Skocz do zawartości

Problem z EPS


Gość KennyHC

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam za gapę,

Witam wszystkich uczestników tego Forum.

 

 

Proszę o pomoc palącą się kontrolką EPS w Oplu Merive. Nie wiem czy to normalne jest paląca się kontrolka EPS. Kupiłem niedawno samochód a kiedyś miałem Skodę Felicję i nie było takich bajerów jak tu. Proszę o pomoc wytłumaczenie mi, co to jest EPS i ma się palić w czasie jazdy samochodem czy też nie. Jakie mogą być problemy związane z palącą się lampką? Dziękuję za każdą odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

1. wypadaloby sie przywitac, nikogo nie zmuszamy do tego w odpowiednim temacie (bo mamy i taki) ale zwykle "dzien dobry", "witam" w pierwszym poscie byloby mile...

2. prosba - uzupelnij profil, latwiej bedzie ci doradzic - silnik i auto

3. ESP a nie EPS (chyba ze o czyms nie wiem)

4. jesli sie swieci to nie jest aktywny, a to znaczy ze nie bedzie dzialas. poniewaz ESP jest powiazany z ABS istnieje prawdopodobienstwo ze i ABS nie dziala

5. znajac bledy mozna byloby cos wiecej powiedziec...

6. szukajka na forum jest bardzo pomocna w takich sytuacjach - goraco polecam

7. to moze byc kabelek, czujnik a nawet modul ESP, bez bledow ciezko cos powiedziec

 

generalnie mozna jezdzic ale trzeba wiedziec ze ESP i byc moze ABS nie beda dzialac, a wiec ostroznie zwlaszcza w taka pogode...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mogę sam do wiedzieć się o błędach i co muszę kupić, aby dowiedzieć się więcej o samochodzie tym? Uzupełniając: To jest Opel Meriva 01.03.2004r 1,7 TDCI przebieg koło 44tyś org. wersja Cosmo ( wersja- najbogatsza ) Tylko tyle wiem o tym samochodzie. Szybciej padł mi zamykanie klawiszem w kluczyku. Wydaje mi się ze bateria, ale potem pojawiło się to z EPS-em problem. Odpala samochód trochę jak by nie miał mocy, bo trzeba kręcić. Było już robione radio, czyli rozlokowywane. Nie wiem czy to wszystko, co opisałem mam coś wspólnego ze sobą, ale wolałem napisać, aaa czy kontrolka z silnikiem i kluczem po wina zgasnąć przed zapłonem czy 3-5 s po uruchomieniu auta Jeszcze raz dziękuje i pozdrowienia z Zimnego Torunia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EPS a ESP to dwie różne rzeczy.

ESP to kontrola trakcji a EPS elektryczne wspomaganie kierownicy.

U mnie kontrolka EPS gaśnie w chwilę po odpaleniu silnika i tak winno być.

 

Co do kontrolki z samochodzikiem i kluczem to jak wszystko gra chyba nie powinna się wogle świecić a już napewno nie na włączonym silniku.

 

Aby dowiedzieć się jakie błędy wyskakują jest metolda z gazem, hamulcem i liczeniem albo lepej podpiąć pod komputra.

 

O tym wszystkim możesz poczytać na forum kożystając z opcji szukaj 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. ESP a nie EPS (chyba ze o czyms nie wiem)

Uklad EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy) wiec kolega nic nie pomieszal, Brzmi podobnie ale dziala inaczej 8)

 

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 19:06 ]

ale potem pojawiło się to z EPS-em problem

Z poprawnym EPS na parkingu kierownica chodzi lekko, na drodze w raz ze zwiekszaniem predkosci EPS nie pozwala na gwaltowne ruchy kierownica, czyli kierownica powinna ciężej chodzić.

Jak jest u Ciebie ? jakieś problemy z manewrowaniem kirą podczas parkowania ?

 

Kontrolka z luczykiem gasnie u mnie przed zapłonem wraz z abs, poduchami i reszta,

najpozniej gasnie mi kontrolna od cisnienia oleju - jakies 3sek po odpaleniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meriva 1,7 TDCI

jak juz cos to CDTI - i to bym prosil do profilu

 

EPS elektryczne wspomaganie kierownicy.

czlowiek sie uczy przez cale zycie... :)

co muszę kupić, aby dowiedzieć się więcej o samochodzie tym?

instrukcja obslugi i pewnie sam naprawiam corsa i meriva...

ale polecam na forum poczytanie o tych autach ???

co do bledow sprobuj metody gaz - hamulec -- a nuz dziala i odczytasz sam bledy...

 

u mnie w 1.9 czekam na zgasniecie kontrolki i dopiero zapalam, ale jak zapale od razu to gasnie po ok 3sek od zapalenia...

 

EPS jest elektryczny ale dziala na wlaczonym silniku wiec raczej nie akku (choc moge sie mylic), ale sprawdzic zawsze mozna... :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka z luczykiem gasnie u mnie przed zapłonem wraz z abs, poduchami i reszta,

i tak ma gasnac, jeśli nie gasnie przed zapłonem razem z reszta kontrolek to znacyz ze w pamieci sa błedy zapisane......

 

Metoda gaz chamulec u kolegi bez niczego winna działac, tylko licz dokładnie ile razy kontrolka mruga i potem styknie zobacyć na necie kiery to błąd....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest u Ciebie ? jakieś problemy z manewrowaniem kirą podczas parkowania ?

 

U mnie kierownica chodzi lekko do 60-70km/g a potem czuję jak by było bez wspomagania a powyżej 120km/g to fakt mam wrażenie ze się blokuje tak jak mówisz

 

 

Dla pewności byłem dziś w samochodzie i to jest kontrolka EPS na pewno na 100%, dziś się nie chciała zapalić nie wiem grymaśny ten samochód, jeszcze jedno pytanko czy komuś Diesel w zimę dochodzi do 80 stopni? bo patrzę na ten wyświetlacz i jakoś nie widzę ze się podniosła nawet 0,0001% może być zablokowany?

 

 

Pozdrawiam z Piernikowa..[/b]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy komuś Diesel w zimę dochodzi do 80 stopni? bo patrzę na ten wyświetlacz i jakoś nie widzę ze się podniosła nawet 0,0001% może być zablokowany?

u mnie przy ok -10 stopni to wskazówka od temperatury dopiero po 40 km zaczyna się podnosić, a przy -5 to po 20 km mam 80 stopni więc się nie martwie u ciebie pewnie jest podobnie walnij sobie jakąś dłuższą przejażdżkę to zobaczysz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc trochę wyjaśniło mi to z moimi problemami młodego użytkownika tego samochodu. Jak tylko mogę coś się zapytać o EPS i innych problemach i może ktoś mi odpowie tak samo konkretnie jak odpowiedzieliśmy mi do tej pory, czyli:

 

 

Czy mam się martwić ze zapala mi się EPS teraz wiem ze to nie zawsze, bo wczoraj nie chciało zapalić?

 

 

 

Czy mam się martwić ze kontrolka z silnikiem i kluczem nie gaśnie przed włączeniem silnika tylko po 3-5s po uruchomienia silnika?

 

 

 

Jak można stwierdzić ze czujnik temp. zewnętrznej padł i co mam zrobić wymienić go czy wyczyści ( objawy: na początku, co kupiłem samochód to wskazywał -40 sto.. Po przejechaniu razem 150km to czujnik wariował pokazywał mi w ciągu 5 min raz 5sto. a raz 90 sto. a teraz są kreski, czyli ogóle mi nie wskazuje temp.)

 

 

 

Od niedawna nie mogę otworzyć Samochodu przez klawisz w kluczykach, przypuszczałem ze to bateria, ale nie wymieniłem 2 razy baterie. Gdzie mam szukać problemu, bezpieczniki czy coś innego?

 

 

Wiem ze moje posty są teraz tylko z pytaniami ale jak będę wiedział więcej to pomogę też innym.

 

Dziękuję jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności