Gość mjr84 Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam! W mojej astrze F od dłuższego czasu podczas jazdy po nierównej nawierzchni (kostka brukowa, kocie łby, łaty na drodze) występuje stukanie słyszalne i odczuwalne na kolumnie kierownicy. Przy sprawdzeniu zawieszenia odkryłem luz na prawym kole, ale tylko w momencie, gdy szarpie nim w okolicach "godziny 2:00" - słychać wówczas stuki w okolicy amortyzatora. Dodatkowo przy hamowaniu z wiekszej prędkości też owe stuki sie ujawniają i dochodzi do tego drganie kierownicy. Byłem już u dwóch mechaników i na dwóch stacjach diagnostycznych, gdzie zawieszenie było sprawdzane na szarpakach i nic nie wykryli. Do tej pory wymieniłem łożysko w kole, łożysko przy kielichu, opony, felgi i tarcze hamulcowe. Nadmieniam, że układ kierowniczy nie posiada wspomagania.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 A gumy wahacza są ok?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiant804 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 U mnie podobny problem ze stukaniem.Zawieszenie oki, wielokrotnie sprawdzane na szarpakach. Wymieniłem też kilka elementów:tarcze.końcówki drążków.odboje i łożyska amortyzatorów. Gdzieś słyszałem,że może to być winą luzów na kolumnie i tu pytanie dla wtajemniczonych: Jak wygląda niwelowanie takiego luzu w przekładni bez wspomagania?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Na kolumnie, czy na maglu?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mjr84 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Podniosłem auto na lewarku i zacząłem szarpać prawym przednim kołem, wkładając jednocześnie dłoń między sprężyne zawieszenia, chwyciłem amortyzator i wyczułem na nim spory luz - w miejscu gdzie świecąca rurka wchodzi do amortyzatora kiwa sie ona na boki. Zaryzykuje wymiane przednich amortyzatorów. Dziękuję za sugestie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Za wiele nie zaryzykujesz wg tego luzu który opisujesz - amortyzator padł chyba że luz nie jest na trzpieniu, a np na niedokręconym wkładzie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krartur Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 takie stukanie to najpierw sprawdź łącznik stabilizatora i tuleje stabilizatora u mnie tuleja padła i diagnosta też nie zlokalizował usterki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiant804 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Na kolumnie, czy na maglu? Chodzi mi o niwelowanie luzu na maglu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Oki. Jak wał z kierownicy wchodzi do magla, to po drugiej stronie magla w tym miejscu jest spora śruba z kontrą. Tam możesz dokręcić. Ale może to skutkować cięższym obracaniem kierownicy szczególnie na większych skrętach i może kierownica sama nie wracać do położenia 0.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiant804 Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Dobra spróbuje! A jeśli to nie pomorze,albo opór będzie za duży po dokręceniu to rozumiem że wymiana wchodzi w grę. A jeśli tak to używka,po regeneracji czy nowa?? Bo jeśli chodzi o używkę to można ocenić jej stan przed zamontowaniem? Jakich kosztów się spodziewać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.