Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Witam, jestem posiadaczem sam. Opel Astra II 1.6 16V od pół roku jeżdżę z zamontowaną instalacją LPG. Latem wszystko było ok, im bliżej zimy temperatury spadały a auto potrzebowało coraz więcej czasu na przejście na LPG. Zaznaczam że jest to instalacja (drugiej bądź trzeciej generacji). Obecnie oprócz tego że strasznie długo trzeba czekać na przełączenie na gaz to przy takich temperaturach jak - 10 - 15 stopni przy jeździe 80kmh i więcej przełącza się z LPG na PB. Jak stanę samochodem w miejscu na jakieś parę sekund znów wskakuje na LPG, po przyspieszeniu znów to samo. Sytuacja ma miejsce przy niskich temperaturach na zewnątrz. Szybkość z jaką jadę odgrywa tu rolę przy np. 60 km na godzinę nie przeskakuje na PB i jest ok. jaka może być tego przyczyna? Czy sam fakt, że przy 0 stopni gaz włącza się dopiero po 5km jazdy świadczy że jest coś nie tak???   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 woda sie zebrała w parowniku i po prostu zamarza?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emjot Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Jedź do gaziarza. Tak nie powinno się dziać. A że instalacja młoda, to powinni w ramach gwarancji poprawić. Nawet na II generacji powinno to chodzić (prawie) jak na benzynie. Czy nie masz przypadkiem parownika w bezpośrednim strumieniu zimnego powietrza? Czy parownik nie jest najwyżej umieszczonym punktem układu chłodzenia? Przy dużych mrozach i większej prędkości może się tak wychładzać, że aż przełącza na Pb (bo wg. sterownika temp wody niewystarczająca).   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Masz zbyt standardowo ustawiony komputer gazowy i możesz miecdodatkowo to co kolega wyżej napisał. Ode mnie: domyślnie instalacja lpg przełącza wóz na PB jeśli temp. parownika lub dokładnie temp. wody osiągnie odpowiednią wartość (ok. 60 stopni?) i dodatkowo obroty są większe niż 2500 min lub więcej. Jedź do gazownika i poproś o ustawienie aby przełączał Ci się z PB na lpg tylko po spełnieniu warunku wiekszych obrotów bez warunku temperatury. Dodatkowo każ właczyć opcję cute-off powyżej 1000-1200 obr/min będzie mniej spalał gazu. Gazownik wytłumaczy Ci o co chodzi. Ponadto możesz mieć w komputerze gazowym złe wpisane parametry przełaczania z lpg na pb, trzeba obniżyć wartości liczbowe. jeśli chodzi tylko o warunek temp. wody, trzeba to całkowicie wyłaczyć. Dodatkowo grill pomiędzy światłami oraz pod rejestracją załoń gumą zostaw tylko małą szczelinę w grilu gdzie pobiera zimne powietrze - będzie mniej spalał i szybciej się grzał. Najprawd.możesz mieć też problem z termostatem, stąd masz zbyt zimny niedogrzany silnik, woda chodzi w dużym obiegu wodu od startu silniku a powinna chodzić najpierw małym obiegu wody a potem termostat przerzuci na duży obieg wody. o termostacie myśl jak wszystko co wyżej wykonasz i problem powróci, temat termostatu na końcu. Ponadto zapytaj gazownika w jaki sposób można odpalać tylko na gazie (tzw. tryb awaryjny). Przy sprawnej instalacji LPG gdy na zewnątrz jest temp. plus 5 i więcej nie musisz używać do odpalania PB od razu startujesz z gazu i jedziesz na gazie. jeszcze dodatm, że inne swoje auto potrafię odpalić na gazie przy temp. minus 15 stopni i specjalistyczną niepolecaną metodą i oczywiście jechać na gazie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KS2507 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Gdy podczas jazdy przełączy się z LPG na PB to zatrzymaj się i sprawdz czy reduktor jest grący czy zimny lub zamarznięty jeśli będzie zimny to masz problem z obiegiem,do jakiej temperatury nagrzewa się silnik?Jak z ogrzewaniem w aucie grzeje ok czy słabo?Sprawdz gdzie jest zamontowany czujnik temperatury reduktora,jeśli jest zamontowany na chłodnicy to dlatego podczas szybkiej jazdy przełącza ci na PB.Przydałyby się zdięcia z pod maski dla pewności jaka to instalacja. Dopiero teraz zauważyłem że to temat z przed roku.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.