Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Witam Mam asterke z silnikiem X18XE1 ktory niestety ulegl awari. Koszt naprawy przewyzsza koszt nowego motoru. Moje pytanie czy moge wrzucic Z18XE ale zostawic stare kolektory czy blok i glowica jest to samo i bedzie to dzialac? Czy jest jakas roznica miedzy motorem od Vectry i Astry widze ze Astra ma lape przy rozrzadzie a Vectra chyba nie. Silnik od Vectry bedzie mial wszystkie mocowania na bloku do lap jak silnik do Astry tak zeby mozna bylo to poprzekladac? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 czy moge wrzucic Z18XE ale zostawic stare kolektory czy blok i glowica jest to samo i bedzie to dzialac?możesz, będzie dobrze Czy jest jakas roznica miedzy motorem od Vectry i Astrynie ma żadnej widze ze Astra ma lape przy rozrzadzie a Vectra chyba nie.jest to tylko kwestia łap i miejsc mocowań Silnik od Vectry bedzie mial wszystkie mocowania na bloku do lap jak silnik do Astry tak zeby mozna bylo to poprzekladac?tak, będzie miał   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 silniki x18xe1 i z18xe różnią sie kolektorami zarówno ssącym jak i wydechowym, mają inny sterownik, wbrew pozorom nie są to podobne silniki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 głowice mają takie same z18xe jest następcą w linii prostej x18xe1 posiada elektryczną przepustnicę, stary ma linke 2 sondy a stary 1 elektronika + wiązka inne ale mechanicznie jest taki sam na 101% jestem pewien tłoków, wału, bloku, korbowodów na 99% głowicy nie widziałem głowicy ale kolega rozbierał silnik do modów i mówił, że identyczna jest jak w x18xe1   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 arkos 101% jestem pewien tłoków, wału, bloku, korbowodów na 99% głowicy niestety nie zgodzę sie, bo z tego co wyczytałem na innym forum to mają inne tłoki, pierścienie, wałki rozrządu i wiele innych rzeczy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 leżały oba obok siebie, naocznie widziałem w x18xe1 dziura po korbie ale oba bez misy i bez głowic na wygląd dokładnie to samo zarówno z góry jak i z dołu jeśli patrzysz na katalogi, to od razu mówię, że Daro sprawdzał i wyszło, że kolektor wydechowy x20xev/x18xe jest taki sam jak x18xe1 a przecież 2 pierwsze to BIGBLOKI a x18xe1 to smallblok mało tego, lambda w kolektorze 1-przewodowa, a xev ma 4 przewodową na końcu dwururki ja bym dał sobie jajka ogolić że to samo - jeszcze chyba ślepy nie jestem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 nie patrze na katalogi, miałem poprzenio bertone z x18xe1 ach jeszcze jedna wazna różnica, z18xe nie ma egr-a, głowice są te same lazina- jak coś to znajomy z wawy ma na sprzedaz idelany x18xe1   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 widzisz... teraz argumenty z mojej strony: X18XE1 Układ cylindrów: R4 Typ rozrządu: DOHC Liczba zaworów: 16 Średnica tłoka (mm): 80,5 Skok tłoka (mm): 88,2 Pojemność (cm3): 1796 Moc (kW przy min-1): 85 / 5400 Moment obrotowy (Nm przy min-1): 170 / 3400 Stopień sprężania: 10,5 : 1 Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 70 Typ rozrządu: Pasek Z18XE Układ cylindrów: R4 Typ rozrządu: DOHC Liczba zaworów: 16 Średnica tłoka (mm): 80,5 Skok tłoka (mm): 88,2 Pojemność (cm3): 1796 Moc (kW przy min-1): 90 / 6000, 92 / 5600 (Astra G/H, Vectra B, Zafira A), 92 / 6000 (Corsa C, Meriva, Tigra Moment obrotowy (Nm przy min-1): 167 / 3800, 170 / 3800 (Astra G/H, Vectra B, Zafira A), 165 / 4600 (Corsa C, Meriva, Tigra Stopień sprężania: 10,5 : 1 Układ sterujący silnika: Siemens Simtec 71; Astra H, Signum, Vectra C Siemens Simtec 71.5 Typ rozrządu: Pasek oba silniki mają na pewno taki sam wał w kwestii wykorbień, korby też, tłoki pod względem średnicy i skoku sprawdziłem jeszcze: - termostat z obudową taki sam - czyli te same bloki silnika, przykład http://www.motoallegro.pl/item856189260_termostat_opel_x18xe1_z18xe_03.html, kolejny argument - filtr oleju, oba ten sam czyli wkład filtrujący w obudowie - DIS taki sam ale to pierdle z osprzętu - listwa wtryskowa i wtryskiwacze takie same - rozrząd moim zdaniem taki sam (pasek rolki napinacz koła) bo ten sam zestaw blokad serwisowych jest do obu silników (wliczając w to 1,4 16v i 1,6 16v bo wszystkie mają takie same rozrządy), nie mówię o wałkach - tłoki - http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=838977256 wygląda że takie same - uszczelki głowicy wszystkie takie same http://cgi.ebay.co.uk/-HEAD-GASKET-SET-ASTRA-VECTRA-X18XE1-Z18XE%2F1-1.8-16V98-_W0QQitemZ200432438447QQcmdZViewItemQQimsxq20100126?IMSfp=TL100126184002r3165 oraz http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-X18XE1-Z18XE-Z18XEL-CYLINDER-HEAD-REBUILD-KIT_W0QQitemZ180461065220QQcmdZViewItemQQimsxq20100126?IMSfp=TL100126161002r6828 i tu śmiem zaryzykować stwierdzenie, że głowice są takie same (nie mówię o wałkach) i poparcie kolejne że takie same głowice http://www.opelczesciuzywane.pl/Glowica_silnika_Opel_Astra__Corsa__Meriva__Vectra__Zafira_X18XE1__Z18XE-445.html mam wątpliwości względem kolektora ssącego więc nie zabieram zdania, ale w bardzo wielu źródłach jest info, że są identyczne dlatego sie nie kłóce bo inne przepustnice mają a naocznie nie widziałem więc co bede paplał bez sensu pomijam inne elementy, bo one raczej mało istotny wpływ mają, np sprzęgła czy coś   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 głowice są takie same, co do kolektora ssącego to przyznaje ze tez mam watpliwosci, czy nie sa przypadkiem takie same- ale przez posiadanie egr-a w x18xe1 nie potwierdzę tego. ale reasumując Arkos, z18xe ma kilka KM więcej więc z czegoś to musiało się wziąc, więc zmiany są poniżej moja wersja: istotne główne różnice między silnikami Z 18 XE i X 18 XE1 1) X 18 XE1 2) Z 18 XE Wał korbowy 1)bez tarczy zębatej (Czujnik wału korb. przy kole pasowym) 2)tarcza zębata na 8. ramieniu wału korbowego(Czujnik w kadłubie silnika) Tłumik drgań(koło pas.wał.korb) 1) z tarczą zębatą 2) bez tarczy zębatej Kolektor wylotowy 1)konwencjonalny 2)kolektor wylotowy z przyspawanym katalizatorem Sonda lambda 1) 1szt. 2) 2szt. Wtryskiwacze 1)ze strugą powietrza 2)ze strugą pow. niewykorzystaną(zabezpiecz.przed obrotem(zmodyfikowane wtryskiwacze) Zespół przepustnicy 1) konwencjonalny(linka) 2) E-Gas (pot.elektr.) 1)przepustnica zwykła (ster. linka) 2)przepustnica elektronic Układ sterowania silnikiem 1) Simtec 70 2) Simtec 71(i inny soft ) Czujnik wałka rozrządu 1)X18XE1 2)Z18XE(zmodyfikowany) Czujnik ciśnienia bezwzględnego. 1)poza kolektorem. 2)zamontowany w kolekt.(inny czujnik) Norma dotycząca spalin 1) Euro 3 2) Euro 4   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 z18xe ma kilka KM więcej więc z czegoś to musiało się wziąc, więc zmiany sąowszem - inne mapy zapłonu + ewentualna lekka zmiana wałków (choć niekoniecznie)9kM da sie uzyskać samymi mapami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.