Skocz do zawartości

Tajemniczy wężyk


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam mam opla vectre A 1,6 na wtrysku z katalizatorem.

Dziś przy wymianie czujnika od temp zauważyłem ze od wtrysku odchodzi przewod podcisnieniowy zaslepiony srubą,natomiast ten "talerz" przykrecony to kolektora ssacego mial króciec wolny.

Wyjąłem śrubke z węzyka podłączyłem do tego urzadzenia do podcisnienia i samochód działa tak samo identyczne przyspieszenie rekacja na gaz itp.

Do czego to podciśnienie służy? dodam że wcześniej przed założeniem węzyka spalanie też było w normie więc naprawde nie wiem do czego ono jest?

 

I jeszcze 1 pytanie, zaniża mi wskaźnik od temperatury na desce o ponad 10 stopni(termostat jest ok) wiatrak an chlodnicy sie włącza tylko ze przy 82* według wskaznika,podmieniłem dziś czujnik na używany ale ponoc sprawny lecz tamten zaniża jeszcze bardziej.

Czy oba te czujniki są wadliwe? czy moze w zegarach sie cos nei zgadza?

poziom paliwa w baku pokazuje ok.

 

Pisownia/Tajga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

są dwa typy czujników więc nie koniecznie zaniża

a ten wężyk pewnie szedł do zamykania klapki zimnego powietrza (tak sądzę) bo gazownicy je odłączają

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

już się dowiedziałem. tajemniczy talerz jest to zawór ERG i to od niego był odpięty wężyk.podpiołem i chodzi tak samo.

Czytałem że jak jest ten zawór uszkodzony to silnik czasem przygasa i zaczyna dziwne rzeczy robic.

Czy jeśli by się cos takiego zaczeło dziać to wystarczy z powrotem wężyk odpiąć?

Bo wyczytałem że oprocz odpiecia wezyka na miejsce zaworu przykreca sie zaslepke,czy to konieczne?

 

http://www.fotoszok.pl/albums/userpics/podcisnienie.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jak sie zaslepia otwór po ERG to wiem,tylko pytałem czy to jest konieczne?

czy nie wystarczy odpiąć podcisnieniowy węzyk sterowania ERG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

powiem ci jak u mnie było

silnik miał raz wysokie obroty raz niskie a w automacie to nie jest wskazane

odpinałem i nic nie dawało

po zaślepieniu wszystko ustało

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ale u mnie i przy podłączonym węzyku i przy odpiętym silnik pracuje poprawnie.

Więc chyba zawór jest ok? chyba ze sie zaciął w pozycji zamkniętej i jest mu bez różnicy czy wężyk jest podpięty czy nie? ;)

 

Pisownia/Tajga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności