Skocz do zawartości

Automatyczna skrzynia biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

W mojej Astrze z 1992 r. z automatyczną skrz.(japońska)dzieją się dziwne awaryjne sprawy

Z nastaniem chłodów,tzn. przymrozki, przy wyjeżdżaniu z garażu ( nie ogrzewany), włącza się system awaryjny "S".

Objawia się to tym, że podczas jazdy nie wyczuwam zmiany biegów,tak jakby Astra jechała na jednym z biegów.

W ubiegłym roku pisałam na forum o tym problemie,również otrzymałam porady,posłuchałam , wykonałam.... bez skutku pozytywnego.

Porady : podpiąć pod komputer .......było

Zmieniłaś olej ?... tak zmienili Dextron 2 (własnie po tej wymianie ,zaczęły się problemy

,przypadek ?

Usłyszałam taką wersję , że w tych modelach nie wymienia się oleju,pozostaje podobno taki jaki wlali za pierwszym razem.

Po przejechaniu około 300-600 m. ,wyłączam silnik, po chwili ponownie włączam, i wszystko jest jak należy .

Teraz coś zasugeruję , może to pozycjoner ?.

Przy wyjeżdżaniu ,wykonuję delikatny ruch pozycjonerem na poz. R ... 7- 12 mm,

i już włącza się "S".... i taką mam jazdę , wyłączyć, włączyć...mogę jechać .

Jeszcze coś....gdy wykonam ruch na poz. R.... i ponownie na poz. P.. to po otwarciu maski ... słychać coś (proszę nie śmiać się) tak jakby pobierał mnóstwo paliwa.

Pod pedałem gazu jest "GUZIK" przyspieszenia, w pozycjonerze przycisk symbol S,podobno sportowa jazda, na obudowie kanału tego pozycjonera jeszcze jest przycisk symbol gwiazdki śnieżnej.

 

Jolcia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącza się system awaryjny "S".

Objawia się to tym, że podczas jazdy nie wyczuwam zmiany biegów,tak jakby Astra jechała na jednym z biegów.

bo tak właśnie jest - konkretnie jest to III bieg

 

zmienili Dextron 2 (własnie po tej wymianie ,zaczęły się problemy

,przypadek ?

nie jest to przypadek

zaniedbano regularne wymiany oleju co 45.000km , stary olej lekko zużyty, "spalony" i zabrudzony mocno produktami tarcia w skrzyni spowodował wykończenie tarczek, hamulców taśmowych czy innych mechanizmów

z uwagi na ten brud czyli opiłki itp, wytwarzają się luzy, które brudny olej jest w stanie od biedy wypełnić i umożliwić jaką taką pracę skrzyni

wymieniając olej na czysty wlewasz coś, co jest rzadsze (bo czyste i nie zawierające syfu) i nie jest już w stanie zapewnić w miarę normalnej pracy skrzyni

 

Usłyszałam taką wersję , że w tych modelach nie wymienia się oleju,pozostaje podobno taki jaki wlali za pierwszym razem.

bzdura niestety

jak napisałem: 45.000 dla automatu

nie wymienia się w manualnych

 

Po przejechaniu około 300-600 m. ,wyłączam silnik, po chwili ponownie włączam, i wszystko jest jak należy .

Teraz coś zasugeruję , może to pozycjoner ?

może to pozycjoner, ale zbieżność jego awarii z wymianą oleju jakoś mi nie pasuje

 

Przy wyjeżdżaniu ,wykonuję delikatny ruch pozycjonerem na poz. R ... 7- 12 mm,

i już włącza się "S".... i taką mam jazdę , wyłączyć, włączyć...mogę jechać .

lewarek poprzez linkę jest sprzęgnięty z pozycjonerem oraz z mechanizmem przełączania zaworów ciśnieniowych w skrzyni

ruszanie wajchą w tym zakresie już może powodować uchylanie jakiegoś zaworu i stąd takie zachowanie

w skrzyni jest mnóstwo czujników a steruje nią komputer pobierając sobie informacje

jeśli jest zbyt małe ciśnienie w układzie to przełączając (lub uchylając jakiś inny) zawór powodujesz chwilowy wzrost ciśnienia na przykład i komputer bierze to za dobrą monetę

 

po otwarciu maski ... słychać coś (proszę nie śmiać się) tak jakby pobierał mnóstwo paliwa.

nie umiem sobie uzmysłowić takiego odgłosu :)

 

Pod pedałem gazu jest "GUZIK" przyspieszenia,

jest to wyłącznik "kick-down" podający komputerowi skrzyni informację, że ma zrobić wszystko w celu uzyskania maksymalnego przyspieszenia

wtedy skrzynia zmienia biegi na możliwie najwyższych obrotach - okolice pod czerwonym polem obrotomierza

niezależnie czy jedziesz na trybie sport czy normalnym, zachowuje się tak samo

 

w pozycjonerze przycisk symbol S

w lewarku u góry...

pozycjoner jest przy skrzyni biegów :)

ten przycisk to tryb sport

wciśnięcie go powoduje, że skrzynia po zmianie biegu nie schodzi na możliwie najniższe obroty jak przy normalnej jeździe, tylko trzyma minimalny zakres w okolicy 2000-2200obr/min, aby w razie czego umożliwić jak najszybsze wejście na obroty czyli jak najlepsze przyspieszenie

przy jeździe na normalnym trybie po zmianie biegu na kolejny obroty spadają na nieco ponad 1000 jeśli silnik jest nieobciążony - na trybie sport trzymają się wyżej

 

na obudowie kanału tego pozycjonera jeszcze jest przycisk symbol gwiazdki śnieżnej.

jest to tryb zimowy czyli winter

wciśnięcie tego przycisku powoduje łatwiejsze wykopanie się z zaspy lub ruszenie na śliskim

działa to tak, jakbyś w manualnej skrzyni ruszała np z II biegu - mniejsza moc na koła powoduje trudniejsze zerwanie przyczepności a tym samym łatwiejsze ruszenie

w wypadku automatu po wciśnięciu śnieżynki skrzynia używa do ruszenia biegu III - tak jak w trybie awaryjnym

 

Jolcia

jestem pod wrażeniem, że kobieta jest tak obtrzaskana technicznie - chylę czoła...

 

jako ciekawostka: lektura na długie zimowe wieczory :piwo::wesoly:

http://forum.opel24.com/automatyczna-skrzynia-biegow-vt42216.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous
ArKos, witam,tez mam problem z automatyczną skrzynia biegów i jeśli ktoś bedzie w stanie mi pomóc bede wdzieczna.Problem polega na tym,zew trakcie jazdy włacza sie S i na niskich obrotach nie ma mocy i gaśnie.Poza tym czsami nie ma biegu wstecznego ,albo jest tylko 3bieg.Własciwie to nie wiem,czy to juz koniec ze skrzynią,czy jeszcze da sie cos z nia zrobic.Magda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam mam astre 1992r 1.8i automat od jakiegos czasu skrzynia zaczela dziwnie "rzezić" taraz skrzynia chodzi tylko wtedy kiedy jest zimna a po przejechaniu kilkuset metrow wyrzuca bieg i miga lampka s.wtedy ani po ponownym odpaleniu nie slychac jej pracy i nie da rady wrzucic biegu . czy pomoze tylko wymiana oleju ktory dawno nie byl wymieniany

:) uzyskalem taka informacjie od mechanika prosze o dopowiedzi bo nioe wiem czy jest sens w ogole kupowac nowy olej i teraz go wlewac??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności