Gość Anonymous Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 witam.posiadam astre F 1.4 rok produkcji 1995,zauwazylem ze zaczyna coraz slabiej grzac.wskaznik temperatury utrzymuje sie na"niebieskim polu"czyli min.plyn w zbiorniczku jest.jesli mieliscie pobobne objawy i udalo wam sie z tym uporac,to bardzo prosze o pomoc.chcialbym zaznaczyc ze termostat nie byl wymieniany od nowosci.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26061-bardzo-slabe-ogrzewanie-wnetrza-samochodu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 chcialbym zaznaczyc ze termostat nie byl wymieniany od nowosci. wymień i zdaj relację najczęstsza tego przyczyna temat poruszany wielokrotnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26061-bardzo-slabe-ogrzewanie-wnetrza-samochodu/#findComment-117495 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukas715 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Po wymianie pamiętaj o odpowietrzeniu układu. Można odpowietrzyć czujnikiem temperatury płynu, który znajduje się od strony kolektora ssącego. Tak na marginesie to wymiana termostatu w Twoim przypadku wiąże się z demontażem rozrządu. Mój ojciec ma taką samą Asie z 1.4 i mechanik skasował go 70 zł za wymiane termostatu + sam termostat ok 30zł. Poradziłbym Tobie jeśli zbliża się wymiana rozrządu przy okazji upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26061-bardzo-slabe-ogrzewanie-wnetrza-samochodu/#findComment-117432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 pamiętaj o odpowietrzeniu układu nie siejmy defetyzmu opel ma samoodpowietrzający ciśnieniowy układ chłodzenia (ciśnienie robocze ok. 0,1-0,2atm) i za odpowietrzanie układu odpowiedzialny jest korek zbiornika wyrównawczego wykonując czynności które opisałeś, przyspieszasz proces odpowietrzenia - gdybyś tego nie zrobił to układ i tak sam się odpowietrzy, tylko ciut później   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26061-bardzo-slabe-ogrzewanie-wnetrza-samochodu/#findComment-117401 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 wiąże się z demontażem rozrządu Dokładnie ze zdjęciem paska i koła. Potem wystarczy odchylić obudowę rozrządu i wyjąc termostat. Mnie to zajęło jakieś pół godzinki. Tu masz tutek z CA ale w Astrze 1.4 jest tak samo. http://forum.opel24.com/wymiana-termostatu-corsa-a-vt27810.htm?highlight=termostat+1.4 A jeśli chodzi o odpowietrzenie to ArKos ma rację, nie trzeba tego robić, po krótkim czasie sam się odpowietrzy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26061-bardzo-slabe-ogrzewanie-wnetrza-samochodu/#findComment-117397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukas715 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Panowie z całym szacunkiem, czytam właśnie "Sam naprawiam Astre 1" i jest napełnianie układu cieczą chłodzącą "wykręcić czujnik temperatury z łbem walcowym i wlać ciecz do zbiornika wyrównawczego aż zacznie wypływać przez otwór po czujniku, wkręcić czujnik" Nie wiem co to ma na celu, ale myślę, że przeciwdziałanie zapowietrzeniu się układu. Co nie znaczy koledzy, że nie macie racji bo ciut później odpowietrzy się samoczynnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26061-bardzo-slabe-ogrzewanie-wnetrza-samochodu/#findComment-117394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 czytam właśnie "Sam naprawiam Astre 1" przejrzyj sobie stronę "sezonowa obsługa samochodu" czy faktycznie wykonujesz wszystkie wyszczególnione tam czynności? smarowanie zamków, pierdu śmierdu... zaręczam, że nie trzeba wykręcać czujnika autor książki ma na celu przyspieszenie procesu napełniania układu chłodzenia i usunięcia powietrza tak jak pisałęm, czynność ta przyspieszy ten proces, jednak jeśli tego nie zrobisz, to po otwarciu się termostatu zabulgocze w układzie chłodzenia, powietrze ucieknie i poziom płynu opadnie należy mieć po prostu otwarty korek zbiornika wyrównawczego i baniak z płynem, aby dolać po włączeniu się elektrowentylatora na chłodnicy pobulgocze jeszcze raz i wtedy masz już wstępnie odpowietrzony układ chłodzenia zakręcasz korek w wyrównawczym i po kilkudziesięciu kilometrach sprawdzasz poziom płynu - z reguły nieco opada ale nie na tyle, aby w wyrównawczym było sucho więc nie ma obaw o przegrzanie silnika od 12 lat robię w ten sposób w swoich oplach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26061-bardzo-slabe-ogrzewanie-wnetrza-samochodu/#findComment-117386 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 dziękuje wszystkim za cenne rady na pewno się przydadzą.pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26061-bardzo-slabe-ogrzewanie-wnetrza-samochodu/#findComment-117189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.