Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Dziś rano auto powiedziało mi po niemiecku, że, cytuję:

 

"Kuehlmittel Stand" - oczywiście to pierwsze pisane przez umlaut.

 

Jeśli ktoś zna niemiecki, lub spotkał się z takim komunikatem, proszę potwierdzić czy dobrze myślę, że auto domaga się uzupełnienia czynnika chłodzącego?

Analiza powyższego wg mnie to:

 

Cool (z angielskiego) - chłód

Mittel (z niemieckiegi) - środek, czynnik

Stand (z niemieckiego) - stan

 

Może obok przyklejonego tematu o numerach błędów warto podkleić tematy ze standardowymi komunikatami komputera po angielsku i po niemiecku? Byłoby to ułatwienie.

 

Od razu dodam, że "Waschwasser Stand" oznacza niski stan płynu w spryskiwaczu.

 

Ale na przykład komunikatów dotyczących świateł nie potrafię dokładniej przetłumaczyć.

 

Aha, pytanko poza konkursem. W dolnej części środkowego lusterka mam malutkie, pomarańczowe światełko. Zauważyłem, że odpala się samo po zmroku. Żadnego prztyczka do niego nie ma. Do czytania mapy raczej nie służy, raz że pomarańczowe a dwa, że mapę trzeba trzymać w specyficznej pozycji. Do czego więc służy?? Bo deski w żaden sposób nie oświetla, co najwyżej dłoń w odległości 20 cm od lusterka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2452-j%C4%99zyki-obce/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

w/g instrukcji:

Brake Lamp Check - Kontrola świateł hamowania

Engine Oil Level - Poziom oleju w silniku

Coolant Level - Poziom płynu chłodzącego

Automatic Gearbox - Automatyczna skrzynia biegów

Breake Pad - Klocki hamulcowe

Brake Lamp Fuse - Bezpiecznik świateł hamowania

Brake Lamp - Światła hamowania

Headlight Tail Light - Światła mijania, tylne światła pozycyjne

Washer Fluid Level - Poziom płynu do spryskiwaczy

 

Mom.Verbr - Chwilowe zużycie paliwa

Vebrauch - Średnie zużycie paliwa

Abs.Verbr. - ćałkowite zużycie paliwa

Geschw. - Średnia prędkość

Wegstreckt - Przejechany dystans

Reichweite - Zasięg jazdy

Stoppuhr - Stoper

Aussentemp. - Temperatura zewnętrzna

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2452-j%C4%99zyki-obce/#findComment-339280
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witaj,

miałem taką astrę z kompem i wszystkie komunikaty z słowem stand to tylko znak że czujnik przez chwilę miał sygnał o braku czegoś(oleju,wody ...)

Sprawdza to przez 30s lub 3 m jeśli sygnał się utrzymuje wtedy napisze mengel tzn brak

np:oel mengel -brak oleju,oel stand -sprawdza stan oleju i tak jest ze wszystkim.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2452-j%C4%99zyki-obce/#findComment-339258
Udostępnij na innych stronach

Funkcje informacyjne

 

Komputer pokładowy wyświetla następujące funkcje, w tym przypadku w języku niemieckim

 

Mom. Verbr - chwilowe zużycie paliwa. Wskazanie wyrażane jest w l/h przy prędkości poniżej 13 km/h ( w przypadku wskazań gal/h - do 8 mil/h); w l/100 km przy prędkości powyżej 13 km/h ( mil/gal - pow. 8 mil/h). Przy wyłączonym dopływie paliwa wyświetlacz wskazuje 0.0/100 km lub 999,9mil/gal.

 

Verbrauch - średnie zużycie paliwa. Funkcję obliczania średniego zużycia paliwa można w każdej chwili uruchomić od nowa, wciskając przycisk R. Wskazanie w l/100 km.

 

Abs. Verbr - całkowite zużycie paliwa. Pomiar można w każdej chwili uruchomić od nowa przyciskiem R.

 

Geschw - średnia prędkość. Funkcję tę można w każdej chwili uruchomić od nowa wciskając przycisk R. Przerwy w podróży przy wyłączonym zapłonie nie są uwzględniane. Wskazanie w km/h.

 

Weastrecke - liczba przejechanych kilometrów. Pomiar można rozpocząć od nowa naciskając R. Wskazanie w km.

 

Reichweite - zasięg jazdy powyżej 50 km. Zasięg jazdy jest obliczany na podstawie aktualnej ilości paliwa w zbiorniku i średniego jej zużycia na odcinku ostatnich 20-30 km. Po zatankowaniu paliwa wciskając przycisk R można uzyskać nową wartość zasięgu jazdy bądź też wyświetla się ona automatycznie po przejechaniu niewielkiego odcinka drogi. Wskazanie w km.

 

Reichweite - zasięg jazdy poniżej 50 km. Wskazanie przełącza się na "Reichweite" bez wciśnięcia przycisku S, gdy ilość paliwa w zbiorniku starcza na mniej niż 50 km. Wskazanie miga. Funkcję tę wyłącza wybranie innej funkcji. Ponowne automatyczne przełączenie na wskazanie zasięgu jazdy następuje po przerwie w podróży. Wskazanie w km.

 

Stoppuhr - stoper. Kolejne wciskanie przycisku R powoduje: start - stop - zerowanie ... . Określenie czasu jazdy: wyłączenie zapłonu powoduje zatrzymanie stopera. Po włączeniu zapłonu stoper znów zaczyna działać.

 

Aussentemp. - temperatura otoczenia. Na spadek temperatury czujnik reaguje natychmiast, na jej wzrost z pewnym opóźnieniem. Po włączeniu zapłonu wskazanie przełącza się automatycznie na temperaturę zewnętrzną. W celu ostrzeżenia przed oblodzeniem nawierzchni w temperaturze otoczenia poniżej 3şC wskazanie temperatury włącza się automatycznie i zaczyna migać. W temperaturze otoczenia poniżej -5şC wskazanie świeci się w sposób ciągły.

 

Funkcje kontrolne

 

Układ kontroli nadzoruje poziomy płynów, grubości okładzin hamulcowych przednich hamulców tarczowych, działanie automatycznej skrzyni biegów i ważniejsze żarówki oświetlenia zewnętrznego włącznie z przewodami i bezpiecznikami. Przy kontroli żarówek usterka jest wskazywana tylko wtedy, gdy dane obwód elektryczny jest włączony. Po włączeniu zapłonu układ samokontroli sprawdza wszystkie funkcje i jednocześnie pojawia się literka F koło wskazania czasu oraz napis CHECK zostaje podświetlony. W razie usterki, na wyświetlaczu pojawia się odpowiedni komunikat i nadal świeci się literka F oraz napis CHECK. Jeżeli wystąpiło kilka usterek, wyświetlane są one po kolei. Niektóre komunikaty wyświetlane są w formie skróconej.

 

W razie zgłoszenia usterki, wskazania komputera zostają zablokowane. Potwierdzamy przyjęcie komunikatu do wiadomości wciskając przycisk S lub R. Jeżeli wystąpiło kilka usterek, trzeba je akceptować po kolei. Po wykonaniu tej operacji komunikat znika z wyświetlacza i mogą się na nim pojawić wskazania komputera pokładowego. Napis CHECK z lewej strony wyświetlacza i literka F koło czasu nadal się świecą przypominając o wystąpieniu jednej lub kilku usterek.

 

Komunikaty

 

Bremslicht - światła hamowania, Bremslicht Sicherung - bezpiecznik świateł hamowania, Abblendlicht - światła mijania, Rücklicht - światła pozycyjne.

 

Automatik Getriebe - automatyczna skrzynia biegów, nie przełącza się automatycznie. Przełączamy biegi ręcznie. Po skasowaniu usterki należy zgłosić się do serwisu.

 

Bremsbelag - okładzina hamulcowa zużyta. Należy ją jak najszybciej wymienić.

 

Waschwasser Stand - za niski poziom płynu w spryskiwaczu szyb.

 

Motoröl Stand - poziom oleju silnikowego jest za niski. Należy bezwzględnie uzupełnić poziom oleju.

 

Ölmangel - brak oleju. Należy natychmiast wyłączyć silnik i uzupełnić olej do normalnej wartości. Zgłosić się do serwisu celem ustalenia miejsca i przyczyny usterki.

 

Kühlmittel Stand - poziom płynu chłodzącego za niski. Uzupełnić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym do normalnej wartości. Zgłosić się do serwisu celem ustalenia miejsca i przyczyny usterki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2452-j%C4%99zyki-obce/#findComment-339246
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

O jaką fajną dyskusję wywołałem. Ale dostałem sprzeczne informacje.

Kopernik twierdzi, że komunikaty że słowem Stand oznaczają testowanie faktycznego stanu, natomiast te ze słowem Mengel oznaczają brak medium lub awarię.

Wg Ja37 (jesteśmy równolatkami) Stand to sygnalizacja czegoś na wykończeniu a Mengel to definitywny koniec lub awaria.

No to Panowie, gdyby chodziło o same płyny, skłaniałbym się do wersji Ja37, czyli komp podpowiada, że coś się kończy. Tyle, że nie wierzę aby komputer przy użyciu Stand, podpowiadał, że jakaś żarówa jest na wykończeniu. Z uwagi na to jestem bliżej wersji Kopernika, czyli, że jest chwilowy brak sygnału poprawności z danego ośrodka i komp testuje.

Ale teraz z kolei jak wytłumaczyć, że Koehlmittel Stand pojawił się po raz pierwszy?

Do tej pory pojawiały mi się tylko komunikaty dotyczące świateł lub spryskiwacza i faktycznie po uzupełnieniu (wymianie) już się nie pojawiały.

Permanentnie mam Brehms Licht (Ja37 - tam jest samo h, popraw swój post). Teraz już wiem, ze muszę kuknąć na stopy. Jak są trzy to chyba Kopernik będzie miał rację z tym testowaniem. Jeśli coś mam spalone to wersja Ja37 będzie prawdziwa.

 

Co do podstawowych, wyświetlanych info to można bez znajomości języka je rozszyfrować po samych jednostkach. Wiadomo, że jak jest km/h i jakieś fi obok, to chodzi o średnią prędkość. Pytanie tylko na jakim odcinku. Ale miałem Fabię z salonu i układ obu komputerów jest podobny. Wiem czym to się je. Mimo wszystko dzięki, pewnie komuś się przydadzą te informacje.

 

Sam nie obejrzę stopu. Dam znać jutro co było.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2452-j%C4%99zyki-obce/#findComment-339199
Udostępnij na innych stronach

Ja tego sam nie tłumaczyłem, po prostu trafiłem na necie na takie tłumaczenie.

Jak dojdziesz co i jak, zrób korekty, na pewno sie przyda jeszcze komuś :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2452-j%C4%99zyki-obce/#findComment-339192
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No i dupa, dalej nie wiadomo. Niby światła stopu działają, ale jedno zapala się ociupinkę później niż pozostałe dwa, oczywiście jeśli wierzyć mojej żonie. Ja tam jej wierzę, jeszcze nie jest taka stara, żeby mieć problemy ze wzrokiem.

Elektrykiem nie jestem, ale wyobrażam sobie, że to wolniejsze światło może mieć wiekszy opór w instalacji np. inna żarówka, jakaś śniedź na przewodach. I to jest przyczyną opóźnienia. W domu też mam taką lampę, która rozbłyska jakieś dwie sekundy po prztyknięciu. W tej sytuacji sprawa testowania systemu, forsowana przez Kopernikusa, może mieć również problemy z pokonaniem większego oporu i stąd komunikat Brehms Licht. Da się go wyłączyć i na tym samym odpaleniu już się nie pojawi. Ale równie dobrze komputer może to uznawać za błąd i wtedy wersja Ja37 jest poprawna.

A w ogóle to piszę bez sensu ponieważ teraz dopiero zauważyłem, że ten komunikat w całości brzmi: Brehmslicht Pfruenung czy jakoś tak. Muszę sprawdzić. :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2452-j%C4%99zyki-obce/#findComment-338992
Udostępnij na innych stronach

Z żarówkami z tyłu może być tak.

Stop jest połaczony równolegle, czyli do jednej z żarówek idzie dłuższy kabel, łączenie jest w lewej lampie, może konektorki dające prąd na prawą lampę są zaśniedziałe i dlatego prawa ma większy opór?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2452-j%C4%99zyki-obce/#findComment-338962
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Brehmslicht Pfruenung czy jakoś tak. Muszę sprawdzić. :D

 

Prawdopodobnie masz napis: Bremslicht Prufen (lub Pruefen) czyli "sprawdź światła hamowania". Może to być oczywiście niewłaściwy styk w obwodzie świateł stopu (od żarówek do modułu testującego włącznie ), ale może to być wina samych żarówek (żarówki). Zdarza się, że ze starości lub jakości, włókno żarówki robi takie jaja.

 

PS. Opis Ja37 jest właściwy ;)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2452-j%C4%99zyki-obce/#findComment-338919
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności