Skocz do zawartości

Rozrząd V6 Opel omega Bfl tzw. C


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam mam do was taka prośbę jak w temacie potrzebuje wskazówek które pomogą mi ustawić napinacz w omedze jest to silnik 2.6 v6 ecotec. pozdr.

raczej tam nie jest skomplikowany rozrząd??:wesoly:

 

 

popr.tyt./DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdym v6 rozrząd jest praktycznie taki sam i ustawienie go bez przyrządów na znaki jest proste jak budowa cepa

nie wiem po co ci "schemat" do tej czynności... ale jak już tak bardzo potrzebujesz, to mógłbyś sie minimum wysilić i czytać forum lub uzywać wyszukiwarki, bo ostatni jakikolwiek temat czytałeś 16 listopada - WSTYD

http://forum.opel24.com/wymiana-rozrzadu-ustawianie-rozrzadu-vt43675.htm

 

 

delete info o wygaś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosty albo i nie

ustawienie kółek na punkty to jedno, choć i tu bez blokad potrzebna okazać się może 3 ręka, a ustawienie rolek to drugie - te też mają określone położenie w ustawieniu

od 82str jest co nie co pokazane, choć i nie wszystko - link do strony - http://images.omegaowners.com/images/guides/js_engine_rebuild/WIP-JSEngineRebuild.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile razy robiłeś rozrząd w v-ce?

ja tylko 2 razy - raz w c25xe i raz w x30xe

w obu wypadkach bez najmniejszego problemu :wesoly: narzędzi specjalistycznych nie miałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zgadywać bo nie pamiętam ile, ale nie wiele,

tak może z kilka ponad 10 ;) zwykle x25xe i x30xe

 

Sprytny chłopak jesteś i dlatego sobie poradziłeś bez problemu ;)

ale nie każdy wie o co kaman i czasami lepiej aby może lepiej sobie odpuścił eksperymenta zwłaszcza gdy podczas przedterminowej wymiany widzę stary pasek (a wymieniany wcześniej w ASO :wesoly: ) i ze śladami strzałek w kierunku przeciwnym do właściwego.

Część pasków jako iż są pewne różnice w rozrządach (i nie tylko) porównując choćby x30xe i x30xe posiada pewne różnice w oznaczeniach punktów na paskach - a tym też niektórzy się sugerują, a zonk może być podczas montażu.

Dodatkowo przynajmniej w części tych silników stożki mimośrodu powinny przyjąć pozycję w określonych strefach, o tym też nie każdy wie a potem jest tylko rozczarowanie.

Blokady czy bez nich? Jasne że idzie zrobić bez, zresztą i też bez nich się obywałem, ale tak jak powiedziałem wcześniej - ta 3 ręka może okazać się wskazana podczas zakładania paska na koła (choć może nie każdemu).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprytny chłopak jesteś i dlatego sobie poradziłeś bez problemu

dzięki

uniwersalne narzędzia w postaci szczypców morse'a pozwoliły zblokować kółka roizrządu

idealnie w otwory kół zębatych weszły szczęki szczypiec...

wał proste, bo kluczem ustawiłem na cechę, napinacz na 1/3 więcej patrzac po znaku i po dociągnięciu zszedł na cechę

jakieś 15 minut mi zeszło ze zdjęciem starego paska w poskładaniem nowego

potem dłubanie przy obudowie, ale to już se sami kumple robili

 

Blokady czy bez nich? Jasne że idzie zrobić bez, zresztą i też bez nich się obywałem

myslałem o zrobieniu takiego czegoś

3 blaszki z czego 2 na wymiar między zębami kół rozrządu i ta trzecia która te dwie będzie trzymać - zespawać po prostu

ale szczypce morse'a to genialny wynalazek :wesoly:

 

wytłumacz mi jeszcze to, bo sie z tym nigdy nie spotkałem:

ze śladami strzałek w kierunku przeciwnym do właściwego.

znaczy się są źle oznaczone czy źle założone? ;)

oba paski jakie miałem nie miały strzałek kierunku

założyłem tak jak zawsze to robię z paskami, czyli napis względem silnika do góry nogami

jedna v-ka lata już z rok, druga nie wiem bo do ludzi poszła, moje auta też latały długie kilometry

 

to jest jakaś róznica jeśli nie ma strzałek?

przecie czy zęby trapezowe czy okrągłe, to są symetryczne i ułożenie kierunku paska nie ma znaczenia moim zdaniem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak jakieś własne blokady znalazły zastosowanie :wesoly:

natknąłem się swego czasu i na info użycia wierteł do tego celu, czyli włożenie ich między wałki ale wymiarów nie pamiętam i nie powiem czy to była 7 czy coś zbliżonego.

Zwykle jeśli są strzałki, to mają kierunek zgodnie z napisami

tu cały pasek jest ten sam, zęby ma symetryczne i może nic nie powinno się stać, ale... Przy danych montażowych do niektórych aut (przy tych silnikach również) znajdziesz wytyczne

Zwróć uwagę na oznakowanie kierunku ruchu na pasku

,

"Należy bezwzględnie zwracać uwagę przy montażu na oznaczenia pomocnicze na pasie zębatym"

czy i

"Nałożyć pasek zębaty na kolo wału korbowego zgodnie z oznaczeniem i kierunkiem obrotu wskazówek zegara"

Co do oznaczeń pasków V-ek i strzałek:

- w Conti-m są na bank 2 paski i ze strzałkami (paski te same, inne oznaczenia pkt. w związku ze zmianami o których napomniałem wcześniej) - GM to to samo

- Gates ma tylko jeden pasek i chyba też ze strzałkami

- Dayco ma na pewno jeden pasek i chyba ma strzałki, choć nie pamiętam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde musze z czystej ciekawości sprawdzić w jakimś sklepie

oblatany z tymi katalogami jestes, dzięki - warto wiedzieć w razie czego :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności