Skocz do zawartości

Temperatura silnika - problem z osiągnięciem temp roboczej


Rekomendowane odpowiedzi

Nie o to chodzi Kolego. Ciepłe powietrze jest ale podczas jazdy powyżej 60km/h wtedy gdy silnik ma 80 stopni jeżeli tylko się zatrzymam to temperatura spada na pierwszą kreskę lub na zero. Chodzi o to, że silnik nie trzyma temperatury. Nagrzewnica jest wporzo, bo podczas jazdy powietrze leci gorące takie jak trzeba.

 

Z temperaturą silnika jest ok jeżeli temperatura na zewnątrz jest dodatnia. Termostat+uszczelka wymieniony, płyn zalany nowy co jeszcze może być?

 

Reasumując: Podczas jazdy >60 kmh obroty duże i silnik się nagrzewa tak jak trzeba, na postoju lub w mieście jazda poniżej 60 to silnik jest niedogrzany ( temp spada na pierwszą kreskę lub zero )

 

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No to sprawdż czujnik temperatury czy nie jest uszkodzony... bo takie zachowanie juz jest dziwne bo u mnie to moje 1,7 nie spada na zero ani nic w tym rodzaju...

 

Gdzie ten czujnik jest umiejscowiony? Można go sprawdzić zwykłym miernikiem cyfrowym ?

 

[ Dodano: Sob Sty 02, 2010 18:35 ]

Ok. Widzę, że wszyscy chętni do niesienia pomocy potrzebującym.

 

Czujnik znaleziony, sprawny. Z autkiem już chyba wszystko tak jak trza. Po około 5 km jazdy temperatura około 80 stopni i termostat puszcza płyn na duży obieg do chłodnicy.

 

Na forum powinien być dział, gdzie będą zamieszczane wszelkiej maści schematy z podzespołami, bardzo to by ułatwiło pracę oraz forum zyskałoby sporo na popularności.

 

  • 4 tygodnie później...

To powiedz kolego co zrobiłeś bo ja mam dokładnie te same objawy co u Ciebie i nie mogę w ogóle zagrzać silnika w mieście mimo nowego termostatu.

 

Z góry dzięki za podpowiedz.

 

Dolałem jeszcze trochę płynu do zbiorniczka i teraz jest tak, że gdy ustawię nawiew na 1 lub na wiatraczek, czyli chyba 0 to silnik w mieście nagrzeje mi się do prawie 80 stopni nawet przy - 15. Jeżeli dmuchawa na 2 lub 3 to temperatura spada na pierwszą kreseczkę.

 

Widocznie tak jest fabrycznie.

 

Dzięki spróbuję tak zrobić. Powiedz jeszcze ile musisz przejechać km po mieście żeby osiągnąć temp 80 stopni i czy dajesz radę zagrzać ten silnik na postoju na wolnych obrotach bo mój przy -10 chodził przez godz i wskazówka nawet nie drgnęła, fakt że dmuchawa była włączona na 2.

 

Jeżeli dmuchawa włączona na 1 to na wolnych obrotach nagrzeje się do ok 70 stopni, jeżeli dmuchawa jest wyłączona to temperatura idzie do ok 82 może 83, podczas jazdy wskazówka od temp jest prawie w połowie.

 

Przy temp do -10, na mieście temp zaczyna podchodzić w górę już po około 6-7 km, powyżej brak danych :wesoly:

 

Przy minus - 15 do -20 temperatura dopiero drgnie po przejechaniu około 10-15 km po trasie. Też mi się to nie podoba ale wychodzi na to, że ten typ tak ma. Termostat też wymieniałem. Widocznie czujnik temperatury silnika znajduje się w takim miejscu w którym silnik na postoju szybko się wychładza. Na jesieni mam zamiar zamontować WEBASTO, żeby nie mieć problemów w zimie.

 

Analizując spalanie wychodzi na to, że silnik trzyma temperaturę mimo braku temp na skali. Twierdzę tak na podstawie raportu spalania - spalanie w normie - nie przekroczyło 7 litrów/100km

 

TUTAJ jest link do wykazu tankowań na motostat.

 

Czyli u mnie dokładnie to samo a myślałem że coś jest nie tak z układem chłodzenia. Pomaga tylko jazda na wysokich obrotach. Dzisiaj przy -20 potrzebowałem 15 km żeby wskazówka się ruszyła.

 

Kolego uzupełnij proszę swój profil. Jaki w Twoim Combo jest silnik? Też Z17DTH ( 101KM ) i jaki masz przebieg??

 

Wymieniałeś już napinacz paska wieloklinowego?

 

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności