Skocz do zawartości

pedal gazu nie dziala.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Prosze o pomoc-Ostatnio podczas jazdy vectra 1.6 2001r benzyna przestal mi dzialac pedal gazu.Jestem laikiem wiec prosze o wyrozumialosc..po poruszaniu kablami przy wtrysku gaz znowu zaczal dzialac (samochod nawet na moment nie zgasl)Popytalem miejscowych mechanikow-mowili ze skoro spadl snieg to raczej wilgoc.Wszystkie koncowki przy wtrysku wysuszone i odsniedzione,znaleziona uszczelka przy wtrysku byla zaolejona i uszkodzona -wymieniona,przy okazji popmpa paliwowa..Niestety problem pozostal -przejezdzam kilka,kilkanascie kilometrow i pedal gazuu przestaje dzialac,dalsza podroz juz tylko na jedyneczce i wolnych obrotach.Prosze o pomoc -czy to moze cos z elektryka?Mam jeszcze druga vectre 98 na czesci ale zdaje sie ze nic nie pasuje.Prosze o pomoc.

 

Ps jesli ktos jest w ie to ta druga vectra do wziecia za free

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym pojechał po kabelkach

przy przepustnicy jest wtyczka, która przekazuje informacje z położenia pedału gazu - przy nim jest potencjometr można powiedzieć

możliwe, że przy pedale coś nie styka, możliwe że obłamał się kabelek we wtyczce, może gdzieś od wibracji się przetarło

generalnie:

- dostać się do wtyczki przy pedale i przemierzyć, czy pedał nie ma "martwego pola" cyli w związku z przetarciem potencjometru rozwiera się obwód i nie podaje nic

- sprawdzić, czy we wtyczce przy przepustnicy pojawia się zmiana wartości na skutek naciskania pedału przyspieszenia

 

oczywiście multimetr by trzeba mieć, starczy taki z marketu za 9,99

 

jeśli wyjdzie na to, że za każdym razem we wtyczce przepustnicy jest ok, sygnał nie ginie i zmienia się z ruchem pedału gazu, to silnik przepustnicy zdycha i trza wymienić przepustnicę - z tego co wiem to jest nierozbieralne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dziekuje ArKos- jutro postaram się to sprawdzić i dam znać