Gość arti079 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Dziękuję za odpowiedzi ale tym autem już się będzie martwić ktoś inny. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-107919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PaCmAn Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Witam!Mam nastepujace zmartwienie.Otoz kupilem Opla Combo dwuletniego mial przejechane 71000.W tym momencie ma 75000.Po ok godzinie jazdy obroty na jalowym biegu wskazuja 1000 silnik wydaje z siebie odglos nie glosny cos w podobie jakby przeciag..Gdy to wszystko sie zaczyna turbina zalacza sie z ok 1sek.opoznieniem.Oprocz tego na pelnym baku robie ledwo 560 km (miasto)do zapalenia sie kontrolki rezerwy..Po ponownym odpaleniu samochodu wszystko wraca do normy,dopoki nie rusze przejade troche i znowu to samo..Wspomozcie jakas rada..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-30505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Chłopie czy potrafisz w ogóle dokładnie i po kolei opisać jasno swój problem? Bo niedobrze mi się robi jak to czytam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-30484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PaCmAn Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 (1000 obr/min na jalowym biegu zamiast 750obr/min jak to bywa normalnie+opozniona reakcja turbiny po wcisniecu gazu+wieksze spalanie)do tego silnik wydaje odglos podobny do przeciagu jaki powstaje przez nieszczelne stare drewniane okna..to nie jest normalna praca silnika chyba nie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-30283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość babba Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 klasyczny symptom trwającego właśnie wypalania filtra cząsteczek stałych:) nie wyłączaj samochodu pozwól mu trochę pochodzić na jałowym biegu a najlepiej przejedz się ale tak ostro depnij mu np 60km/h na 3 biegu. te silniki tak mają niestety ja u siebie mam to samo i nikt nie potrafi temu zaradzić. Co do spalania to pamiętaj że maksymalna prędkość jaką znosi dobrze twój silnik to 110 km/h. Ta jednostka bardzo nie lubi jak się przekracza 3tyś obrotów. testowałem. jadąc normalnie spalanie w granicach 8 litrów, a jak nie przekraczałem 2,5 tyś obrotów spalanie 6,4.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-30119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PaCmAn Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 A nie powinna migac podczas tego procesu kontolka swiec zarowych??Mam ten samochod dopiero drugi miesiac jezdze nim od rana do wieczora bo jestem kurierem .Przez ten czas raz tylko wyraznie mialem zasygnalizowane oczyszczanie dpf przez miganie kontrolki swiec,a te symptony o ktorych wspomnialem wczesniej zdarzaja sie co drugi dzien (bez migania kontrolki swiec)..nie za czesto??..oprocz tego wymienialem olej ze dwa tygodnie temu a w tym momencie mam nieco podwyzszony poziom??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-29249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yaris19 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Dla wszystkich posiadaczy OPLA z silnikiem Z13DTJ czyli 1,3CDTI. Wasze auta posiadają filtr cząstek stałych DPF. Wypalanie filtra nie jest sygnalizowane w żaden sposób. Proces wypalania można rozpoznać poprzez podwyższone obroty silnika na biegu jałowym do ok 1000obr/min. Przy procesie wypalania jak byście zobaczyli pod maskę to załącza się wentylator od chłodnicy w celu nie przegrzania silnika. Odniośnie mrugania kontrolki świec żarowych to nie jest sygnalizacja włączenia procesu wypalania filtra tylko komputer przez włączanie i wyłączanie grzania świec żarowych zmusza silnik do uzyskania odpowiedniej temperatury (85st/C) żeby uruchomić proces wypalania. Jeśli proces sypalania zostanie uruchomiony to zaleca się utrzymanie stałej liczby obrotów na posiomie powyżej 2200obr/min (ja osobiście jade za miasto i jakieś 2500obr/min przez ok 15-20min). Wtedy filtr się wypali i obroty na biegu jalowym wracają do normy. Kontrolka od świec żarowych w moim przypadku zapala się tylko zimom przy dużych mrozach bo głównie jeżdze po mieście. A jeśli chodzi o stan oleju w silniku to zawsze bedzie się podnosił przy filtrze DPF gdyż podczas procesy wypalania podawana jest wyższa dawka paliwa a silnik tej dawki nie przepala i paliwo spływa po ściankach cylindrów prosto do miski olejowej )) Jednom z metod na ochrone silnika jest stosowanie specjalnych olejów z przeznaczeniem do aut z filtrem DPF lub FAP (jeden ciort). Olej ze specjalną formułą o ile pamiętam MC3. PODSUMOWANIE. Posiadam OPLA COMBO 2006r z silnikiem Z13DTJ 75KM (1,3CDTI) od końca 2007r To wszystko co przeczytałem powyżej to samo przeszedłem dlatego opisałem cały problem mam nadzieje że dokładnie. WNIOSKI KOŃCOWE!!! Znam już cały problem sprawdziłem wszystkie rozwiązania łącznie z różnego rodzaju olejami i wniosek jest jeden: Jeśli ktoś jeździ na którkich trasach lub po mieście to proces wypalania bedzie mu się uruchamiał tak jak w moim przypadku co ok 400km i olej bedzie musiał wymieniać co jakieś 5 tyś km. Dlatego postanowiłem usunąć owy filtr ze swojego autka i problem się skończy: 1.Jednorazowy wydaten od 600-1000zł 2.Ochrona silnika 3.Oszczędność na wymianie oleju (tańszy olej i wymiana co 12 tyś km) 4.Oszczędność na paliwie i czasie (brak procesu wypalania i bezsęsownych wyjazdów za miasto żeby wypalić filtr) Teraz każdy z użytkownikó tych autek niech sam sobie wszystko przemyśli i przekalkuluje. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-12234 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PaCmAn Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 A czy przy wypalaniu dpf dymil Ci oprocz tego ze na szaro to chwilami(w momencie przyszpieszania) na niebiesko??Ja tak mam i nie wiem czy mam sie tym niepokoic..wyglada to troche tak jak by dymil olejem.Po zakonczeniu wypalania nie pusci nawet malego dymka..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-12146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlody666 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opisz jeśli możesz gdzie CI usuneli DPF-a i ile to kosztowało, jak sie auto zachowuje i jak to zrobili??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-12041 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yaris19 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 DPF już usunięty. Wgrany jest inny program do komputera i fizycznie wycieli go z układu wydechowego a w jego miejsce wstawiony jest tłumik. Mam jeszcze mały problem po wycięciu DPFa bo jest za wysokie ciśnienie na turbinie. Jutro ma mi ten gość co go wycinał poprawić program i ma być wszystko ok. Jak tylko bedzie zrobiony to opisze to na forum czy jest wszystko ok. A cała impreza kosztowała mnie 600zł + dojazdy i nerwy związane z będnym ciśnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25572-combo-13-cdti-nagrzewanie/page/2/#findComment-11642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.