Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Witam. W mojej Astrze z 1992 r. z automatyczną skrz.(japońska)dzieją się dziwne awaryjne sprawy Z nastaniem chłodów,tzn. przymrozki, przy wyjeżdżaniu z garażu ( nie ogrzewany), włącza się system awaryjny "S". Objawia się to tym, że podczas jazdy nie wyczuwam zmiany biegów,tak jakby Astra jechała na jednym z biegów. W ubiegłym roku pisałam na forum o tym problemie,również otrzymałam porady,posłuchałam , wykonałam.... bez skutku pozytywnego. Porady : podpiąć pod komputer .......było Zmieniłaś olej ?... tak zmienili Dextron 2 (własnie po tej wymianie ,zaczęły się problemy ,przypadek ? Usłyszałam taką wersję , że w tych modelach nie wymienia się oleju,pozostaje podobno taki jaki wlali za pierwszym razem. Po przejechaniu około 300-600 m. ,wyłączam silnik, po chwili ponownie włączam, i wszystko jest jak należy . Teraz coś zasugeruję , może to pozycjoner ?. Przy wyjeżdżaniu ,wykonuję delikatny ruch pozycjonerem na poz. R ... 7- 12 mm, i już włącza się "S".... i taką mam jazdę , wyłączyć, włączyć...mogę jechać . Jeszcze coś....gdy wykonam ruch na poz. R.... i ponownie na poz. P.. to po otwarciu maski ... słychać coś (proszę nie śmiać się) tak jakby pobierał mnóstwo paliwa. Pod pedałem gazu jest "GUZIK" przyspieszenia, w pozycjonerze przycisk symbol S,podobno sportowa jazda, na obudowie kanału tego pozycjonera jeszcze jest przycisk symbol gwiazdki śnieżnej. Jolcia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27523-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 włącza się system awaryjny "S". Objawia się to tym, że podczas jazdy nie wyczuwam zmiany biegów,tak jakby Astra jechała na jednym z biegów. bo tak właśnie jest - konkretnie jest to III bieg zmienili Dextron 2 (własnie po tej wymianie ,zaczęły się problemy ,przypadek ? nie jest to przypadekzaniedbano regularne wymiany oleju co 45.000km , stary olej lekko zużyty, "spalony" i zabrudzony mocno produktami tarcia w skrzyni spowodował wykończenie tarczek, hamulców taśmowych czy innych mechanizmów z uwagi na ten brud czyli opiłki itp, wytwarzają się luzy, które brudny olej jest w stanie od biedy wypełnić i umożliwić jaką taką pracę skrzyni wymieniając olej na czysty wlewasz coś, co jest rzadsze (bo czyste i nie zawierające syfu) i nie jest już w stanie zapewnić w miarę normalnej pracy skrzyni Usłyszałam taką wersję , że w tych modelach nie wymienia się oleju,pozostaje podobno taki jaki wlali za pierwszym razem.bzdura niestetyjak napisałem: 45.000 dla automatu nie wymienia się w manualnych Po przejechaniu około 300-600 m. ,wyłączam silnik, po chwili ponownie włączam, i wszystko jest jak należy . Teraz coś zasugeruję , może to pozycjoner ? może to pozycjoner, ale zbieżność jego awarii z wymianą oleju jakoś mi nie pasuje Przy wyjeżdżaniu ,wykonuję delikatny ruch pozycjonerem na poz. R ... 7- 12 mm, i już włącza się "S".... i taką mam jazdę , wyłączyć, włączyć...mogę jechać . lewarek poprzez linkę jest sprzęgnięty z pozycjonerem oraz z mechanizmem przełączania zaworów ciśnieniowych w skrzyniruszanie wajchą w tym zakresie już może powodować uchylanie jakiegoś zaworu i stąd takie zachowanie w skrzyni jest mnóstwo czujników a steruje nią komputer pobierając sobie informacje jeśli jest zbyt małe ciśnienie w układzie to przełączając (lub uchylając jakiś inny) zawór powodujesz chwilowy wzrost ciśnienia na przykład i komputer bierze to za dobrą monetę po otwarciu maski ... słychać coś (proszę nie śmiać się) tak jakby pobierał mnóstwo paliwa.nie umiem sobie uzmysłowić takiego odgłosu Pod pedałem gazu jest "GUZIK" przyspieszenia,jest to wyłącznik "kick-down" podający komputerowi skrzyni informację, że ma zrobić wszystko w celu uzyskania maksymalnego przyspieszeniawtedy skrzynia zmienia biegi na możliwie najwyższych obrotach - okolice pod czerwonym polem obrotomierza niezależnie czy jedziesz na trybie sport czy normalnym, zachowuje się tak samo w pozycjonerze przycisk symbol Sw lewarku u góry...pozycjoner jest przy skrzyni biegów ten przycisk to tryb sport wciśnięcie go powoduje, że skrzynia po zmianie biegu nie schodzi na możliwie najniższe obroty jak przy normalnej jeździe, tylko trzyma minimalny zakres w okolicy 2000-2200obr/min, aby w razie czego umożliwić jak najszybsze wejście na obroty czyli jak najlepsze przyspieszenie przy jeździe na normalnym trybie po zmianie biegu na kolejny obroty spadają na nieco ponad 1000 jeśli silnik jest nieobciążony - na trybie sport trzymają się wyżej na obudowie kanału tego pozycjonera jeszcze jest przycisk symbol gwiazdki śnieżnej.jest to tryb zimowy czyli winterwciśnięcie tego przycisku powoduje łatwiejsze wykopanie się z zaspy lub ruszenie na śliskim działa to tak, jakbyś w manualnej skrzyni ruszała np z II biegu - mniejsza moc na koła powoduje trudniejsze zerwanie przyczepności a tym samym łatwiejsze ruszenie w wypadku automatu po wciśnięciu śnieżynki skrzynia używa do ruszenia biegu III - tak jak w trybie awaryjnym Jolciajestem pod wrażeniem, że kobieta jest tak obtrzaskana technicznie - chylę czoła... jako ciekawostka: lektura na długie zimowe wieczory http://forum.opel24.com/automatyczna-skrzynia-biegow-vt42216.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27523-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w/#findComment-103890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 ArKos, witam,tez mam problem z automatyczną skrzynia biegów i jeśli ktoś bedzie w stanie mi pomóc bede wdzieczna.Problem polega na tym,zew trakcie jazdy włacza sie S i na niskich obrotach nie ma mocy i gaśnie.Poza tym czsami nie ma biegu wstecznego ,albo jest tylko 3bieg.Własciwie to nie wiem,czy to juz koniec ze skrzynią,czy jeszcze da sie cos z nia zrobic.Magda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27523-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w/#findComment-94017 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 tu nie ma co czekac tylko jechac podlaczyc skrzynie pod komputer wtedy bedzie wiadomo co robic dalej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27523-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w/#findComment-94016 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Naba Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 witam mam astre 1992r 1.8i automat od jakiegos czasu skrzynia zaczela dziwnie "rzezić" taraz skrzynia chodzi tylko wtedy kiedy jest zimna a po przejechaniu kilkuset metrow wyrzuca bieg i miga lampka s.wtedy ani po ponownym odpaleniu nie slychac jej pracy i nie da rady wrzucic biegu . czy pomoze tylko wymiana oleju ktory dawno nie byl wymieniany uzyskalem taka informacjie od mechanika prosze o dopowiedzi bo nioe wiem czy jest sens w ogole kupowac nowy olej i teraz go wlewac??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27523-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w/#findComment-75684 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 czytasz czy tylko piszesz ?? wyzej napisalem co robic inaczej to wrozenie z fusow   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27523-automatyczna-skrzynia-bieg%C3%B3w/#findComment-75654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.