Skocz do zawartości

Brak ciepłego powietrza wewnątrz!! Vectra 1.8 16v


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Założyłem nowy temat poniewaz przesiedziałem kilka dni i przeczytałem wszystkie tematy zwiazane z moim problemem. Niestety nie znalazłem odpowiedzi.

 

Mam taki problem. Kupiłem Vectrę 1.8 16v ECOTEC z 1997roku nr silnika niestety dokładnie nie znam ale wydaje mi sie że X18XZ?

założyłem gaz 2 generacji i zabrakło cipłego powietrza wewnątrz samochodu z nawiewu. Wszystko wydaje sie być w porzadku, przewody od nagrzewnicy sa ciepłe, podpiecie pod parownik również. Koleś u którego zakładałem gaz mówił ze to musza być problemy z podciśnienie, poniewaz cały problem rozpoczą sie po założeniu instalacji LPG. Nawiew zimnego powietrza dział, na kazdym biegu, zimne powietrze dmucha bez problemu ale niestety powietrza ciepłego nie ma. Wymieniłem również płym chłodniczy i może nie odpowietrzyłem układu, ale czytałem że sam sie odpowietrza. Ten gazownik po przedmuchaniu jakichś cienkich przewodów od podciśnienia obok filtra kabinowego zaraz pod szyba załączył i przez chwile dmuchało cipłym ale po kilku km jazdy znowu zaczeło dmuchać zimnym.

Może nie bardzo precyzyjnie opisuje całą sytuacje ale prosze o jakies porady co jeszcze należy sprawdzić i do czego zajrzeć??

Z góry dziekuje za pomoc :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie że X18XZ?

albo X18XE albo X18XE1

 

cały problem rozpoczą sie po założeniu instalacji LPG.

zobacz, na jakiej wysokości masz parownik

gaziarz mógł go dać zbyt wysoko i siedzi w nim powietrze, które oczywiście nie jest w stanie podać ciepła z nagrzewnicy

parownik i nagrzewnica są połączone równolegle i jest to dość często spotykany powód braku ogrzewania po montażu LPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za zainteresowanie. Monter instalacji zamontował parownik za filtrem powietrza na ściance od kabiny auta, zaraz pod gumowym, grubym przewodem który prowadzi powietrze od filtra. Więc jak powinno wyglądać to położenie parownika aby powietrze w nim nie zosawało?? A silnik to X18XE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolego sprawdz sobie czy przypadkiem nie masz oberwanej linki od regulacji pokrętła powietrze ciepłe , zimne robiłem kiedyś taką vekterkę i właśnie to było uszkodzone a można szukać nie wiadomo gdzie . Możesz to sprawdzić w inny sposó w kabinie kierocy masz nagrzewnicę a obok obudowy nagrzewnicy masz podłączone linki nie pamiętam dokładnie na jakiej wysokości , jak je zlokalizujesz odpal autko i spróbuj tam ręcznie przymknąć klapkę zimnego powietrza wtedy będzie to oznaczało , że masz uszkodzone p[okrętło .

Lub możesz to jeszcze sprawdzić w inny sposób lecz nie będziesz miał 100% pewności wyciągnij pokrętło od regulacji ciepłe zimne i zobacz czy znajdująca się tam końcówka linki sterującej powietrzem chodzi dobrze w znajdującym się tam ślimaku.W wielu przypadkach dochodzi ona tylko do połowy. Po 3 nie chcę cię martwić ale czy masz pewność ,że to nie jest przypadkiem przerobiony anglik ? pozdro. Paweł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewności nie mam czy to nie jeste anglik. Kupiłem samochód w niemczech, sprawdzę po po nr VIN. Co do ogrzewania wydaje mi sie ze linki sa dobre poniewaz przy przekręcaniu pokrętła od ogrzewania z zimnego na ciepłe przy biegu 4 słychac jak by cos sie zamykało i nie dmucha tam mocno jak na zimnym. Wydaje mi sie ze mechanicznie pokrętło jest dobre bo jak pisałem gazownik zrobił cos i przez chwile grzało ciepłym powietrzem lecz po chwili przestało.. Naturalnie sprawdze wszystko o czym pisałeś...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka mogła spaść z klapki która reguluje powietrze, niedawno miałem to samo, naszukałem się jak głupi, też darowałem sobie linke po pokrętło dawało opór jak zawsze, z początku auto grzało non stop nawet jak kręciłem na zimne i to mnie trochę zmyliło, bo 2-3 dniach juz nie grzał (poprostu klapka sama się zamkneła podczas jazdy po naszych drogach) przez co sporo się naszukałem przyczyny, linka musiała spaść gdy klapka była otwarta i grzało auto, przy montażu CB Radia na stałe i zdjęciu kliku elementów obudowy od strony pasażera zauważyłem że coś gania... linka spadłą z klapki.... bardzo łatwo może spaść bo producent nie dał żadnego zabezpieczenia

 

Najlepiej zdjąć duży element od strony pasażera przed środkowym tunelem, najlepsze dojście, odkrywają Ci dwie rury które zapewne masz gorące jak silnik pracuje, nad rurami troszku głębiej znajduje się ta nieszczęsna klapka, pokręć wtedy pokrętłem i sprawdź czy się rusza, założenie linki jest banalne, jest "oczko" no koncu które zakłada się na bolec od klapki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności