Skocz do zawartości

Astra 2.0 DTI Problem z odpaleniem na zimnym...


Gość FICZYS

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbe kolego... czy mógłbyś mniej więcej opisać co i jak krok po kroku... czy trzeba się zaopatrzyć w jakieś uszczelki? na pewno od pokrywy kolektora... a jakieś jeszcze? te wężyki można odczepić od powrotu paliwa??? pisałeś ze je zmieniasz... może i ja bym je zmienił... jaki jest ich koszt i ciężko je dostać? z góry dzięki za pomoc... i przedewszystkim jak odpowietrzyć później układ???

1)Co do odpowietrzania to poszukaj postów kol. Brzozy,( w opcji szukaj);

2)Czyszcząc kolektor musisz mieć 2-ie podkładki;

3)Dobrze wymienić przewody przelewowe i ewentualnie trójniki;

4)Uwaga na czyszczenie...nie jeden już płakał po czyszczeniu na forum że nie pali!!!W google wpisz czyszczenie kolektora.

5) Dobrze odpowietrzyć po czyszczeniu

 

Pozdrawiam i powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przed czyszczeniem należy się zaopatrzyć w nowe uszczelki do kolektora dolotowego (60zł 2 szt.), WD40, benzyna ekstrakcyjna (do wyczyszczenia kolektora), gumowe rękawice, gumowy przewód zwrotny / przelewowy, cienko ziarnisty papier ścierny.

1. Zdemontować plastikową osłonę z góry silnika.

2.Zdemontować rurę od turbiny - A1,A2,A3.

3.Zdemontować zawór EGR - B1,B2.

4.Odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury silnika (przy termostacie) - C1a następnie odkręcić plastikową osłonę tych kabli - C3, C4 oraz odłączamy wtyczkę czujnik ciśnienia doładowania (na pokrywie kolektora z prawej strony) - C2 potem odpinamy wtyczkę i odkręcamy metalowy uchwyt czujnika położenia wału – C5. Przewód gumowy który podłączony jest z termostatem i zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego odpinamy od listwy i zostawiamy, a całą osłonę z kablami możemy przymocować ale po odkręceniu przewodów paliwowych nad chłodnicą wówczas nie jest konieczne odpinanie przewodu sterującego od pompy paliwa.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

5.Odłączamy przewody zwrotne / przelewowe (ciągniemy je do siebie uwaga na trójniki przy zciąganiu z nich przewodów lubią pękać.

6.Odkręcamy przewody paliwowe wysokiego ciśnienia przed rozkręceniem potraktować kilka razy WD40 (te metalowe, dwa klucze 17 ja stosowałem oczkowe przy odkręcaniu przy pompie a zakładałem przy wtryskach i przekładałem wzdłuż przewodu aby uniknąć ześlizgnięcia klucza, jeden założyłem na króciec przy pompie przytrzymując go- D1 a drugim odkręcałem nakrętkę - D2) przed odkręceniem najlepiej oznaczyć kolejność przewodów bo przy montażu nie zastanawiasz się który teraz.

Dołączona grafika

7.Odkręcamy śruby z pokrywy kolektora, klucz torx E10 lub rurkowy 8 i zdejmujemy pokrywę (pokrywa założona jest na dwa kołki ustalające więc można delikatnie z rozwagą podważać z prawej i lewej strony pokrywy).

8.Odkręcamy czujnik ciśnienia doładowania z odkręconej już pokrywy, jedną ręką delikatnie okręcając go a drugą ręką najlepiej kciukiem (przed tym zebrać nagar z tego czujnika od środka) wyciskać czujnik powinien wyskoczyć (przykręcony jest jedną śrubką i uszczelniony oringiem).

9.Odkręcamy nakrętki (7 szt. klucz chyba 10) z klap zawirowań i zdejmujemy je - E1/7.

Dołączona grafika

10.Czyścimy otwory dolotowe w głowicy (czyściłem /skrobałem je cienkim nożykiem a następnie przedmuchałem sprężarką).

11.Czyścimy, myjemy pędzlem i benzyną, delikatnie skrobiemy (aby nie uszkodzić elementów) pokrywę kolektora i klapy zawirowań (tu uważamy na blaszki które są zamontowane na osi w otworach po jednej na każdy cylinder w razie potrzeby prostujemy klapy/blaszki tak aby po zamknięciu nie było szczeliny) - F1/4.

12.Czyścimy zawór EGR, grzybek (szczotka druciana miedziana lub papier ścierny, do wnętrze zaworu psikamy WD40 przez ten króciec co podłącza się przewód podciśnieniowy i otwór odpowietrzający poniżej, usuwamy zawartość poprzez wciskanie grzybka do środka trzymając zawór króćcem w dół bo będzie chlapało, na koniec wlewamy benzyny ekstrakcyjnej do środka i robimy to co z WD40. Benzyna dokładnie wyczyści i szybko odparuje).

13.Czyścimy cienko ziarnistym papierem ściernym miejsca styku uszczelek w pokrywie i klapach zawirowań i głowicy aby usunąć resztki starej uszczelki (zakładamy na kawałek drewna o równej powierzchni i ostrożnie zeszlifujemy resztki starej uszczelki tak aby nie uszkodzić płaszczyzny).

14.Czyścimy zawór ciśnienia doładowania (tu bardzo ostrożnie używałem WD40 i sprężarki tylko do zdmuchiwania nieczystości, wygląda tak jak lejek z małym otworkiem u podstawy).

15.Po tych czynnościach montujemy wszystko w całość (odwrotność rozkładania), można pokusić się o założenie nowych oringów jeden od rury przy turbinie średnica zewnętrzna 35mm gr.2mm – A1 (jest gniazdo w obudowie turbiny) i zaworze EGR średnica zewnętrzna 30mm gr.2mm – B.

16. Odpowietrzamy pompę (ja odpowietrzałem poprzez wyciąganie paliwa z pompy tam gdzie podłącza się przewody zwrotne przy pompie dużą strzykawką (kupiłem w aptece) na zasadzie wyssania paliwa zagięcia przewodu tak aby paliwo się nie cofnęło odpięciu jej wypróżnieniu strzykawki, podpinamy ją z powrotem i dopiero rozginamy przewód, znowu wyciągnięciu paliwa i zagięciu przewodu i tak aż nie będzie widać pęcherzyków powietrza ok. 3l do 4l a następnie podłączamy do reszty przewodów wcześniej założonych na wtryskiwacze nie zapominając o zagięciu prze podłączeniem).

lub http://forum.opel24.com/slaba-astra-20-dth-vt20984,9.htm

17.Odpalamy autko (może trochę więcej pokręcić, jak nie zaskoczy to niech jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga poluzuje przewód wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczu, stara metoda ale skuteczna)

Tak wygląda kolektor po czyszczeniu (fotka zapożyczona z www)

http://img171.imageshack.us/img171/1664/glowdth02.jpg

Mam nadzieje że napisałem zrozumiale. Życzę miłej pracy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za podpowiedzi i instrukcje... teraz tylko trzeba się zabrać do tego...

 

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 09:30 ]

z tym odpalaniem u mnie to w końcu mechanich wymnienił mi zaworek kierunkowy paliwa bo wyszło ze puszcza w dwie strony... a wygładało to tak jakby sie zapowietrzal układ bo jak stał prosto badz z lekkim pochyłem do przodu to rano odpalal na strzał i jak odbierałem od mechanika to stał rowno i odpalil na strzala prawie po 24godzinach nie odpalania... a dzisiaj rano po niecalych 12 godzinach nie chcial odpalic... czy trzeba odpowietrzyć układ paliwowy?? ale to chyba mechanik zrobił najprawdopodobniej... a poza tym wczoraj u niego odpalil... a dzisiaj... jakies sugestie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że cofa się paliwo albo jakaś nieszczelność. Poczytaj tu może na coś wpadniesz.

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=33558.

http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=21509&page=2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwyżej wymnienie te wężyki jak będe kolektor dolotowy czyścił...

 

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 12:47 ]

Po problemie z odpalaniem... został przetrzepany cały układ paliwowy i okazało sie ze przewód odpowietrzający zbiornik paliwa był przytkany i zalany paliwem... dla pewnosci zawór przy pompie został wymieniony i auto pali na strzała i jest igła...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności