Skocz do zawartości

brak ogrzewania, parownik zimny


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

manta28, napisz jak wysoko w stosunku do zbiorniczka wyrównawczego jest zamontowany parownik. Ja cały czas obstawiam zapowietrzanie parownika, zdejmij z parownika wąż doprowadzający płyn na wyłączonym silniku zobaczysz czy coś poleci jak nie albo nie bardzo to załóż wąż doprowadzający i zdejmij odprowadzający, odkęć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i uruchom silnik. Musisz mieć pod ręką bańkę z płynem aby uzupełniać, jak będzie z parownika leciało pełnym strumieniem załóż wąż niech motor jeszcze trochę pochodzi, powinno być ok. Uważaj aby się nie poparzyć. Zawór nagrzewnicy otwarty na max

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak to sie ma do niedzialajacego w tym samym czasie ogrzewania ? bo jak pisalem wczesniej dzieje sie tak ze parownik zamarza i w tym samym czasie nie ma tez ogrzewania , jak mocno przegazuje to zaskakuje i ogrzewanie i nagrzewa sie parownik po chwili jednak znow siada i jedno i drugie, waz od parownika podlaczony jest za nagrzewnica?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parownik jest w tym samym obiegu (tzw. małym) co nagrzewnica, to co się u Ciebie dzieje sugeruje, że po otwarciu termostatu poziom płynu się obniża i brakuje go w parowniku i nagrzewnicy, trochę to dziwne ale nic innego mi do głowy nie przychodzi. Termostat wymieniłeś, pompę też więc pozostaje tylko zapowietrzenie układu. Zarówno parownik jak i nagrzewnica są tak sądzę najwyższymi punktami układu chłodzenia i dlatego niewielkie nawet zapowietrzenie może powodować takie cyrki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie masz racje , tylko czemu bylo wszystko dobrze wczesniej , wszystko odpowietrzone do szpiku kosci i rura za pompa nadal nie jest gorąca nagrzewnica i parownik podłączone do trójnika gdzie wlasnie dochodzi ta rura , stracilem juz koncepcje , a co z uszczelką pod głowicą ? to może miec jakis wplyw jak jest trzasnieta?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka mogłaby mieć wpływ, ale nie sądzę, że u Ciebie coś z nią nie tak. No bo alby by Ci ubywało płynu albo robiłoby cisnienie w układzie chłodzenia i wywalało płyn przez korek o niczym takim nie pisałeś. A spróbuj pojeździć z odkręconym korkiem zbiorniczka zobaczymy co się będzie działo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manta28, najlepiej to zrób fotkę silnika na jakiej wysokości umieszczony jest parownik względem zbiorniczka wyrównawczego płynu i wstaw na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

po ciężkich zabiegach udało sie ustalić przyczynę , niestety uszczelka pod głowicą , uszczelka wymieniona głowica splanowana i teraz od trzech dni wszystko jest jak należy , tak więc zamykam temat jednoczesnie dziękując wszystkim którzy pomagali na forum, pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności