Skocz do zawartości

Błąd P0105 i P1105


Gość Vikrim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakładam nowy temat gdyz znalazłem nikłe informacje na temat tych dwoch błedow i to z przed dwoch lat.Byc moze Wasza wiedza sie polepszyła wiec ktos ma doswiadczenia wieksze.Sprawa ma sie nastepujaco.Zafira 2004 DTI 2.0 awaria-kontrolka z kluczykiem i dwa wyzej wymienione błedy.Juz pisałęm w innych tematach o moich poczynaniach teraz chciałbym zebrac wszystko do kupy moze ktos cos zaradzi.

Pierwszym moim krokiem było wstawienie nowego przepływomierza powietrza.Był spokoj około 3 tyg i znow kontrolka dała znac o sobie i spadek mocy.Zapala sie najczesciej podczas wrzucania na "luz" czyli bieg jałowy ale to nie regoła rownie zapala sie lub miga rano na zimnym silniku lub w czasie jazdy.

Nastepny krok oczywiscie podłaczenie do komputera i te same dwa błedy P0105 i P1105.

Diagnoza mechanika-czyszczenie EGR i kolektorow ssacych.Tak tez zrobili.Tygzien spokoju i dalej sie swieci lub miga kontrolka.Jestem w kropce jutro jade na kompa sie upewnic czy to to samo wciaz,jezeli tak to mysle o wymianie czujnika podcisnienia MAP ktory wyglada nastepujaco

http://www.motoallegro.pl/item883129759_opel_saab_czujnik_podcisnienia_kolektora_ssacego.html

boje sie ze wydam kase i to nic nie da.Ma ktos jakies doswiadczenia i pomysły?Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie ze ty masz diesla a nie benzyne to chyba to bedzie bardziej pomocne

http://forum.opel24.com/blad-silnika-1105-i-105-vt15186.htm?highlight=1105

http://forum.opel24.com/czujniki-vt32664.htm?highlight=1105

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

najpierw sprawdź czujnik opcom-em

 

ciśnienie na wyłaczonym silniku ok. 100bar

 

po odpaleniu ,ze wzrostem obrotów ciśnienie powinno równomiernie spadać

 

napięcie powinno rosnąć od 1,2 do 4,9V

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze diesel inaczej nie pisałem,dzieki za linki juz o nie zachaczyłem kiedys.Co do opco-ma to rozumiem ze jedynie w salonie lub u dobrze wyposarzonego mechanika da sie sprawdzic ten czujnik?Dzieki za porade.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kup sobie scaner op-com, albo interfejs diagnostyczny.

Będziesz sam sobie diagnozował auto, oczywiście w okreslonym zakresie, ale to co one potrafią, na pewno Ci wystarczy.

Wydatek znowu nie taki wielki.

I wydasz mniej niż na naprawy metodą kup i sprawdź.

O testerach masz wszystko na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,a wiec komp wykazał iz czujnik o ktorym ja myslałem jest ok natomiast ponoc zepsuty jest czujnik cisnienia barometrycznego.Nawet nie wiem jak on wyglada i gdzie sie znajduje.Pokazuje wartosc na wykresie 81 bez wzgledu na wciskanie pedała gazu.Wie ktos cos wiecej na ten temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

.Pokazuje wartosc na wykresie 81 bez wzgledu na wciskanie pedała gazu

Ma pokazywać aktualną wartość ciśnienia jakie panuje na danej wysokości n.p.m.

Sama wartość jakby za niska.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktos zdjecia jak on wyglada?Dokladnie do tego rocznika ktory posiadam no i gdzie on sie znajduje bo nie moge go odnalezc,wydaje mi sie ze jest gdzies za turbo schowany ale nie moge go zlokalizowac,dzieki.

 

[ Dodano: Sro Lut 17, 2010 23:11 ]

Witam pokusilem sie o wizyte w serwisie opla tu w Irlandii.I o to co wyszlo.Znalezli blad P0110-Barometic pressure not plausible with boost presure sensor(not present)

O to co zdzialali:Checked for air and vaacum leaks and found none.

Carried out engine ECU update and cleared trouble code.

At the time of test all ok.

Teraz mam pytanie czy ich program ma inne oznaczenia bledow bo wczesniej byly tylko jak w temacie tyle ze odczytywane nie w aurtoryzowanym warsztacie.I czy uaktualnianie ECU moze rozwiazac problem?Tak wywnioskowalem z opisu diagnostyki.

 

[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 15:44 ]

Sprawa ma sie tak iz rowno dwa tygodnie po wizycie znow kontrolka dala znac o sobie wiec to nie uaktualnienie ECU.W poniedzialek znowu do serwisu jade obiecali darmowa diagnostyke wiec beda szukac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Miałem dokładnie te same błędy w mojej astrze z takim samym silnikiem jak Twój.Wyczyściłem delikatnie ropą i przedmuchałem kompresorem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Już ponad 20k jest spokój

lokalizacja czujnika:

http://forum.opel24.com/blad-p0105-po-czyszczeniu-dolotu-i-egr-a-silnik-y20dth-vt45546.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności