Skocz do zawartości

Akumulator żelowy OPTIMA - poszukuję informacji


Gość Mariusz_760301

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz_760301

W przyszłym roku zapewne czeka mnie wymiana akumulatora.

Mój kwasowy zaczął już wolniej kręcić na mrozach.

 

Przymierzam się do kupna żelowej OPTIMY - i tu pytania do Was :)

 

Poszukuję więcej informacji, niż znajdę na stronach producenta, na temat tego aku - jak on się spisuje :) , czy jest wart swej ceny :urodziny: jaka pojemność czy mniejszy do diesla też się nada :urodziny: jak to naprawdę jest z prostownikiem do niego :urodziny: - dedykowana czy uniwersalny wystarczy :urodziny: - czym więcej tym lepiej bo w sieci jakoś tego mało.

Linki do forum z opiniami na jego temat mile wskazane.

 

Wczoraj rozmawiałem ze znajomą pracującą w kontroli jakości dużej, międzynarodowej firmy produkującej akumulatory min. żelowe i twierdziła ona, że jest sporo reklamacji - żel się zbryla, akumulatory nie wytrzymują wahań temperatury - w temp powyżej 30 st C strasznie słabną.

To nie były OPTIMY ale jak to naprawdę jest z nimi :urodziny: Czy są odporne na wahania temperatur plusowych :urodziny:

 

Czym więcej info o nich tym lepiej.

Z góry dziękuję za każdą pomocną informację

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.4na4.pl/index.php/Akumulatory-i-ladowarki/akumulatory-optima/opt8004-250

... chyba cos takiego Cię zainteresowało - patrzyłeś na cenę :):)

... kwasowe masz trzy za ta kasę - średnio co 4 lata wyrzucając(bez sprawdzania stanu) masz aku na 12 lat .... czy ten żel wytrzyma tyle http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif obstawiam, że nie ...

... dodatkowy koszt to ładowarka ... prostownikiem sie nie ładuje tych aku ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Do mojego silnika kwasówka 74Ah kosztuje ok 500 zł więc kupując 50 Ah żelówkę to tylko 200 - 300 zł drożej. Prąd rozruchowy ten sam - na mrozach nominalnie, nie muszę martwić się, że zimą będzie wolniej kręcił rozrusznikiem - tyle teoria producentów ale jak jest naprawdę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym, ale mogę powtórzyć. Pierwszą swoją Optimę (czerwoną) kupiłem w 1994, jeszcze działa oczywiście jak dłużej postoi (trzy cztery dni) to są problemy no ale to jest 16lat :) . Optima NIE JEST akumalatorem żelowym, miedzy bajki należy włożyć teksty o "specjalnych prostownikach" w instalacji samochodowej jest doładowywana przez alternator, który daje taki sam rodzaj prądu i napięcia jak pełnookresowy prostownik, druga sprawa to fakt, że przez pierwsze dziesięc a może i trochę więcej lat nie było potrzeby doładowywać aku poza autem. Natomiast bardzo ważne jest aby mieć sprawny regulator, Optima jest wrażliwa na zbyt wysokie napięcie ładowania (jeśli dobrze pamiętam nie więcej jak 14,3 V). Wysokie temperatury nie robią na niej wrażenia, w niskich prąd rozruchowy jest taki jak w klasycznych w pełni naładowanych aku o pojemności 210 - 240Ah. Przy temp -18st powinien wahać się w granicach 800A. To tyle z moich doświadczeń

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Optima NIE JEST akumalatorem żelowym,

- racja! zasugerowałem się jej hermetycznością i dowolnym mocowaniem w samochodzie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/ohmy.gif

Wg tabeli doboru ze strony producenta wystarczy 44 Ah - czyli koszt Optimy to 200 zł więcej od kwasowej Centry. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cool.gif Więc warto.

Napięcie ładowania to 13,3 - 15 V więc jak najbardziej pasuje.

Tutaj link do wyczerpujących opisów - na stronach europejskich (które wcześniej czytałem) nie jest to tak dobrze opisane jak na USA :)

http://www.optimabatteries.com/optima_products/redtop/specs.php

 

Dziękuje za informacje

 

P.S Ostatnio Optimę widziałem na Discovery - poruszała wycinarki drzew bagiennych drwali - jak tam się uchowała to na polskich drogach ma duże szanse :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Jest problem by zamontować OPTIMĘ w Astrze - handlarze zamawiają je z lewymi plusami (są też z prawymi jak w Oplu) - to jakoś idzie obejść, ale aku jest wyższe o 2 cm a to już duży problem. Trzeba by przerabiać konstrukcję wspornika :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku jest wyższe o 2 cm a to już duży problem.

to poloz cos na stary aku (kawalek drewna)

i zamknij maske

wiele osob pytalo o wysokosc aku i okazywalo sie ze wyzsze wejda :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Już patrzyłem - ja to zrobiłem za pomocą zwiniętej na wys 20 cm kartki papieru. Po zamknięciu maski kartka się mocno zgięła. Mam wygłuszenie maski więc to też z 0,5 cm zabiera.

U mnie max to 18 - 18,5 cm - brakuje ponad centymetr :wesoly: trzeba będzie opuścić tackę.

 

P.S Ciekawa alternatywa

http://www.varta-automotive.pl/index.php?id=70&L=15

http://www.allegro.pl/item878130784_akumulator_varta_ultra_dynamic_70ah_760a_gliwice.html

miał ktoś już do czynienia z tą technologią :mrgreen: - koncern ten sam co Optima i patent podobny. Bardziej podchodzi mi wymiarowo, no i plus po prawej stronie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koles ma taki w swojej terenówce. Jemu chodzilo oto zeby aku wytrzymywal wstrzasy oraz dawal spokojnie rade wciagarce elektrycznej. Auto ma zrobione do swirowania i jest w stanie wjechac praktycznie wszedzie- nawet "na drzewo" Czy jest to tosamo co optima to nie wiem ale chyba az tak duzego pradu rozruchowego nie posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności