Skocz do zawartości

Stukanie na kierownicy + luz na kole


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W mojej astrze F od dłuższego czasu podczas jazdy po nierównej nawierzchni (kostka brukowa, kocie łby, łaty na drodze) występuje stukanie słyszalne i odczuwalne na kolumnie kierownicy. Przy sprawdzeniu zawieszenia odkryłem luz na prawym kole, ale tylko w momencie, gdy szarpie nim w okolicach "godziny 2:00" - słychać wówczas stuki w okolicy amortyzatora. Dodatkowo przy hamowaniu z wiekszej prędkości też owe stuki sie ujawniają i dochodzi do tego drganie kierownicy. Byłem już u dwóch mechaników i na dwóch stacjach diagnostycznych, gdzie zawieszenie było sprawdzane na szarpakach i nic nie wykryli. Do tej pory wymieniłem łożysko w kole, łożysko przy kielichu, opony, felgi i tarcze hamulcowe.

Nadmieniam, że układ kierowniczy nie posiada wspomagania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiant804

U mnie podobny problem ze stukaniem.Zawieszenie oki, wielokrotnie sprawdzane na szarpakach. Wymieniłem też kilka elementów:tarcze.końcówki drążków.odboje i łożyska amortyzatorów.

Gdzieś słyszałem,że może to być winą luzów na kolumnie i tu pytanie dla wtajemniczonych: Jak wygląda niwelowanie takiego luzu w przekładni bez wspomagania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosłem auto na lewarku i zacząłem szarpać prawym przednim kołem, wkładając jednocześnie dłoń między sprężyne zawieszenia, chwyciłem amortyzator i wyczułem na nim spory luz - w miejscu gdzie świecąca rurka wchodzi do amortyzatora kiwa sie ona na boki.

Zaryzykuje wymiane przednich amortyzatorów.

Dziękuję za sugestie :?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wiele nie zaryzykujesz

wg tego luzu który opisujesz - amortyzator padł

chyba że luz nie jest na trzpieniu, a np na niedokręconym wkładzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie stukanie to najpierw sprawdź łącznik stabilizatora i tuleje stabilizatora u mnie tuleja padła i diagnosta też nie zlokalizował usterki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki.

Jak wał z kierownicy wchodzi do magla, to po drugiej stronie magla w tym miejscu jest spora śruba z kontrą.

Tam możesz dokręcić.

Ale może to skutkować cięższym obracaniem kierownicy szczególnie na większych skrętach i może kierownica sama nie wracać do położenia 0.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiant804

Dobra spróbuje!

A jeśli to nie pomorze,albo opór będzie za duży po dokręceniu to rozumiem że wymiana wchodzi w grę.

A jeśli tak to używka,po regeneracji czy nowa??

Bo jeśli chodzi o używkę to można ocenić jej stan przed zamontowaniem?

Jakich kosztów się spodziewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności