Gość Omnibs Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Mam prośbe kolego... czy mógłbyś mniej więcej opisać co i jak krok po kroku... czy trzeba się zaopatrzyć w jakieś uszczelki? na pewno od pokrywy kolektora... a jakieś jeszcze? te wężyki można odczepić od powrotu paliwa??? pisałeś ze je zmieniasz... może i ja bym je zmienił... jaki jest ich koszt i ciężko je dostać? z góry dzięki za pomoc... i przedewszystkim jak odpowietrzyć później układ??? 1)Co do odpowietrzania to poszukaj postów kol. Brzozy,( w opcji szukaj); 2)Czyszcząc kolektor musisz mieć 2-ie podkładki; 3)Dobrze wymienić przewody przelewowe i ewentualnie trójniki; 4)Uwaga na czyszczenie...nie jeden już płakał po czyszczeniu na forum że nie pali!!!W google wpisz czyszczenie kolektora. 5) Dobrze odpowietrzyć po czyszczeniu Pozdrawiam i powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24695-astra-20-dti-problem-z-odpaleniem-na-zimnym/page/3/#findComment-122552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Przed czyszczeniem należy się zaopatrzyć w nowe uszczelki do kolektora dolotowego (60zł 2 szt.), WD40, benzyna ekstrakcyjna (do wyczyszczenia kolektora), gumowe rękawice, gumowy przewód zwrotny / przelewowy, cienko ziarnisty papier ścierny. 1. Zdemontować plastikową osłonę z góry silnika. 2.Zdemontować rurę od turbiny - A1,A2,A3. 3.Zdemontować zawór EGR - B1,B2. 4.Odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury silnika (przy termostacie) - C1a następnie odkręcić plastikową osłonę tych kabli - C3, C4 oraz odłączamy wtyczkę czujnik ciśnienia doładowania (na pokrywie kolektora z prawej strony) - C2 potem odpinamy wtyczkę i odkręcamy metalowy uchwyt czujnika położenia wału – C5. Przewód gumowy który podłączony jest z termostatem i zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego odpinamy od listwy i zostawiamy, a całą osłonę z kablami możemy przymocować ale po odkręceniu przewodów paliwowych nad chłodnicą wówczas nie jest konieczne odpinanie przewodu sterującego od pompy paliwa. 5.Odłączamy przewody zwrotne / przelewowe (ciągniemy je do siebie uwaga na trójniki przy zciąganiu z nich przewodów lubią pękać. 6.Odkręcamy przewody paliwowe wysokiego ciśnienia przed rozkręceniem potraktować kilka razy WD40 (te metalowe, dwa klucze 17 ja stosowałem oczkowe przy odkręcaniu przy pompie a zakładałem przy wtryskach i przekładałem wzdłuż przewodu aby uniknąć ześlizgnięcia klucza, jeden założyłem na króciec przy pompie przytrzymując go- D1 a drugim odkręcałem nakrętkę - D2) przed odkręceniem najlepiej oznaczyć kolejność przewodów bo przy montażu nie zastanawiasz się który teraz. 7.Odkręcamy śruby z pokrywy kolektora, klucz torx E10 lub rurkowy 8 i zdejmujemy pokrywę (pokrywa założona jest na dwa kołki ustalające więc można delikatnie z rozwagą podważać z prawej i lewej strony pokrywy). 8.Odkręcamy czujnik ciśnienia doładowania z odkręconej już pokrywy, jedną ręką delikatnie okręcając go a drugą ręką najlepiej kciukiem (przed tym zebrać nagar z tego czujnika od środka) wyciskać czujnik powinien wyskoczyć (przykręcony jest jedną śrubką i uszczelniony oringiem). 9.Odkręcamy nakrętki (7 szt. klucz chyba 10) z klap zawirowań i zdejmujemy je - E1/7. 10.Czyścimy otwory dolotowe w głowicy (czyściłem /skrobałem je cienkim nożykiem a następnie przedmuchałem sprężarką). 11.Czyścimy, myjemy pędzlem i benzyną, delikatnie skrobiemy (aby nie uszkodzić elementów) pokrywę kolektora i klapy zawirowań (tu uważamy na blaszki które są zamontowane na osi w otworach po jednej na każdy cylinder w razie potrzeby prostujemy klapy/blaszki tak aby po zamknięciu nie było szczeliny) - F1/4. 12.Czyścimy zawór EGR, grzybek (szczotka druciana miedziana lub papier ścierny, do wnętrze zaworu psikamy WD40 przez ten króciec co podłącza się przewód podciśnieniowy i otwór odpowietrzający poniżej, usuwamy zawartość poprzez wciskanie grzybka do środka trzymając zawór króćcem w dół bo będzie chlapało, na koniec wlewamy benzyny ekstrakcyjnej do środka i robimy to co z WD40. Benzyna dokładnie wyczyści i szybko odparuje). 13.Czyścimy cienko ziarnistym papierem ściernym miejsca styku uszczelek w pokrywie i klapach zawirowań i głowicy aby usunąć resztki starej uszczelki (zakładamy na kawałek drewna o równej powierzchni i ostrożnie zeszlifujemy resztki starej uszczelki tak aby nie uszkodzić płaszczyzny). 14.Czyścimy zawór ciśnienia doładowania (tu bardzo ostrożnie używałem WD40 i sprężarki tylko do zdmuchiwania nieczystości, wygląda tak jak lejek z małym otworkiem u podstawy). 15.Po tych czynnościach montujemy wszystko w całość (odwrotność rozkładania), można pokusić się o założenie nowych oringów jeden od rury przy turbinie średnica zewnętrzna 35mm gr.2mm – A1 (jest gniazdo w obudowie turbiny) i zaworze EGR średnica zewnętrzna 30mm gr.2mm – B. 16. Odpowietrzamy pompę (ja odpowietrzałem poprzez wyciąganie paliwa z pompy tam gdzie podłącza się przewody zwrotne przy pompie dużą strzykawką (kupiłem w aptece) na zasadzie wyssania paliwa zagięcia przewodu tak aby paliwo się nie cofnęło odpięciu jej wypróżnieniu strzykawki, podpinamy ją z powrotem i dopiero rozginamy przewód, znowu wyciągnięciu paliwa i zagięciu przewodu i tak aż nie będzie widać pęcherzyków powietrza ok. 3l do 4l a następnie podłączamy do reszty przewodów wcześniej założonych na wtryskiwacze nie zapominając o zagięciu prze podłączeniem). lub http://forum.opel24.com/slaba-astra-20-dth-vt20984,9.htm 17.Odpalamy autko (może trochę więcej pokręcić, jak nie zaskoczy to niech jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga poluzuje przewód wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczu, stara metoda ale skuteczna) Tak wygląda kolektor po czyszczeniu (fotka zapożyczona z www) http://img171.imageshack.us/img171/1664/glowdth02.jpg Mam nadzieje że napisałem zrozumiale. Życzę miłej pracy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24695-astra-20-dti-problem-z-odpaleniem-na-zimnym/page/3/#findComment-122320 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FICZYS Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Wielkie dzięki za podpowiedzi i instrukcje... teraz tylko trzeba się zabrać do tego... [ Dodano: Pią Lis 27, 2009 09:30 ] z tym odpalaniem u mnie to w końcu mechanich wymnienił mi zaworek kierunkowy paliwa bo wyszło ze puszcza w dwie strony... a wygładało to tak jakby sie zapowietrzal układ bo jak stał prosto badz z lekkim pochyłem do przodu to rano odpalal na strzał i jak odbierałem od mechanika to stał rowno i odpalil na strzala prawie po 24godzinach nie odpalania... a dzisiaj rano po niecalych 12 godzinach nie chcial odpalic... czy trzeba odpowietrzyć układ paliwowy?? ale to chyba mechanik zrobił najprawdopodobniej... a poza tym wczoraj u niego odpalil... a dzisiaj... jakies sugestie??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24695-astra-20-dti-problem-z-odpaleniem-na-zimnym/page/3/#findComment-122315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Wygląda na to że cofa się paliwo albo jakaś nieszczelność. Poczytaj tu może na coś wpadniesz. http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=33558. http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=21509&page=2   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24695-astra-20-dti-problem-z-odpaleniem-na-zimnym/page/3/#findComment-122109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FICZYS Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 najwyżej wymnienie te wężyki jak będe kolektor dolotowy czyścił... [ Dodano: Sro Gru 16, 2009 12:47 ] Po problemie z odpalaniem... został przetrzepany cały układ paliwowy i okazało sie ze przewód odpowietrzający zbiornik paliwa był przytkany i zalany paliwem... dla pewnosci zawór przy pompie został wymieniony i auto pali na strzała i jest igła...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24695-astra-20-dti-problem-z-odpaleniem-na-zimnym/page/3/#findComment-121785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michał111 Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 http://forum.opel24.com/viewtopic.php?p=330478#330478 Miałem podobnie.Odwiedziłem elektryka.Po naprawie,świece grzeją dłużej i jest ok   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24695-astra-20-dti-problem-z-odpaleniem-na-zimnym/page/3/#findComment-60056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krisleon Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Czesc.Mysle,ze sa to spalone swiece.Ja tez kiedys wymienilem modol do grzania swiec i lipa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24695-astra-20-dti-problem-z-odpaleniem-na-zimnym/page/3/#findComment-31504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.