Gość DeX Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 No i mamy prawie lato i temperatury na zewnątrz grubo powyżej zera. Mój combosek nagrzewa się bez problemu tak jak trzeba już po około 5 km temp 80-85 stopni. Jednak po doświadczeniach zimowych zamontuję w tym sezonie WEBASTO.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-89348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Kochani. Zbliża się zima i problemy z temp silnika powolutku dają o sobie znać wraz ze spadkiem temperatury. Webasto jeszcze nie zamontowane ale tak się zastanawiam co może być przyczyną mojego problemu z temperaturą, mianowicie POMPA WODY. Podczas wymiany rozrządu przy 120 000 wstawiłem również nową pompę ale nie ORI tylko zamiennik, który miał troszkę mniejsze i bardziej spłaszczone łopatki na kole. Myślę, że tu właśnie tkwi problem. No i w związku z tym mamy dwie sytuacje: 1) Wysokie obroty i duża prędkość - wysokie ciśnienie cieczy chłodzącej - temperatura silnika w normie 2) Niskie obroty i niska prędkość - jazda po mieście lub postój na światłach - temperatura silnika spada w oczach. Ciśnienie cieczy w układzie chłodzenia jest na tyle duże, że mamy ogrzewanie wewnątrz i jednocześnie na tyle małe, że nie dogrzewa silnika. Co sądzicie o tej teorii? Czekam na wypowiedzi w tym temacie. Niech ktoś znający się na rzeczy zawrze głos Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-31618 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ralfo Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Może tak być. Ja też mam nadal ten sam problem ale ubywa mi trochę płynu więc jeżeli jest nieszczelność w układzie to i ciśnienia nie ma. Ale ogólnie to chyba ten typ tak ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-27308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Może tak być. Ja też mam nadal ten sam problem ale ubywa mi trochę płynu więc jeżeli jest nieszczelność w układzie to i ciśnienia nie ma. Ale ogólnie to chyba ten typ tak ma. Nie sądzę aby ten typ tak miał. Proponuję wszystkim wymienić na początek termostat lub sprawdzić czy chłodnica przypadkiem nie nagrzewa się razem silnikiem od uruchomienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-27221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Kolego najpierw przeczytaj temat od początku a dopiero później się wypowiadaj ... Przecież na początku jest napisane, że wymiana termostatu na ORI GM nic nie daje ......................   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-27120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 wstawiłem również nową pompę ale nie ORI tylko zamiennik, który miał troszkę mniejsze i bardziej spłaszczone łopatki na kole. Myślę, że tu właśnie tkwi problem. No i w związku z tym mamy dwie sytuacje: równiez wymieniłem pompe na skf z mniejszymi łopatkami brak różnicy w działaniu w porównaniu do oryginału... Niskie obroty i niska prędkość - jazda po mieście lub postój na światłach - temperatura silnika spada w oczach mróz na dworze i przy wolnej jeździe lub postoju tez temperatura spada mi w oczach... było tak przed wymianą pompy i jest nadal i to nic szczególnego w cdti.... a dzieje mi sie tak zarówno w 1.7 jak i w 1.3.... Wysokie obroty i duża prędkość - wysokie ciśnienie cieczy chłodzącej - temperatura silnika w normie oddaje więcej ciepła i szybciej się grzeje...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-26023 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Czy WEBASTO coś pomoże? Ewentualnie czy można wstawić jakieś grzałki w odpowiednich miejscach? Gdy opisałem mój problem w serwisie opla to oczy wytrzeszczyli ... Więc nie wiem czy to takie typowe dla Z17DTH. Mój combosek to 2006 rok a Twój pojazd?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-25993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Webasto nie słuzy do ogrzewania silnika w czasie jego pracy do temperatury odpowiedniej.... Moje auto to corsa c 2005 rok tez z17dth i jest to typowe dla tego silnika, poczytaj w wątku o merivach....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-25955 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdenek2007 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Właśnie fabryczne webasto w dieslach przy niskich temperaturach automatycznie odpala się i dogrzewa silnik do odpowiedniej temp. Ja tak mam w zafirze 1,7dtr 2008 rok, często po przejechaniu krótkiego odcinka na którym silnik jeszcze się nie rozgrzał, gdy wyłączę silnik webasto pracuje jaszcze przez chwilę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-25919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Janhalb Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Ha, to ja mam problem nieco inny. Jak jeżdżę "lokalnie" (niedługie trasy, dzieci do szkoły, zona do pracy, zakupy etc.), to ogrzewanie działa bez zarzutu:nagrzewa się szybko, dmucha ciepłym jak trzeba, nie marzniemy. Ale - przy tych ostro minusowych temperaturach - wskaźnik temperatury silnika wciąż pozostaje na "0". Kiedy było cieplej, reagował normalnie (nagrzewał się do +/- 80 stopni). Czyżby sam wskaźnik szlag trafił? Combo Tour, 1,7 cdti, 2006 r. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26015-temperatura-silnika-problem-z-osi%C4%85gni%C4%99ciem-temp-roboczej/page/3/#findComment-22664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.