Skocz do zawartości

Vectra b 1,6 16v 96r. brak napięcia na pompie paliwa


Gość Psyho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem nowy na tym forum.Nie owijając w bawełnę przedstawiam mój problem.W czasie jazdy moja Vectra b 1,6 16v z 1996 roku nagle zgasła. Po pobierznym sprawdzeniu okazało się , że do pompy paliwa nie dochodzi prąd . Bezpieczniki są ok. ale mimo to nie mogę odpalic mojej niuni. Jeżeli mieliście podobny problem lub poprostu wiecie ci mogło się stac to pomóżcie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tam przekaźnik i napięcie do niego? (chyba w komorze silnika)

 

 

Vectra b 1,6 16v 96r

to wpisz do profilu

post rozdzieliłem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyn może być około mnóstwo

najważniejsze:

czy jest iskra?

jeśli jej nie ma, to czujnik położenia wału zdechł

jeśli jest, to albo przekaźnik zaśniedział na stykach, albo ECU nie podaje na niego napięcia

 

generalnie sprawdź iskrę

 

gdyby była i chciałbyś sprawdzić czy pompa jest sprawna, to podaj jej przewodem bezpośrednio "+" z jakiegoś bezpiecznika, na którym po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie

będziesz mógł odpalić auto i dojechać do elektryka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm......

 

Niewiem czy to ważne i w czymś pomoże naświetlic mój problem , ale nie ma napięcia na bezpieczniku odpowiedzialnym za pompę (na innych jest). Próbowałem przepiąc z prąd z aktywnego bezpiecznika ale to nic nie dało.

 

Jutro sprawdze iskrę......

 

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 23:10 ]

I tak chcę ją zaprowadzic do elektryka , nie chcę żeby koleś wykorzystując mój laicyzm powiedział,że wymienił tysiąc części które może wymiany nie wymagały....Dlatego chcę byście w miarę możliwości zasugerowali mi możliwe przyczyny takiej sytuacji jaka miała miejsce w moim aucie.

Z góry dzięki za pomoc :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870

witam , mam bardzo podobny problem w Vectrze B 2.0 16v , zawsze po przekręceniu kluczyka było słychać , jak pompa załączała się na chwilę , wczoraj czyściłem przepustnicę , jak wszystko podłączyłem i chciałem zapalić samochód to pompa już nie załączyła się , auto zapaliło na chwilę i po 2 sekundach zgasło , podłączyłem auto pod kompa nie było błędów auto nadal nie chce zapalić ani na benzynie ani na gazie , sprawdziłem już bezpiecznik pompy w skrzynce bezpieczników, nie wiem jak sprawdzić przekaźnik w komorze silnika , zamieniłem go z przekaźnikiem od wtrysków ale i tak nic ,czy są jeszcze jakieś bezpieczniki ?? po zdjęciu złącza zaraz przy pompie widzę cztery "piny" ? pod który powinienem podpiąć plus ,żeby sprawdzić czy pompa w ogóle działa , co jeszcze mógłbym sprawdzić ?? proszę o pomoc... :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

zamieniłem go z przekaźnikiem od wtrysków ale i tak nic

No to na pompie mogłeś mieć dobry przekaźnik, a na silniku i wtryskach uszkodzony.

Obydwa muszą być sprawne.

Wyjmij przekaźnik z podstawki i do gniazda wtyku nr. "30" i "87" włóż kawałek nieizolowanego drutu.

Sprawdź obydwa przekaźniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870

tego też już próbowałem i nadal nic, ale dzięki za odpowiedź , macie może jeszcze jakieś pomysły ?? bo ja zastanawiam się już nad lawetą i odjazdem do elektronika... :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870

dzisiaj od rana męczę viki, sprawdziłem już :

 

1. pompę paliwa , wyjąłem ją z baku i podłączyłem pod akumulator , zaczęła chodzić , więc działa,

 

2. wyjąłem obydwa przekaźniki , znajdujące się w komorze silnika przy zbiorniczku z płynem hamulcowym , które według książki odpowiadają za pompę i wtryski , zastąpiłem je zgodnie z radą kablami tzn połączyłem zacisk 30 i 87 (na zacisku 30 cały czas mam +12v , ) jednak pompa nie zaczęła chodzić nawet na chwilę ,

 

3. wszystkie bezpieczniki w skrzynce pod kierownicą , wszystkie były dobre (w książce nie napisali , który dokładnie odpowiada za pompę ) popryskałem je kontakt sprayem i nadal nic

 

 

po podłączeniu pompy na krótko auto odpala ale silnik stuka , chodzi jak diesel , wcześniej wszystko było w porządku , a auto nie chce odpalić odkąd zachciało mi się włożenia innego przepływomierza , na którym nie zapaliła , potem włożyłem oryginalny i i tak nie trybi

:beer: jeśli macie jakieś jakieś pomysły to proszę o pomoc , ewentualnie o adres jakiegoś mechanika w okolicach Łodzi , który by to zrobił .

 

 

P.S forumowiczowi , który mi pomoże oferuję jakieś dobre francuskie winko :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

na zacisku 30 cały czas mam +12v , ) jednak pompa nie zaczęła chodzić nawet na chwilę ,

Zacznie chodzić jak będziesz kręcił rozrusznikiem, bo wtedy sterownik poda na przekaźnik masę.

 

nie chce odpalić odkąd zachciało mi się włożenia innego przepływomierza , na którym nie zapaliła , potem włożyłem oryginalny i i tak nie trybi

Jeśli coś nie sknociłeś przy podłączaniu, to zresetuj sterownik i pomimo nierównej pracy pomęcz trochę silnik, żeby zaadaptował przepływkę z powrotem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności