Skocz do zawartości

Opornie wchodzące biegi


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

 

Mam problem z moją Asterką. Chodzi o skrzynie biegów, ciężko wchodzą mi wszystkie biegi, żeby wrzucić bieg muszę użyć dość znacznej siły żeby go "przepchnąć", nie ma rożnicy czy na zimno, czy po jeżdzie gdy auto rozgrzane. Po wyłączeniu silnika, gdy próbuje biegi wrzucają się bez zarzutu.

I tak:

 

wsteczny już dawno, muszę wrzucać z dwójki żeby nie charczał.

 

Ostatnio czasami wrzucam 2 a wskakuje 4.

 

Poczytałem sobie troszkę, i niektórzy tu piszą o tych bolcach, tylko u mnie jest ten problem, porównałem u kolegi w aucie. I u mnie wygląda jak by tam było rozwiercone i mam tam skręcony ten łącznik na śruby.

Zastanawiam się od czego zacząć, znajomy mechanik sugeruje się tym, że jak wyłączone auto biegi chodzą bez problemu,że kończy się sprzęgło.

Chciałbym zapytać co o tym myślicie najpierw, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty, tym bradziej że max. do marca chciałbym zmienić auto na coś nowszego.

Ale wiadomo takim jeżdzić nie będę, tym bardziej że kulam trochę kilometrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wiem kolego, czytałem o tym. Tylko w sumie najważniejsze pytanie, czy jeżeli to było by do wymiany, to czy jak auto jest zgaszone też nie czuł bym tego oporu ?

Bo na wyłączonym aucie nie ma tego problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło nie wysprzęgla do końca - to tak moim zdaniem, bo skoro na wyłączonym nie ma problemu a na włączonym silniku jest

sprawdź, czy wsteczny wchodzi ze zgrzytem (nawet lekkim) - jesli tak to lekko podciągnij linkę sprzęgła... w sumie niezależnie od wstecznego możesz podciągnąć - takie sprawdzenie nic nie kosztuje

obecnie sprzęgło mocno na dole powinno ci zabierać, a książkowo powinno w 1/3-1/2 wysokości pedału od góry zabierać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak jak pisałem, wsteczny wrzucam z 2 biegu, jak z luzu to zgrzyta. Linkę próbowałem już podciągnąć, to miałem pedał sprzęgła wyżej z 3-4 cm niż pozostałe i było bez zmian.

Czyli wychodzi że raczej sprzęgło, jeszcze jakaś opinia ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

Astrę mam od niedawna jednak w poprzednich autach kiedy występowały problemy ze "zgrzytającym wstecznym" i "oporną jedynką" to sytuację poprawiała wymiana sprzęgła i to już raczej moment w którym podciąganie niewiele jeżeli wogóle coś da.

 

Pozatym, też z dośwadczenia wiem, że kiedy kończy się sprzęgło to często pedał pracuje z dużym oporem.

 

Pozdrawiam

 

 

-------------------------------------

www.deltacom.cba.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsteczny jest niezsynchronizowany

Generalnie problemy z wchodzącymi biegami są na 2 podłożach (nie licząc mechanicznych uszkodzeń):

1. Zły naciąg linki sprzęgła

2. Przestawienie się ustawienia wodzika na skrzyni

 

Jeżeli się zadba o te dwie rzeczy, to mając sprawną skrzynię pozbawiamy się problemów jakichkolwiek :wesoly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności