Skocz do zawartości

Kontrolka ciśnienia oleju


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy mam pytanie odnośnie vectry C 1.8 XER 2006r. olej MOBIL 5W/50 wymieniony 5 tys km.

Po uruchomieniu zimnego silnika lub po dłuższym postoju podczas zapalania świeci się kontrolka oleju około 3 sekundy od uruchomienia silnika.

Wymieniłem czujnik, zawór zwrotny i przelewowy w pompie, zaworek w obudowie filtra oleju. Ciśnienie mierzone manometrem na ciepłym silniku na wolnych obrotach 1 bar. TECH nic nie wykazał .Podczas zwiększania obrotów rośnie do 3-4 bar.

Mam pytanie czy takie ciśnienie na pompie ma być , czy mam szukać nowej pompy.Wygląda mi to tak jakby olej z układu gdzieś spływał lub pompa nie wydala. Może ktoś miał podobny przypadek.

{Jeśli ma ktoś taką pompę olejową to proszę o informację}

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na gorącym silniku (80*C) ciśnienie na jałowym powinno wynosić 1,4bara

możliwe, że auto ma większy przebieg i wcześniej był np olej półsyntetyczny lub nawet mineralny i ciśnienie było wyższe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili mam przebieg 97 tyś. i wydaje się realny tym bardziej ,że sam sobie je przywiozłemno no ale tego nikt nie wie. Najprawdopodobniej wcześniej był

zalany GM 5W-30 . Zrobiłem nim 12 tyś kilometrów i dopiero zaczęła świecić kontrolka.

Jak myślicie prubować zalać półsyntetyka ewentualnie jakiego i czy to ma wogóle jakiś sens. Czy szukać odrazu pompy.

 

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 17:17 ]

Witam

Podany wcześniej pomiar ciśnienia był przez mechanika a ja osobiście tego nie widziałem, ale nie dawało mi to spokoju więc dzisiaj pożyczyłem manometr i sam sprawdziłem a wyglądało to tak, na biegu jałowym:

1.silnik zimny po nocy po uruchomieniu wskazówka od razu skacze na 4,8

2. temperatura silnika 80 stopni manomert pokazuje 2,4

3. temperatura 90 stopni włącza się wentylator manomert wskazuje 2,0

4. podczas podnoszenia obrotów silnika ciśnienie rośnie max do okoł 7,0

5. obroty 2000 na ciepły ciśnienie w granicach 3,0-4,0

 

A problem ze świecącą kontrolką pozostał oprócz tego po długim postoju słychać hydraulike jak klekocze przez 1-2 sekundy.

Może ktoś powie co robić bo pompy to chyba nie ma sensu wymieniać.

Zastanawiam się nad zalaniem pół syntetykiem bo nie wiem jak go kupiłem czym był zalany doradzcie jakim i czy to ma sens bo na syntetyku mam zrobioną już drugą wymianę i łącznie przejechane jakieś

12 tyś km.

 

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 21:00 ]

Witam ponownie.

Byłem jeszcze raz obsłuchać silnik i wydaje mi się że to klekotanie słychać z lewej strony od rozrządu.

Teraz przyszła mi myśl że to mogą być koła zmiennych faz rozrządu czy coś z tym związane. Czy można to jakoś zdiagnozować samemu i jakie są tego objawy może te objawy będą pasować do tego co opisywałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności