostat w ciagu 3 miesiecy bylby zepsuty?) przypuśćmy że otwiera się przy 80* to i tak wydaje mi się że po dłuższej jeździe wskaźnik temp. by się choć odrobine podniósł (inaczej niż w moim przypadku) więc raczej obstawiam szczelność, tylko jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24052-nowy-termostat-a-silnik-wci%C4%85%C5%BC-zimny/#findComment-136513
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności