Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Witam Mam asterke z silnikiem X18XE1 ktory niestety ulegl awari. Koszt naprawy przewyzsza koszt nowego motoru. Moje pytanie czy moge wrzucic Z18XE ale zostawic stare kolektory czy blok i glowica jest to samo i bedzie to dzialac? Czy jest jakas roznica miedzy motorem od Vectry i Astry widze ze Astra ma lape przy rozrzadzie a Vectra chyba nie. Silnik od Vectry bedzie mial wszystkie mocowania na bloku do lap jak silnik do Astry tak zeby mozna bylo to poprzekladac? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 czy moge wrzucic Z18XE ale zostawic stare kolektory czy blok i glowica jest to samo i bedzie to dzialac?możesz, będzie dobrze Czy jest jakas roznica miedzy motorem od Vectry i Astrynie ma żadnej widze ze Astra ma lape przy rozrzadzie a Vectra chyba nie.jest to tylko kwestia łap i miejsc mocowań Silnik od Vectry bedzie mial wszystkie mocowania na bloku do lap jak silnik do Astry tak zeby mozna bylo to poprzekladac?tak, będzie miał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104296 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 silniki x18xe1 i z18xe różnią sie kolektorami zarówno ssącym jak i wydechowym, mają inny sterownik, wbrew pozorom nie są to podobne silniki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104291 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 głowice mają takie same z18xe jest następcą w linii prostej x18xe1 posiada elektryczną przepustnicę, stary ma linke 2 sondy a stary 1 elektronika + wiązka inne ale mechanicznie jest taki sam na 101% jestem pewien tłoków, wału, bloku, korbowodów na 99% głowicy nie widziałem głowicy ale kolega rozbierał silnik do modów i mówił, że identyczna jest jak w x18xe1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104290 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 arkos 101% jestem pewien tłoków, wału, bloku, korbowodów na 99% głowicy niestety nie zgodzę sie, bo z tego co wyczytałem na innym forum to mają inne tłoki, pierścienie, wałki rozrządu i wiele innych rzeczy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 leżały oba obok siebie, naocznie widziałem w x18xe1 dziura po korbie ale oba bez misy i bez głowic na wygląd dokładnie to samo zarówno z góry jak i z dołu jeśli patrzysz na katalogi, to od razu mówię, że Daro sprawdzał i wyszło, że kolektor wydechowy x20xev/x18xe jest taki sam jak x18xe1 a przecież 2 pierwsze to BIGBLOKI a x18xe1 to smallblok mało tego, lambda w kolektorze 1-przewodowa, a xev ma 4 przewodową na końcu dwururki ja bym dał sobie jajka ogolić że to samo - jeszcze chyba ślepy nie jestem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104285 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 nie patrze na katalogi, miałem poprzenio bertone z x18xe1 ach jeszcze jedna wazna różnica, z18xe nie ma egr-a, głowice są te same lazina- jak coś to znajomy z wawy ma na sprzedaz idelany x18xe1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 widzisz... teraz argumenty z mojej strony: X18XE1 Układ cylindrów: R4 Typ rozrządu: DOHC Liczba zaworów: 16 Średnica tłoka (mm): 80,5 Skok tłoka (mm): 88,2 Pojemność (cm3): 1796 Moc (kW przy min-1): 85 / 5400 Moment obrotowy (Nm przy min-1): 170 / 3400 Stopień sprężania: 10,5 : 1 Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 70 Typ rozrządu: Pasek Z18XE Układ cylindrów: R4 Typ rozrządu: DOHC Liczba zaworów: 16 Średnica tłoka (mm): 80,5 Skok tłoka (mm): 88,2 Pojemność (cm3): 1796 Moc (kW przy min-1): 90 / 6000, 92 / 5600 (Astra G/H, Vectra B, Zafira A), 92 / 6000 (Corsa C, Meriva, Tigra Moment obrotowy (Nm przy min-1): 167 / 3800, 170 / 3800 (Astra G/H, Vectra B, Zafira A), 165 / 4600 (Corsa C, Meriva, Tigra Stopień sprężania: 10,5 : 1 Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 71; Astra H, Signum, Vectra C Siemens Simtec 71.5 Typ rozrządu: Pasek oba silniki mają na pewno taki sam wał w kwestii wykorbień, korby też, tłoki pod względem średnicy i skoku sprawdziłem jeszcze: - termostat z obudową taki sam - czyli te same bloki silnika, przykład http://www.motoallegro.pl/item856189260_termostat_opel_x18xe1_z18xe_03.html, kolejny argument - filtr oleju, oba ten sam czyli wkład filtrujący w obudowie - DIS taki sam ale to pierdle z osprzętu - listwa wtryskowa i wtryskiwacze takie same - rozrząd moim zdaniem taki sam (pasek rolki napinacz koła) bo ten sam zestaw blokad serwisowych jest do obu silników (wliczając w to 1,4 16v i 1,6 16v bo wszystkie mają takie same rozrządy), nie mówię o wałkach - tłoki - http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=838977256 wygląda że takie same - uszczelki głowicy wszystkie takie same http://cgi.ebay.co.uk/-HEAD-GASKET-SET-ASTRA-VECTRA-X18XE1-Z18XE%2F1-1.8-16V98-_W0QQitemZ200432438447QQcmdZViewItemQQimsxq20100126?IMSfp=TL100126184002r3165 oraz http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-X18XE1-Z18XE-Z18XEL-CYLINDER-HEAD-REBUILD-KIT_W0QQitemZ180461065220QQcmdZViewItemQQimsxq20100126?IMSfp=TL100126161002r6828 i tu śmiem zaryzykować stwierdzenie, że głowice są takie same (nie mówię o wałkach) i poparcie kolejne że takie same głowice http://www.opelczesciuzywane.pl/Glowica_silnika_Opel_Astra__Corsa__Meriva__Vectra__Zafira_X18XE1__Z18XE-445.html mam wątpliwości względem kolektora ssącego więc nie zabieram zdania, ale w bardzo wielu źródłach jest info, że są identyczne dlatego sie nie kłóce bo inne przepustnice mają a naocznie nie widziałem więc co bede paplał bez sensu pomijam inne elementy, bo one raczej mało istotny wpływ mają, np sprzęgła czy coś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 głowice są takie same, co do kolektora ssącego to przyznaje ze tez mam watpliwosci, czy nie sa przypadkiem takie same- ale przez posiadanie egr-a w x18xe1 nie potwierdzę tego. ale reasumując Arkos, z18xe ma kilka KM więcej więc z czegoś to musiało się wziąc, więc zmiany są poniżej moja wersja: istotne główne różnice między silnikami Z 18 XE i X 18 XE1 1) X 18 XE1 2) Z 18 XE Wał korbowy 1)bez tarczy zębatej (Czujnik wału korb. przy kole pasowym) 2)tarcza zębata na 8. ramieniu wału korbowego(Czujnik w kadłubie silnika) Tłumik drgań(koło pas.wał.korb) 1) z tarczą zębatą 2) bez tarczy zębatej Kolektor wylotowy 1)konwencjonalny 2)kolektor wylotowy z przyspawanym katalizatorem Sonda lambda 1) 1szt. 2) 2szt. Wtryskiwacze 1)ze strugą powietrza 2)ze strugą pow. niewykorzystaną(zabezpiecz.przed obrotem(zmodyfikowane wtryskiwacze) Zespół przepustnicy 1) konwencjonalny(linka) 2) E-Gas (pot.elektr.) 1)przepustnica zwykła (ster. linka) 2)przepustnica elektronic Układ sterowania silnikiem 1) Simtec 70 2) Simtec 71(i inny soft ) Czujnik wałka rozrządu 1)X18XE1 2)Z18XE(zmodyfikowany) Czujnik ciśnienia bezwzględnego. 1)poza kolektorem. 2)zamontowany w kolekt.(inny czujnik) Norma dotycząca spalin 1) Euro 3 2) Euro 4   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 z18xe ma kilka KM więcej więc z czegoś to musiało się wziąc, więc zmiany sąowszem - inne mapy zapłonu + ewentualna lekka zmiana wałków (choć niekoniecznie)9kM da sie uzyskać samymi mapami Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104260 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.