Skocz do zawartości

Temperatura silnika - problem z osiągnięciem temp roboczej


Rekomendowane odpowiedzi

Gość zbyszek670

Ale - przy tych ostro minusowych temperaturach - wskaźnik temperatury silnika wciąż pozostaje na "0". Kiedy było cieplej, reagował normalnie (nagrzewał się do +/- 80 stopni).

Ale nie napisałeś czy dalej normalnie wnętrze się nagrzewa jak dawniej a przypuszczam że tak.

Czyżby sam wskaźnik szlag trafił?

 

Wskaźnik będzie dobry tylko układ chłodzenia dopóki silnik się nie zagrzeje pracuje w krótkim obiegu (silnik-nagrzewnica) a przy dzisiejszych temperaturach na dworze -10 do -15 silnik jak to napisałeś na niedługich trasach nie osiągnie optymalnej temperatury pracy ;)

 

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ale nie napisałeś czy dalej normalnie wnętrze się nagrzewa jak dawniej a przypuszczam że tak.

 

No właśnie napisałem: grzanie działa normalnie, a wręcz zaczyna grzać dużo szybciej, niż w moim poprzednim aucie (Peugeot Partner). :urodziny:

 

Czyżby sam wskaźnik szlag trafił?

 

Wskaźnik będzie dobry tylko układ chłodzenia dopóki silnik się nie zagrzeje pracuje w krótkim obiegu (silnik-nagrzewnica) a przy dzisiejszych temperaturach na dworze -10 do -15 silnik jak to napisałeś na niedługich trasach nie osiągnie optymalnej temperatury pracy :urodziny:

Czyli mam się nie przejmować, że wskaźnik nadal pokazuje "0"? To i dobrze :urodziny:

 

Gość zbyszek670

Czyli mam się nie przejmować, że wskaźnik nadal pokazuje "0"? To i dobrze

Jak jadę w korku albo się wlokę to nawet po 12-15 km dopiero się wskazówka rusza ale jak dam czadu na trasie i jeszcze mam obciążony samochód to wtedy nawet po 10 km wskaźnik wędruje do góry. po mieście jak szturcham mam to samo wskazówka leży odłogiem :urodziny:

 

Czyli mam się nie przejmować, że wskaźnik nadal pokazuje "0"? To i dobrze :urodziny:

przy obecnych temperaturach ok -10-15stopni to ten silnik potrzebuje spokojnie dobre 15-20 km żeby się jakkolwiek zagrzał.... jesli ogrzewanie w srodku działa dobrze to nie ma sie czym martwić tylko tttm...

 

to nie wina termostatu, taka jest termika tych silników cdti /dużo alumu + budowa układu ogrzewania wnętrza (bez zaworka, tylko przesłona)

 

 

jak "zamkniesz" ogrzewanie i "przeciągniesz" to sie w miarę szbko zagrzeje a zrób to samo z otwartym ogrzewaniem

 

w toyotach montowali seryjnie dodatkowa nagrzewnice eberspracher w D4-D,cdti nie dosc ze powoli osiaga temp robocza to przy kubaturze jak w combo marzniecie jest pewne przyjnamniej z tylu.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności