Gość Vikrim Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Witam zakładam nowy temat gdyz znalazłem nikłe informacje na temat tych dwoch błedow i to z przed dwoch lat.Byc moze Wasza wiedza sie polepszyła wiec ktos ma doswiadczenia wieksze.Sprawa ma sie nastepujaco.Zafira 2004 DTI 2.0 awaria-kontrolka z kluczykiem i dwa wyzej wymienione błedy.Juz pisałęm w innych tematach o moich poczynaniach teraz chciałbym zebrac wszystko do kupy moze ktos cos zaradzi. Pierwszym moim krokiem było wstawienie nowego przepływomierza powietrza.Był spokoj około 3 tyg i znow kontrolka dała znac o sobie i spadek mocy.Zapala sie najczesciej podczas wrzucania na "luz" czyli bieg jałowy ale to nie regoła rownie zapala sie lub miga rano na zimnym silniku lub w czasie jazdy. Nastepny krok oczywiscie podłaczenie do komputera i te same dwa błedy P0105 i P1105. Diagnoza mechanika-czyszczenie EGR i kolektorow ssacych.Tak tez zrobili.Tygzien spokoju i dalej sie swieci lub miga kontrolka.Jestem w kropce jutro jade na kompa sie upewnic czy to to samo wciaz,jezeli tak to mysle o wymianie czujnika podcisnienia MAP ktory wyglada nastepujaco http://www.motoallegro.pl/item883129759_opel_saab_czujnik_podcisnienia_kolektora_ssacego.html boje sie ze wydam kase i to nic nie da.Ma ktos jakies doswiadczenia i pomysły?Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 zdaje sie ze ty masz diesla a nie benzyne to chyba to bedzie bardziej pomocne http://forum.opel24.com/blad-silnika-1105-i-105-vt15186.htm?highlight=1105 http://forum.opel24.com/czujniki-vt32664.htm?highlight=1105   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/#findComment-101702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 najpierw sprawdź czujnik opcom-em ciśnienie na wyłaczonym silniku ok. 100bar po odpaleniu ,ze wzrostem obrotów ciśnienie powinno równomiernie spadać napięcie powinno rosnąć od 1,2 do 4,9V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/#findComment-101701 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vikrim Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Oczywiscie ze diesel inaczej nie pisałem,dzieki za linki juz o nie zachaczyłem kiedys.Co do opco-ma to rozumiem ze jedynie w salonie lub u dobrze wyposarzonego mechanika da sie sprawdzic ten czujnik?Dzieki za porade.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/#findComment-101690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Kup sobie scaner op-com, albo interfejs diagnostyczny. Będziesz sam sobie diagnozował auto, oczywiście w okreslonym zakresie, ale to co one potrafią, na pewno Ci wystarczy. Wydatek znowu nie taki wielki. I wydasz mniej niż na naprawy metodą kup i sprawdź. O testerach masz wszystko na forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/#findComment-101688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vikrim Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam,a wiec komp wykazał iz czujnik o ktorym ja myslałem jest ok natomiast ponoc zepsuty jest czujnik cisnienia barometrycznego.Nawet nie wiem jak on wyglada i gdzie sie znajduje.Pokazuje wartosc na wykresie 81 bez wzgledu na wciskanie pedała gazu.Wie ktos cos wiecej na ten temat?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/#findComment-101459 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 .Pokazuje wartosc na wykresie 81 bez wzgledu na wciskanie pedała gazu Ma pokazywać aktualną wartość ciśnienia jakie panuje na danej wysokości n.p.m. Sama wartość jakby za niska.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/#findComment-101435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vikrim Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Czy ma ktos zdjecia jak on wyglada?Dokladnie do tego rocznika ktory posiadam no i gdzie on sie znajduje bo nie moge go odnalezc,wydaje mi sie ze jest gdzies za turbo schowany ale nie moge go zlokalizowac,dzieki. [ Dodano: Sro Lut 17, 2010 23:11 ] Witam pokusilem sie o wizyte w serwisie opla tu w Irlandii.I o to co wyszlo.Znalezli blad P0110-Barometic pressure not plausible with boost presure sensor(not present) O to co zdzialali:Checked for air and vaacum leaks and found none. Carried out engine ECU update and cleared trouble code. At the time of test all ok. Teraz mam pytanie czy ich program ma inne oznaczenia bledow bo wczesniej byly tylko jak w temacie tyle ze odczytywane nie w aurtoryzowanym warsztacie.I czy uaktualnianie ECU moze rozwiazac problem?Tak wywnioskowalem z opisu diagnostyki. [ Dodano: Czw Mar 04, 2010 15:44 ] Sprawa ma sie tak iz rowno dwa tygodnie po wizycie znow kontrolka dala znac o sobie wiec to nie uaktualnienie ECU.W poniedzialek znowu do serwisu jade obiecali darmowa diagnostyke wiec beda szukac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/#findComment-101255 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Miałem dokładnie te same błędy w mojej astrze z takim samym silnikiem jak Twój.Wyczyściłem delikatnie ropą i przedmuchałem kompresorem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Już ponad 20k jest spokój lokalizacja czujnika: http://forum.opel24.com/blad-p0105-po-czyszczeniu-dolotu-i-egr-a-silnik-y20dth-vt45546.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/#findComment-95677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darekk29 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Miałem identyczny przypadek jak u Ciebie. Przeczyszczenie czujnika cisnienia doładowania pomogło, tak jak kolega wyżej napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27739-b%C5%82%C4%85d-p0105-i-p1105/#findComment-95506 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.