Skocz do zawartości

Trzęsie kierownicą od 130 km/ Astra II


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

podmienić koła od auta, w którym nie ma bicia na kierownicę i wtedy będzie na 100 % wiadomo, czy wina nie leży w kolach i będzie można szukać dalej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowalbest,oczywiście tak jasne sprawy jak idealna powierzchnia styku felgi i piasty jest zachowana,czy nikt nie patrzył i jest jakiś bobelek na piaście,który ustawia felgę pod kątem?Wyważano na pazurze imitującym rozstaw śrub ,czy na stożku,a jak na stożku,to od wewnątrz,czy od zewnątrz?

Przejedż się w powietrzu na podnośniku,jak koła są dobrze wyważone to nie powinna bić kierownica,a przy okazji można sprawdzić,czy półosie nie są skrzywione.

Może trochę lektury:http://forum.opel24.com/drgania-kierownicy-vt2498.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=trz%EAsie+kierownic%B1&start=10

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to zank ze ktorys z przegobow pada

 

najlepiej to sprawdzisz ruszajac dosyc "gwaltownie" na maksymalnie skreconych kolach

powinno byc cos slychac

a w czasie jazdy normalnie powinno byc slychac takie cykanie - wtedy ewidentnie przegob

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

miałem podobne objawy w Astrze 1 wymieniłem jak Ty przeguby kulowe na drążkach i wahaczach wszystkie tuleje gumowo stalowe ponieważ kupowałem nowe opony. I zaczęło się .... Poszukiwania rozpocząłem od zbieżności bo powiedział mi to wulkanizator jak pojechałem z reklamacją (sprawdził oczywiście wyważenie, założył czujnik na felki posprawdzał bici kół na wyważarce i na podniesionym samochodzie więc w porządku gość), na zbiezności fachowiec ponieważ pożaliłem się o przyczynach zapytał czy amortyzatory również wymieniłem ? no cóż - nie. Wię powiedział żeby nie robić dwa razy roboty, wymieniłem amory i zrobiłem zbieżność i było ok. Teraz jak będę robił remoncik przodu to wymieniam wszystko jak leci żeby nie tracić czasu i kasy, to pozorna oszczędność.

 

Pozdrawiam Jacek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kowalbest.I ja miałem podobny problem z alufelgami w mojej pierwszej asterce,nie pomagało wyważanie kół,zamiany tył przód itp.Do 120 km/h było ok.a powyżej zaczynały się drgania na kierownicy.W moim przypadku były trefne alumy,więc zmieniłem na stalowe i problem znikł.Jak się później okazało moje alumy były kupione z auta powypadkowego.

 

poprawiłem orta - loozack

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Asterce F, przy jeździ właśnie ok 140km/h zaczynały się drgania tragiczne ??? trzeba było zwalniać, kombinowałem na wszystkie sposoby, okazało się, że po wymianie lewego łożyska jak ręką odjął. Także może tutaj szukaj swojej usterki.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wziołem felgi stalowe i zaraz zobacze na drugich oponach i felgach wrzuce na przód i napisze jak po teście może będzie przyczyna.

 

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 15:34 ]

Założyłem stalowe felgi przod i opony dokładnie jest tak samo juz chyba na penwo to zawieszenie od czego zacząć sprwadzać luzów nie ma ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie miałem coś podobnego - przerabiałem sam na własnej skórze - już tutaj na forum kiedyś dawałem poradę w takim samym przypadku. Mało prawdopodobne aby były to opony, ale ... zamień koła z innego auta aby mieć 100 % pewność. Jeśli będzie to samo - sprawdź sobie piasty, to jest najczęstsza przyczyna, z powodu stanu naszych dróg, a jakoś wszyscy mechanicy zapominają o tej sprawie... mi znajomy sprawdził w domowych warunkach:

1. postawić samochód na kołku - nie lewarek - może się zsunąć.

2. Zdjąć koła

3. Włączyć bieg ... i kolega sprawdził mi śrubokrętem i powiedział gdzie jest przyczyna ..

4. A nawet w serwisie rozkładali ręce.. kazali wywalać koła - jak po przekładce moich kół do innego auta wszystko było OK. Ale zakute łby nie rozumieli tego...

Dopiero znajomy poleciał mi magika, który robi tanio i ma smykałkę do tego. Pojechałem, powiedziałem jaka sprawa.. i powiedział odrazu - skoro reszta OK, pozostały tylko piasty,... po wymianie całkiem inny samochód.

Sprawdź to....

Moim zdaniem są takie mozliwości:

1. Felgi

2. Opony

3. Geometria

4. Krzywe tarcze hamulcowe - od zwichrowanych tarcz krzywią się piasty.

5. Piasty

6. Luzy rożnego rodzaju w zawieszeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności