Skocz do zawartości

bardzo slabe ogrzewanie wnetrza samochodu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam.posiadam astre F 1.4 rok produkcji 1995,zauwazylem ze zaczyna coraz slabiej grzac.wskaznik temperatury utrzymuje sie na"niebieskim polu"czyli min.plyn w zbiorniczku jest.jesli mieliscie pobobne objawy i udalo wam sie z tym uporac,to bardzo prosze o pomoc.chcialbym zaznaczyc ze termostat nie byl wymieniany od nowosci. :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym zaznaczyc ze termostat nie byl wymieniany od nowosci.

wymień i zdaj relację

najczęstsza tego przyczyna

temat poruszany wielokrotnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie pamiętaj o odpowietrzeniu układu. Można odpowietrzyć czujnikiem temperatury płynu, który znajduje się od strony kolektora ssącego.

Tak na marginesie to wymiana termostatu w Twoim przypadku wiąże się z demontażem rozrządu. Mój ojciec ma taką samą Asie z 1.4 i mechanik skasował go 70 zł za wymiane termostatu + sam termostat ok 30zł.

Poradziłbym Tobie jeśli zbliża się wymiana rozrządu przy okazji upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj o odpowietrzeniu układu

nie siejmy defetyzmu

opel ma samoodpowietrzający ciśnieniowy układ chłodzenia (ciśnienie robocze ok. 0,1-0,2atm) i za odpowietrzanie układu odpowiedzialny jest korek zbiornika wyrównawczego

 

wykonując czynności które opisałeś, przyspieszasz proces odpowietrzenia - gdybyś tego nie zrobił to układ i tak sam się odpowietrzy, tylko ciut później

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiąże się z demontażem rozrządu

Dokładnie ze zdjęciem paska i koła.

Potem wystarczy odchylić obudowę rozrządu i wyjąc termostat.

Mnie to zajęło jakieś pół godzinki.

Tu masz tutek z CA ale w Astrze 1.4 jest tak samo.

http://forum.opel24.com/wymiana-termostatu-corsa-a-vt27810.htm?highlight=termostat+1.4

A jeśli chodzi o odpowietrzenie to ArKos ma rację, nie trzeba tego robić, po krótkim czasie sam się odpowietrzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z całym szacunkiem, czytam właśnie "Sam naprawiam Astre 1" i jest napełnianie układu cieczą chłodzącą "wykręcić czujnik temperatury z łbem walcowym i wlać ciecz do zbiornika wyrównawczego aż zacznie wypływać przez otwór po czujniku, wkręcić czujnik"

Nie wiem co to ma na celu, ale myślę, że przeciwdziałanie zapowietrzeniu się układu.

Co nie znaczy koledzy, że nie macie racji bo ciut później odpowietrzy się samoczynnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam właśnie "Sam naprawiam Astre 1"

przejrzyj sobie stronę "sezonowa obsługa samochodu"

czy faktycznie wykonujesz wszystkie wyszczególnione tam czynności?

smarowanie zamków, pierdu śmierdu... :(

 

zaręczam, że nie trzeba wykręcać czujnika

autor książki ma na celu przyspieszenie procesu napełniania układu chłodzenia i usunięcia powietrza

tak jak pisałęm, czynność ta przyspieszy ten proces, jednak jeśli tego nie zrobisz, to po otwarciu się termostatu zabulgocze w układzie chłodzenia, powietrze ucieknie i poziom płynu opadnie

należy mieć po prostu otwarty korek zbiornika wyrównawczego i baniak z płynem, aby dolać

po włączeniu się elektrowentylatora na chłodnicy pobulgocze jeszcze raz i wtedy masz już wstępnie odpowietrzony układ chłodzenia

zakręcasz korek w wyrównawczym i po kilkudziesięciu kilometrach sprawdzasz poziom płynu - z reguły nieco opada ale nie na tyle, aby w wyrównawczym było sucho więc nie ma obaw o przegrzanie silnika

od 12 lat robię w ten sposób w swoich oplach :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności