Skocz do zawartości

Temperatura silnika - problem z osiągnięciem temp roboczej


Gość DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dzisiaj podczas dużych mrozów ( do -16 ) zrobiłem trasę około 30 km z przerwami nie gasząc auta i temperatura nawet deczko się nie ruszyła, dopiero po przegonieniu silnika w zakresie obrotów od 2500 do 3000 silnik osiągnął temperaturę roboczą i zaczął grzać gorącym powietrzem.

 

Co może być przyczyną takiego zachowania? Zauważyłem, że od pewnego czasu silnik dosyć długo się ogrzewa. Wskazówka od temperatury "startowała" dopiero po przejechaniu około 7 km!

 

To co jeszcze zaobserwowałem w dniu dzisiejszym:

Wolna jazda do 60 max 70 kmh przez 10-20 km - temperatura na 0, ogrzewanie w środku słabe, wręcz letnie, praca auta na "luzie" temperatura na wskazówce 0, grzania wogóle prawie nie ma, tylko letnie powietrze. Po ostrzejszej jeździe do 150-160 temperatura wskoczyła na 80 prawie 90 stopni lecz po niegaszeniu auta i krótkim 5 minutowym postoju temp. ZNÓW SPADA do 0, jak tylko ruszę i zaczynam przekraczać 90-100kmh to temp leci w górę do optimum.

Co jest nie tak?? Czyżby termostat padał? Gdzie jest umiejscowiony termostat? W wężu idącym od chłodnicy do silnika??

RATUNKU, bo zima ostra a grzanie podczas jazdy po mieście słabiutkie !

 

Przebieg auta to niecałe 130 000 km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Podepnę się pod ten temat, u mnie jest podobny problem-dzisiaj rano przy -12 st. po osiągnięciu na trasie temp. roboczej (wskazówka pośrodku między 80 st a następną kreską), kiedy stałem w korku przez ok. 15-20min temp. spadła do ok 78 wg wskaźnika i tak stała cały czas, teraz jak wracałem wieczorem do domu na trasie jadąc w kolumnie ok 60-70km/h na 5 biegu temp. spadła nawet do ok 72 st. Czy to będzie termostat czy szukać przyczyny gdzie indziej (gdzie?). Dodam, że nie mam tego urządzenia do ogrzewania dodatkowego montowanego seryjnie w dieslach Opla (auto przed kupnem miało stłuczkę, urządzenie się uszkodziło i nie wsadzono nowego) ale to chyba ma wpływ tylko na szybkość nagrzewania się płynu a nie na spadek temp już po zagrzaniu się silnika (?)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1,3 temp. rzadko kiedy dochodzi do 90. Musze jechać w długim korku, albo musi być duży upał. Przy mrozie takim jak dziś (-12) wskazówka na dystansie 20km i prędkości 60-70km/h praktycznie nie drgnie, tym bardziej jak jest włączone ogrzewanie kabiny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dzisiaj kupić ten termostat i niestety nigdzie go od ręki nie mają ani w ASO ani w nie-aso.

 

Dzisiaj trasa 120 km + 50 po mieście i ..... normalnie ręce opadają. Podczas miejskiej jazdy tak zmarzłem w samochodzie, że szok. Na szybach i blachach odkładał się szron, gdy tylko wyjechałem za miasto i prędkość na liczniku wzrosła do 100 przez kratki nawiewu zaczęło wylatywać gorące powietrze oraz temperatura podeszła do 80 stopni, spalanie wzrosło również do około 7 litrów, co jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło.

 

Myślę, że termostatu być może wcale nie ma w moim silniku, ponieważ ktoś go wyjął, jest to auto sprowadzone z FR.

 

Jutro zamawiam termostat, odbieram nie wiem kiedy i autko uziemione w garażu przynajmniej na tydzień, póki się tym zajmę ....

 

Jeszcze mam pytanko, w którym miejscu dokładnie jest umiejscowiony termostat w Z17DTH? Oblookałem wczoraj silnik i podejrzewam, że w miejscu w którym wąż od chłodnicy wchodzi do bloku silnika z prawej strony. Czy mam racje?

Oczywiście płyn chłodniczy trzeba spuścić :mrgreen:

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tam jest prawdopodobnie umiejscowiony termostat, rozbierania na szczęście nie ma dużo....

 

U kmnie wczoraj jak się zrobiło -12,5 na dworze to wskazówka temperatury ledwo drgnęła na traise 15km... ale ogrzewanie zaczyna wiać ciepłym juz pop ok 3-4 minutach pracy :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie jakaś epidemia. Zamówiłem termostat i może przed świętami uda się go odebrać, narazie autko uziemione. Pan w ASO mi przekazał, że sporo osób zamówiło termostaty, więc jak widać nie jestem jedyny z tym problemem :(

 

Czekam na nową część i zabieram się do "operacji", czy płyn chłodniczy można stary zalać czy koniecznie nowy wlewamy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stary termostat miał kilka dziur na uszczelce wewnątrz i przepuszczał płyn. Po wymianie na nowy dalej jest to samo. Dzisiaj temperatura - 4 i auto na biegu jałowym po 30 minutach pracy temperatura ani drgnie, dopiero po przepędzeniu go na wyższych obrotach coś się zaczyna dziać i na postoju opada ale już nie do zera tylko trochę powyżej pierwszej kreski, czy winą może być felerna pompa ? Była wymieniana na nową przy okazji wymiany rozrządu jakieś 15 tys temu.

 

Płyn zalany nowy do -35C

 

Podpowiedzcie bo auto potrzebne i nie ma grzania ........ już się powoli zaczynam irytować :)

 

 

 

Znów sobie pojeździłem i jest tak jak było. Temperatura na zewnątrz - 6 i temp na silniku rośnie podczas szybkiej jazdy i spada gdy prędkość nie przekracza 60km/h. Normalnie kosmos - nic tylko się skasować ...:wesoly::wink::beer: :beer: - termostat wczoraj wstawiony nowy.

Gruby wąż z termostatem który idzie do chłodnicy jest zimny a cienki który idzie do zbiorniczka wyrównawczego jest ciepły ale nie gorący....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj temperatura - 4 i auto na biegu jałowym po 30 minutach pracy temperatura ani drgnie

Nawet po godzinie pracy na jałowym w tej temperaturze powietrza wskazówka ci nie drgnie.... Przy obecnych ok -1,5st mój robi sie gorący po ok 9km....

 

Gruby wąż z termostatem który idzie do chłodnicy jest zimny a cienki który idzie do zbiorniczka wyrównawczego jest ciepły ale nie gorący....

I tak ma byc wazne żeby właśnie gruby był zimny znaczy ze termostat jest zamkniety....

 

Podpowiedzcie bo auto potrzebne i nie ma grzania ........ już się powoli zaczynam irytować :)

Jesli bardzo słabo działa ci ogrzewanie wnętrza to trzeba sprawdzić nagrzewnice czy się nie przytkała ewentualnie zawór otwierający dopływ płynu do niej żeby grzała....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności