Skocz do zawartości

Astra G 1.8 wymiana silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Mam asterke z silnikiem X18XE1 ktory niestety ulegl awari. Koszt naprawy przewyzsza koszt nowego motoru. Moje pytanie czy moge wrzucic Z18XE ale zostawic stare kolektory czy blok i glowica jest to samo i bedzie to dzialac? Czy jest jakas roznica miedzy motorem od Vectry i Astry widze ze Astra ma lape przy rozrzadzie a Vectra chyba nie. Silnik od Vectry bedzie mial wszystkie mocowania na bloku do lap jak silnik do Astry tak zeby mozna bylo to poprzekladac?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czy moge wrzucic Z18XE ale zostawic stare kolektory czy blok i glowica jest to samo i bedzie to dzialac?

możesz, będzie dobrze

 

Czy jest jakas roznica miedzy motorem od Vectry i Astry

nie ma żadnej

 

widze ze Astra ma lape przy rozrzadzie a Vectra chyba nie.

jest to tylko kwestia łap i miejsc mocowań

 

Silnik od Vectry bedzie mial wszystkie mocowania na bloku do lap jak silnik do Astry tak zeby mozna bylo to poprzekladac?

tak, będzie miał

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104296
Udostępnij na innych stronach

głowice mają takie same

z18xe jest następcą w linii prostej x18xe1

posiada elektryczną przepustnicę, stary ma linke

2 sondy a stary 1

elektronika + wiązka inne ale mechanicznie jest taki sam

na 101% jestem pewien tłoków, wału, bloku, korbowodów

na 99% głowicy

nie widziałem głowicy ale kolega rozbierał silnik do modów i mówił, że identyczna jest jak w x18xe1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104290
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

arkos

101% jestem pewien tłoków, wału, bloku, korbowodów

na 99% głowicy

niestety nie zgodzę sie, bo z tego co wyczytałem na innym forum to mają inne tłoki, pierścienie, wałki rozrządu i wiele innych rzeczy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104289
Udostępnij na innych stronach

leżały oba obok siebie, naocznie widziałem

w x18xe1 dziura po korbie ale oba bez misy i bez głowic

na wygląd dokładnie to samo zarówno z góry jak i z dołu

 

jeśli patrzysz na katalogi, to od razu mówię, że Daro sprawdzał i wyszło, że kolektor wydechowy x20xev/x18xe jest taki sam jak x18xe1 a przecież 2 pierwsze to BIGBLOKI a x18xe1 to smallblok

mało tego, lambda w kolektorze 1-przewodowa, a xev ma 4 przewodową na końcu dwururki

 

ja bym dał sobie jajka ogolić że to samo - jeszcze chyba ślepy nie jestem :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104285
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

nie patrze na katalogi, miałem poprzenio bertone z x18xe1 :drunk:

 

ach jeszcze jedna wazna różnica, z18xe nie ma egr-a, głowice są te same

 

lazina- jak coś to znajomy z wawy ma na sprzedaz idelany x18xe1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104279
Udostępnij na innych stronach

widzisz... teraz argumenty z mojej strony:

 

X18XE1

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 80,5

Skok tłoka (mm): 88,2

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 85 / 5400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 170 / 3400

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 70

Typ rozrządu: Pasek

 

Z18XE

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: DOHC

Liczba zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 80,5

Skok tłoka (mm): 88,2

Pojemność (cm3): 1796

Moc (kW przy min-1): 90 / 6000, 92 / 5600 (Astra G/H, Vectra B, Zafira A), 92 / 6000 (Corsa C, Meriva, Tigra :drunk:

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 167 / 3800, 170 / 3800 (Astra G/H, Vectra B, Zafira A), 165 / 4600 (Corsa C, Meriva, Tigra :drunk:

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 71; Astra H, Signum, Vectra C Siemens Simtec 71.5

Typ rozrządu: Pasek

 

oba silniki mają na pewno taki sam wał w kwestii wykorbień, korby też, tłoki pod względem średnicy i skoku

sprawdziłem jeszcze:

