Skocz do zawartości

Twarda praca silnika 2.0 dti


Gość jola_dolas

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jola_dolas

Witam ponownie udało mi się jak na razie znaleźć serwis, który zrobi wreszcie reset sterownika silnika i ponownie go zaprogramuje, ale najpierw muszą ściągnąć kody do immo, radia i chyba zamka. Twierdzą jednak, że to pomoże jak umarłemu kadzidło, jak uwalony jest ECU. Mam jednak nadzieję, że się mylą.

 

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:24 ]

No to zupełnie klops. ASO przeprowadziło reset programowanie od początku, na moich oczach, całe 2 godziny i nic dalej to samo. Szkoda gadać, złomu nie sprzedam, koszt naprawy przez ASO wyższy niż wartość auta (nowy rozrząd, głowica z zaworami, pompa wtryskowa, pompa oleju). Tak więc pozostaje zepchnąć ja do Odry lub Wisły i będzie spokój. Nigdy więcej opla. Jednak dziękuję Ci boogoo, za zainteresowanie, chociaż Ty przejawiłeś chęć pomocy.

 

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 12:07 ]

Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Czy takie objawy jak wcześniej pisałam może powodować przytkany katalizator?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witam, mam podobny problem ze stukaniem silnika. Czy udało Ci się je wyeliminować? Chociażby na chwilkę, na moment sprzedaży ;) Wnerwia mnie ten stukot, ale umówiłam się na diagnostykę do serwisu, zobaczymy co mi powiedzą.

Aha mam Zafirę 2,0 DTI 2002r. i mam jej już dość. Może one nie lubią kobiet :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy takie objawy jak wcześniej pisałam może powodować przytkany katalizator?

Nie masz przytkanego katalizatora.Jeżeli miałabyś przytkany to moc by uciekła.A ty jak depniesz to idzie auto ;) .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość jola_dolas

Witam wszystkich ponownie po długiej przerwie. Udało się zafira śmiga cichutko jak pszczółeczka, ale po kolei. Po resecie sterownika, byłam już gotowa zepchnąć zafirę do rzeki, bo dalej byłam w punkcie wyjścia. Po tym zdarzeniu behapowiec z mojej pracy podał mi telefon do gościa od pomp wtryskowych, który mieszka ode mnie jakieś 5 km. Pojechałam do niego i diagnoza była postawiona w może mniej niż jedną minutę, a brzmiała ona wtryskiwacze. Wyjęcie ich tylko potwierdziło diagnozę, 3 przytkane częściowo, nie dawały odpowiedniego rozpylenia i odpowiedniej ilości paliwa do komory spalania. Naprawa polegała na wymianie końcówek na nowe we wszystkich 4 wtryskiwaczach. Po tym zabiegu auto zaczęło zdecydowanie lepiej się zbierać i było cichsze spalanie stukowe, ale było nadal. Następna diagnoza "zobaczymy filtr cząsteczek stałych", już odkręcenie tłumika środkowego pokazało, że jest zapchany, bo 75% kanalików na wylocie było zapchanych, 85% na wlocie. Decyzja wycinamy i wstawiamy uniwersalny. Znowu poprawa, ale jeszcze coś brakowało. W najmniej oczekiwanym momencie przyszło rozwiązanie, otóż nagłe hamowanie, pedał hamulca do końca tak, że włączył się ABS i kontrolka samochodu z kluczykiem i błąd na kompie P0400, czyli recyrkulacja spalin. Sprawdzone EGR elektrozawory, pompa vacuum (wszystko nowe) i działa jak należy, a jednak gdzieś uciekło podciśnienie. Mechanior specjoza poszedł pogrzebał coś w swojej magicznej skrzynce i wyjął zawór zwrotny podciśnienia od serwa. Wymienił go i auto od tego czasu hula jakby było nowo narodzone. Trochę więcej pali bo ok 7 l/100km, przedtem było 6 l/100 km, ale większość paliwa wracała z powrotem do zbiornika. Dziękuję Wam wszystkim za okazane zainteresowanie i pomoc, może ktoś stwierdzi, że to co napisałam może w większości było bez sensu, ale samochód wreszcie jeździ tak jak powinien (cały miesiąc tj ok 2000km i wszystko jest w porządku). I jeszcze na koniec stwierdzam, że nigdy więcej diesla (bo prawdziwe diesle skończyły się po roku 1998) a tym bardziej opla. To jest stwierdzenie tego mechanika, który mi pomógł w tym przypadku i ja mam podstawy mu wierzyć, bo na placu na napraw oczekiwało 7 sztuk opli DTI lub DTL, 6 sztuk BMW 1szt audi (pompy VP44 przebieg 200 - 300 tys.), 1szt. toyota jaris w benzynie i 1 VW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się z zaworem.Jeżeli podciśnienie jest za małe to sztanga na turbie nie ma odpowiedniego przesuwu - wtrysk jest już wczesny,a turbo jescze nie pompuje i słychac spalanie "stukowe". :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Joli_dolas :wink: Gratuluje naprawy!!! Fajnie opisałaś rozwiązanie problemu :mrgreen:

Daj może namiary na tego mechaniora...bo trudne kumatego znaleźć w Łodzi.

 

Pozdrawiam

 

P.S Nasze silniki są konstrukcyjnie jak sądzę z przed 98 roku więc są dość dobre ale przeważnie zajeżdżone( ponad 300 tyś). Na pocieszenie powiem Ci że nowe diezla np. VW Turan to dopiero masakra!!! Koło dwumasowe(2500 zł) pada często co 30 tyś przebiegu zaś wtryski nie wytrzymują 100 tyś. Więc nie ma co narzekać na nasze opelki bo z tych nowych żaden nie dożyje 7 lat..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam !

 

W przyszłości tylko ASO Opla i to dobre, firmowe. Nie namawiam usilnie do jazdy na np. Połczyńską w Warszawie lub do renomowanego serwisu pomp przy Hucie Warszawa, ze względu na odległość, ale może kiedyś się zdecydujesz? Na Zafirze niestety trzeba się znać i mieć fabryczne oprzyrządowanie diagnostyczne ( tą usterkę powinno wykryć badanie serwisowe!) - trzeba po takim remoncie raz ją porządnie ustawić, a będzie naprawdę niezawodna. To jeden z najlepszych samochodów popularnych. Życzę powodzenia :P

 

Andrzej Ch.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam !

 

W przyszłości tylko ASO Opla i to dobre, firmowe. Nie namawiam usilnie do jazdy na np. Połczyńską w Warszawie lub do renomowanego serwisu pomp przy Hucie Warszawa, ze względu na odległość, ale może kiedyś się zdecydujesz? Na Zafirze niestety trzeba się znać i mieć fabryczne oprzyrządowanie diagnostyczne ( tą usterkę powinno wykryć badanie serwisowe!) - trzeba po takim remoncie raz ją porządnie ustawić, a będzie naprawdę niezawodna. To jeden z najlepszych samochodów popularnych. Życzę powodzenia :wesoly:

 

Andrzej Ch.

Andrzeju, czyli mam rozumieć że polecasz te serwisy, tak? Mam podobny problem z Zafirą i niestety nie mogę znaleźć porządnego mechanika, który mi to naprawi. Jeden chciał juz cały silnik wymieniać, no w sumie to najlepsze rozwiązanie :wesoly: ale chyba nie o to chodzi.

Moze ktoś mi poleci jakiegoś mechanika, jestem z lubelskiego, ale droge do Warszawy znam :shock: i w każdym innym kierunku też moge pojechać w ościennych województwach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam !

 

W przyszłości tylko ASO Opla i to dobre, firmowe. Nie namawiam usilnie do jazdy na np. Połczyńską w Warszawie lub do renomowanego serwisu pomp przy Hucie Warszawa, ze względu na odległość, ale może kiedyś się zdecydujesz? Na Zafirze niestety trzeba się znać i mieć fabryczne oprzyrządowanie diagnostyczne ( tą usterkę powinno wykryć badanie serwisowe!) - trzeba po takim remoncie raz ją porządnie ustawić, a będzie naprawdę niezawodna. To jeden z najlepszych samochodów popularnych. Życzę powodzenia :beer:

 

Andrzej Ch.

Andrzeju, czyli mam rozumieć że polecasz te serwisy, tak? Mam podobny problem z Zafirą i niestety nie mogę znaleźć porządnego mechanika, który mi to naprawi. Jeden chciał juz cały silnik wymieniać, no w sumie to najlepsze rozwiązanie :beer: ale chyba nie o to chodzi.

Moze ktoś mi poleci jakiegoś mechanika, jestem z lubelskiego, ale droge do Warszawy znam :D i w każdym innym kierunku też moge pojechać w ościennych województwach.

Tak, szczerze polecam ! Jest jeszcze super warsztat w Mościskach pod Warszawą, 3-Maja 89

 

Pozdrawiam - Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności