Skocz do zawartości

Świece żarowe a błąd 0370 (czujnik pompy) 1.7 dti


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

czy ktoś z szanownych użytkowników spotkał się z podobnym problemem i może coś w temacie podpowiedzieć:

 

od czasu do czasu na desce zaświecała się ikonka błędu.

Po odczycie komputerowym zanotowano dwa błędy:

P0370 (czujnik polożenia pompy wtryskowej, punkt odniesienia A) piszę z pamięci więc mogę lekko coś przekręcić w opisie błędu

oraz błąd którego numeru nie pamiętam ale chodziło o świece żarowe- że któraś nie działa.

 

Dodam że samochód odpalał bez problemu i chodził bez zarzutu.

 

Pojechałem do mechanika. Ustalono że trzeba w pierwszej kolejności wymienić świece bo błąd dotyczący pompy wtryskowej (0370) może również być spowodowany niedziałającą świecą.

Namierzono, że to 4 świeca i wymieniono. Chcieli wszystkie ale stwierdziłem, że interesuje mnie przede wszystkim rozwiązanie problemu blędu 0370 i na tę chwilę eliminacja tylko niesprawnej świecy. Po wymianie tej świecy błąd nadal jest na desce rozdzielczej.

 

I teraz mechanik upiera się ze nadal może to być spowodowane świecami, bo pozostałe mogą już nie działać prawidłowo i powodować ów błąd mimo iż komputer pokładowy nie wychwytuje ich defektu (mogą mieć obniżoną rezystancję czy coś...). Ja obawiam sie że to naciąganie.

 

Co jeśli wymienię pozostałe 3 sprawne świece i błąd nadal będzie, i czy to w ogóle ma sens? Czy w ogóle świece żarowe mogą być przyczyną błędu 0370???

 

Czy macie jakieś sugestie?

 

ps.Do jakich mechaników najlepiej się z tym udać w okolicy Sosnowca- czy ktoś coś może zasugerować? Opisana sytuacja dotyczy Auto- Komplex na Sroduli w Sosnowcu.

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28437-%C5%9Bwiece-%C5%BCarowe-a-b%C5%82%C4%85d-0370-czujnik-pompy-17-dti/
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie tej świecy błąd nadal jest na desce rozdzielczej.

rozumiem ze bledu swiecy juz nei ma...

piszesz ze pali dobrze, a jak z kultura pracy na zimnym silniku?

blad tez pojawia sie na cieplym silniku?

 

mozesz sprobowac zrestartowac komp (nie wiem czy pomoze ale raczej nie zaszkodzi), a co do pompy jesli to sama pompa to zbieraj kase i jezdzij az padnie...

moze da sie czujnik sam wymienic?

 

Co do kultury pracy to wydaje mi się że jest ok, nie widzę szczególnie dużej różnicy pomiędzy zimnym a ciepłym, ale nie chcę się wypowiadać co do kultury gdyż jeżdżę tym samochodem od niedawana, a wcześniej tylko na benzynach. Generalnie mam wrażenie normalnie sobie tak dieslowo pierdzi.

 

Przed wymianą świecy błąd wyskakiwał czasami jakby bez reguły. Jedynie wydaje mi sie że raczej na zimnym silniku.

Po wymianie świecy błąd świeci się cały czas.

 

Błedy były kasowane już. Nie chcę usuwać komunikatów tylko przyczyny ew usterki.

 

A możliwe że wywala błąd P0370 od źle ustawionego rozrządu?

 

Co do tej świecy to byłbym ostrożny mi też padła swieca na 4 cylindrze tylko wtedy pojawił sie błąd P0380 więc lepiej zmien mechanika.

 

Co do czujnika położenia nie wiem czy to to samo ale w tych pompach (denso nippon) częstym problemem jest przeciekanie czujnika kąta obrotu czy jakoś tak. Jeśli to ten czujnik szwankuje, to bez problemu można go kupić i wymienić. Polecam poszukać po forum bo jest tego trochę.

 

 

P0370

-? Niewlasciwy sygnal czujnika polozenia pompy

-? Niewlasciwy sygnal czujnika polozenia pompy

P0380

-? Za wysokie napiecie w Urzadzeniu nagrzewania wstepnego

-? Za niskie napiecie Urzadzenia nagrzewania wstepnego

-? Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

 

Dołączona grafika

 

A możliwe że wywala błąd P0370 od źle ustawionego rozrządu?

Jeden mechanik zasugerował tez taką opcję.

 

Co do tej świecy to byłbym ostrożny mi też padła swieca na 4 cylindrze tylko wtedy pojawił sie błąd P0380 więc lepiej zmien mechanika.

Nie rozumiem związku. Ja miałem dwa błędy- jeden od niedziałającej świecy (jak będe w domu to sprawdzę numer błędu, być może to ten co u ciebie) a drugi 0370 od czujnika pompy. Dlaczego mechanika zmienić- z powodu błędu 0380 u ciebie?

 

Co do czujnika położenia nie wiem czy to to samo ale w tych pompach (denso nippon) częstym problemem jest przeciekanie czujnika kąta obrotu czy jakoś tak. Jeśli to ten czujnik szwankuje, to bez problemu można go kupić i wymienić. Polecam poszukać po forum bo jest tego trochę.

 

No i to brzmi logicznie. Dlatego pytam czy droczenie się mechanika o te pozostałe niewymienione świece ma w ogóle jakiś sens (jak już pisałem w warsztacie twierdzą że niewymienione stare mimo iż sprawne świece mogą wywoływać błąd pompy 0370- i trza tą ewentualność wyeliminować)??

Co do forum- temat pojawia się w dyskusjach ale tropy prowadzą w tak różne kierunki, że postanowiłem rozważyć kwestię indywidualnie.

 

A możliwe że wywala błąd P0370 od źle ustawionego rozrządu?

Nie jest to mozliwe.

 

P0370

-? Niewlasciwy sygnal czujnika polozenia pompy

-? