Gość jola_dolas Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Witam ponownie udało mi się jak na razie znaleźć serwis, który zrobi wreszcie reset sterownika silnika i ponownie go zaprogramuje, ale najpierw muszą ściągnąć kody do immo, radia i chyba zamka. Twierdzą jednak, że to pomoże jak umarłemu kadzidło, jak uwalony jest ECU. Mam jednak nadzieję, że się mylą. [ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:24 ] No to zupełnie klops. ASO przeprowadziło reset programowanie od początku, na moich oczach, całe 2 godziny i nic dalej to samo. Szkoda gadać, złomu nie sprzedam, koszt naprawy przez ASO wyższy niż wartość auta (nowy rozrząd, głowica z zaworami, pompa wtryskowa, pompa oleju). Tak więc pozostaje zepchnąć ja do Odry lub Wisły i będzie spokój. Nigdy więcej opla. Jednak dziękuję Ci boogoo, za zainteresowanie, chociaż Ty przejawiłeś chęć pomocy. [ Dodano: Czw Sty 14, 2010 12:07 ] Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Czy takie objawy jak wcześniej pisałam może powodować przytkany katalizator?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-111849 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam, mam podobny problem ze stukaniem silnika. Czy udało Ci się je wyeliminować? Chociażby na chwilkę, na moment sprzedaży Wnerwia mnie ten stukot, ale umówiłam się na diagnostykę do serwisu, zobaczymy co mi powiedzą. Aha mam Zafirę 2,0 DTI 2002r. i mam jej już dość. Może one nie lubią kobiet   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-97841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boogoo Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Czy takie objawy jak wcześniej pisałam może powodować przytkany katalizator?Nie masz przytkanego katalizatora.Jeżeli miałabyś przytkany to moc by uciekła.A ty jak depniesz to idzie auto .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-97806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jola_dolas Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Witam wszystkich ponownie po długiej przerwie. Udało się zafira śmiga cichutko jak pszczółeczka, ale po kolei. Po resecie sterownika, byłam już gotowa zepchnąć zafirę do rzeki, bo dalej byłam w punkcie wyjścia. Po tym zdarzeniu behapowiec z mojej pracy podał mi telefon do gościa od pomp wtryskowych, który mieszka ode mnie jakieś 5 km. Pojechałam do niego i diagnoza była postawiona w może mniej niż jedną minutę, a brzmiała ona wtryskiwacze. Wyjęcie ich tylko potwierdziło diagnozę, 3 przytkane częściowo, nie dawały odpowiedniego rozpylenia i odpowiedniej ilości paliwa do komory spalania. Naprawa polegała na wymianie końcówek na nowe we wszystkich 4 wtryskiwaczach. Po tym zabiegu auto zaczęło zdecydowanie lepiej się zbierać i było cichsze spalanie stukowe, ale było nadal. Następna diagnoza "zobaczymy filtr cząsteczek stałych", już odkręcenie tłumika środkowego pokazało, że jest zapchany, bo 75% kanalików na wylocie było zapchanych, 85% na wlocie. Decyzja wycinamy i wstawiamy uniwersalny. Znowu poprawa, ale jeszcze coś brakowało. W najmniej oczekiwanym momencie przyszło rozwiązanie, otóż nagłe hamowanie, pedał hamulca do końca tak, że włączył się ABS i kontrolka samochodu z kluczykiem i błąd na kompie P0400, czyli recyrkulacja spalin. Sprawdzone EGR elektrozawory, pompa vacuum (wszystko nowe) i działa jak należy, a jednak gdzieś uciekło podciśnienie. Mechanior specjoza poszedł pogrzebał coś w swojej magicznej skrzynce i wyjął zawór zwrotny podciśnienia od serwa. Wymienił go i auto od tego czasu hula jakby było nowo narodzone. Trochę więcej pali bo ok 7 l/100km, przedtem było 6 l/100 km, ale większość paliwa wracała z powrotem do zbiornika. Dziękuję Wam wszystkim za okazane zainteresowanie i pomoc, może ktoś stwierdzi, że to co napisałam może w większości było bez sensu, ale samochód wreszcie jeździ tak jak powinien (cały miesiąc tj ok 2000km i wszystko jest w porządku). I jeszcze na koniec stwierdzam, że nigdy więcej diesla (bo prawdziwe diesle skończyły się po roku 1998) a tym bardziej opla. To jest stwierdzenie tego mechanika, który mi pomógł w tym przypadku i ja mam podstawy mu wierzyć, bo na placu na napraw oczekiwało 7 sztuk opli DTI lub DTL, 6 sztuk BMW 1szt audi (pompy VP44 przebieg 200 - 300 tys.), 1szt. toyota jaris w benzynie i 1 VW.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-92185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sansei Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 To jeszcze pozazdrościć szybkiego odnalezienia odpowiedniego, prawdziwego fachowca i to blisko siebie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-92182 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boogoo Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Zgadza się z zaworem.Jeżeli podciśnienie jest za małe to sztanga na turbie nie ma odpowiedniego przesuwu - wtrysk jest już wczesny,a turbo jescze nie pompuje i słychac spalanie "stukowe".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-92022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Do Joli_dolas Gratuluje naprawy!!! Fajnie opisałaś rozwiązanie problemu Daj może namiary na tego mechaniora...bo trudne kumatego znaleźć w Łodzi. Pozdrawiam P.S Nasze silniki są konstrukcyjnie jak sądzę z przed 98 roku więc są dość dobre ale przeważnie zajeżdżone( ponad 300 tyś). Na pocieszenie powiem Ci że nowe diezla np. VW Turan to dopiero masakra!!! Koło dwumasowe(2500 zł) pada często co 30 tyś przebiegu zaś wtryski nie wytrzymują 100 tyś. Więc nie ma co narzekać na nasze opelki bo z tych nowych żaden nie dożyje 7 lat..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-91962 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Witam ! W przyszłości tylko ASO Opla i to dobre, firmowe. Nie namawiam usilnie do jazdy na np. Połczyńską w Warszawie lub do renomowanego serwisu pomp przy Hucie Warszawa, ze względu na odległość, ale może kiedyś się zdecydujesz? Na Zafirze niestety trzeba się znać i mieć fabryczne oprzyrządowanie diagnostyczne ( tą usterkę powinno wykryć badanie serwisowe!) - trzeba po takim remoncie raz ją porządnie ustawić, a będzie naprawdę niezawodna. To jeden z najlepszych samochodów popularnych. Życzę powodzenia Andrzej Ch.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-86810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam ! W przyszłości tylko ASO Opla i to dobre, firmowe. Nie namawiam usilnie do jazdy na np. Połczyńską w Warszawie lub do renomowanego serwisu pomp przy Hucie Warszawa, ze względu na odległość, ale może kiedyś się zdecydujesz? Na Zafirze niestety trzeba się znać i mieć fabryczne oprzyrządowanie diagnostyczne ( tą usterkę powinno wykryć badanie serwisowe!) - trzeba po takim remoncie raz ją porządnie ustawić, a będzie naprawdę niezawodna. To jeden z najlepszych samochodów popularnych. Życzę powodzenia Andrzej Ch. Andrzeju, czyli mam rozumieć że polecasz te serwisy, tak? Mam podobny problem z Zafirą i niestety nie mogę znaleźć porządnego mechanika, który mi to naprawi. Jeden chciał juz cały silnik wymieniać, no w sumie to najlepsze rozwiązanie ale chyba nie o to chodzi. Moze ktoś mi poleci jakiegoś mechanika, jestem z lubelskiego, ale droge do Warszawy znam i w każdym innym kierunku też moge pojechać w ościennych województwach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-86133 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Witam ! W przyszłości tylko ASO Opla i to dobre, firmowe. Nie namawiam usilnie do jazdy na np. Połczyńską w Warszawie lub do renomowanego serwisu pomp przy Hucie Warszawa, ze względu na odległość, ale może kiedyś się zdecydujesz? Na Zafirze niestety trzeba się znać i mieć fabryczne oprzyrządowanie diagnostyczne ( tą usterkę powinno wykryć badanie serwisowe!) - trzeba po takim remoncie raz ją porządnie ustawić, a będzie naprawdę niezawodna. To jeden z najlepszych samochodów popularnych. Życzę powodzenia Andrzej Ch. Andrzeju, czyli mam rozumieć że polecasz te serwisy, tak? Mam podobny problem z Zafirą i niestety nie mogę znaleźć porządnego mechanika, który mi to naprawi. Jeden chciał juz cały silnik wymieniać, no w sumie to najlepsze rozwiązanie ale chyba nie o to chodzi. Moze ktoś mi poleci jakiegoś mechanika, jestem z lubelskiego, ale droge do Warszawy znam i w każdym innym kierunku też moge pojechać w ościennych województwach. Tak, szczerze polecam ! Jest jeszcze super warsztat w Mościskach pod Warszawą, 3-Maja 89 Pozdrawiam - Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26127-twarda-praca-silnika-20-dti/page/2/#findComment-85903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.