- termostat z obudową taki sam - czyli te same bloki silnika, przykład http://www.motoallegro.pl/item856189260_termostat_opel_x18xe1_z18xe_03.html, kolejny argument - filtr oleju, oba ten sam czyli wkład filtrujący w obudowie

- DIS taki sam ale to pierdle z osprzętu

- listwa wtryskowa i wtryskiwacze takie same

- rozrząd moim zdaniem taki sam (pasek rolki napinacz koła) bo ten sam zestaw blokad serwisowych jest do obu silników (wliczając w to 1,4 16v i 1,6 16v bo wszystkie mają takie same rozrządy), nie mówię o wałkach

- tłoki - http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=838977256 wygląda że takie same

- uszczelki głowicy wszystkie takie same http://cgi.ebay.co.uk/-HEAD-GASKET-SET-ASTRA-VECTRA-X18XE1-Z18XE%2F1-1.8-16V98-_W0QQitemZ200432438447QQcmdZViewItemQQimsxq20100126?IMSfp=TL100126184002r3165 oraz http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-X18XE1-Z18XE-Z18XEL-CYLINDER-HEAD-REBUILD-KIT_W0QQitemZ180461065220QQcmdZViewItemQQimsxq20100126?IMSfp=TL100126161002r6828 i tu śmiem zaryzykować stwierdzenie, że głowice są takie same (nie mówię o wałkach) i poparcie kolejne że takie same głowice http://www.opelczesciuzywane.pl/Glowica_silnika_Opel_Astra__Corsa__Meriva__Vectra__Zafira_X18XE1__Z18XE-445.html

 

mam wątpliwości względem kolektora ssącego więc nie zabieram zdania, ale w bardzo wielu źródłach jest info, że są identyczne

dlatego sie nie kłóce bo inne przepustnice mają a naocznie nie widziałem więc co bede paplał bez sensu

 

pomijam inne elementy, bo one raczej mało istotny wpływ mają, np sprzęgła czy coś

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104274
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

głowice są takie same, co do kolektora ssącego to przyznaje ze tez mam watpliwosci, czy nie sa przypadkiem takie same- ale przez posiadanie egr-a w x18xe1 nie potwierdzę tego.

ale reasumując Arkos, z18xe ma kilka KM więcej więc z czegoś to musiało się wziąc, więc zmiany są :cry:

poniżej moja wersja:

 

istotne główne różnice między silnikami Z 18 XE i X 18 XE1

1) X 18 XE1

2) Z 18 XE

 

Wał korbowy

1)bez tarczy zębatej (Czujnik wału korb. przy kole pasowym)

2)tarcza zębata na 8. ramieniu wału korbowego(Czujnik w kadłubie silnika)

 

Tłumik drgań(koło pas.wał.korb)

1) z tarczą zębatą

2) bez tarczy zębatej

 

Kolektor wylotowy

1)konwencjonalny

2)kolektor wylotowy z przyspawanym katalizatorem

Sonda lambda

1) 1szt.

2) 2szt.

 

Wtryskiwacze

1)ze strugą powietrza

2)ze strugą pow. niewykorzystaną(zabezpiecz.przed obrotem(zmodyfikowane wtryskiwacze)

 

Zespół przepustnicy

1) konwencjonalny(linka)

2) E-Gas (pot.elektr.)

1)przepustnica zwykła (ster. linka)

2)przepustnica elektronic

 

Układ sterowania silnikiem

1) Simtec 70

2) Simtec 71(i inny soft )

Czujnik wałka rozrządu

1)X18XE1

2)Z18XE(zmodyfikowany)

Czujnik ciśnienia bezwzględnego.

1)poza kolektorem.

2)zamontowany w kolekt.(inny czujnik)

 

Norma dotycząca spalin

1) Euro 3

2) Euro 4

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104262
Udostępnij na innych stronach

z18xe ma kilka KM więcej więc z czegoś to musiało się wziąc, więc zmiany są

owszem - inne mapy zapłonu + ewentualna lekka zmiana wałków (choć niekoniecznie)

9kM da sie uzyskać samymi mapami

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27470-astra-g-18-wymiana-silnika/#findComment-104260
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności