Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 zamykają się przy 107 mala poprawka poczatek otwarcia termostatu jak napisałeś 93 całkowite otwarcie to 107 nie zamknięcie;)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwwariusz Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Dzięki. Co by się stało gdybym założył termostat który zaczyna się otwierać od 89 st. C. ? Właśnie taki sprzedali mi w sklepie ( pisze na termostacie 89 st. C ) Jeżdzę Astrą II 1,7 DTI. Proszę pilnie o podpowiedz bo na piątek jestem umówiony do SERWISU OPLA a tak mogę nieźle zabulić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112651 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Nic sie nie stanie trzymaj go nie wymieniaj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112603 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwwariusz Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 To nadal zastanawiam się, dlaczego jak mocniej przygazuję przez korek ze zbiornika wyrównawczego ucieka mi płyn. Korek wymieniłem pół roku temu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112401 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Dobra masz tak nowy dobrze zamontowany termostat i działający bo silnik utrzymuje ta prawidłową temp. (89) Ja bym ci proponował tak niech sobie pochodzi tak aby sie załączył wentylator nastepnie weż ścierke i odkęć nią korek od zbiornika wyrównawczego zrób to z 2 razy powinien sie odpowietrzyć w 90% i zobacz jak się będzie zachowywał czy nadal będzie wywalał wodę. Zimny poziom płynu tak dla przypomnienia powinien być na tym zgrubieniu jak masz zbiornik wyrównawczy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112371 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 weż ścierke i odkęć nią korek od zbiornika wyrównawczego obserwuję troszkę twoje pisarstwo i stwierdzam że po raz kolejny wyskakujesz jak guma z majtek mam ogromna prośbę: jeśli czegoś nie wiesz, nie jesteś pewien, nie miałeś styczności, to nie pisz po prostu nic ośmieszasz się niepotrzebnie na tym forum i wprowadzasz ludzi w błąd, a co najgorsze narażasz ich na niebezpieczeństwo opel ma ciśnieniowy układ chłodzenia - na pewno i w każdym wypadku wyrzyga płyn silnym strumieniem, jeśli odkręcisz go na gorącym silniku KOLEGA MORZE SIĘ POPARZYĆ ! zawrzyjmy układ: zastosujesz się do jeśli czegoś nie wiesz, nie jesteś pewien, nie miałeś styczności, to nie pisz po prostu nic a ja się odczepię od twojej osoby, ok? wwwariusz, jeśli nie jesteś pewien kwestii odpowietrzenia układu, to odpowiedzialny za to może być korek zbiornika wyrównawczego odkręć go i na odkręconym zapal silnik, niech pracuje do uzyskania temperatury, aż włączy sie elektrowentylator chłodnicy w tym momencie zabulgocze w układzie - może wypluć troszkę płynu więc nie stój blisko kolejne uruchomienie wentylatora i znowu zabulgocze po 3 razach możesz zakręcić korek i obserwować zachowanie auta podczas użytkowania ja jestem przekonany, że masz zwalony zaworek w korku - zaryzykuj 10zł w intercars i kup nowy korek w końcu to taniej niż wizyta w ASO   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112367 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 ArKos, wiem co to za układ i wiem co sie dzieje jak odkrecisz korek na gorącym zbiorniku jakoś sam to stosowałem pare razy z powodzeniem także niemow ze chłopak sie popaży od tego jest ta ścierka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwwariusz Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Dziękuję wszystkim za cenne podpowiedzi. Jutro spróbuję odpowietrzyć układ jak pisaliście wyżej. Mam mętlik w głowie. Jedni mówią że się sam układ odpowietrza inni że nie. Korek wymieniałem 4 miesiące temu i nawet kupiłem oryginalny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 niemow ze chłopak sie popaży od tego jest ta ścierkato sobie karfa poczytaj ostrzeżenie przy/na korku lub na naklejce obok: NIE ODKRĘCAĆ NA GORĄCYM SILNIKU i se przetłumacz na niemiecki/angielski/łotewer dla jaj tego nie piszą - to raz, dwa - szmatkę to możesz sobie wsadzić, jeśli silny strumień siknie spod korka, a trzy - eksperymenty rób sam jeśli lubisz, a nie nakłaniaj do nich osób mających niezbyt górnolotne pojęcie o pewnych rzeczach - kolega widać nie za bardzo obeznany, bo pyta... ma też prawo nie wiedzieć, że istnieje ryzyko poparzenia kolejne twoje tego typu "złote mysli" będę wywalał do kosza, więc proponuję abbyś jedna zastosował się do mojej wcześniejszej prośby Jedni mówią że się sam układ odpowietrza inni że nie. tłumaczę: układ opla jest samoodpowietrzający się niektórzy (w tym etzold w swojej książce) zalecają upuszczenie powietrza poprzez odkręcenie czujnika temperatury owszem, jest to pomoc, jednak jeśli tego nie zrobisz, to układ i tak się odpowietrzy, ale będzie to trwało trochę dłużej dlatego zaproponowałem sprawdzony przeze mnie praktycznie sposób z otwartym korkiem potem poziom płynu nieznacznie opada po przejechaniu kilkudziesięciu km, bo odpowietrzy sie do końca oddpowiedzialnym za odpowietrzanie układu i nie wywalanie wody jest korek zbiornika wyrównawczego, zawierający zaworek zwrotny jeśli jest on uszkodzony/zawieszony/niesprawny, to albo w układzie będzie wiecznie powietrze, albo będzie wywalał płyn - najczęściej po wyłączeniu silnika, też to przerabiałem w praktyce Korek wymieniałem 4 miesiące temu i nawet kupiłem oryginalny. nowy czy używany? jesli używka, to mógł skończyć żywot, w wypadku używki nie wiesz co kupisz Mam mętlik w głowie.jesli wymienisz korek na nowy i sytuacja nie ulegnie zmianie, to uszczelka głowicy do zrobienia, bo nie widzę innej ewentualności   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwwariusz Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Mam jeszcze jedno pytanie. Jak jadę samochodem i nie daję mu za bardzo po gazie(jazda bardzo spokojna) to mi prawie wcale nie wywala wody a czasem po zrobieniu 30 km. nic mi nie wywali. Co myślisz o tym ? Tylko nie uszczelka pod głowicą !http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!!! W lipcu była wymieniana i robiona głowica. Dzięki za pomoc widzę że znasz się na samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26502-termostat/page/2/#findComment-112348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.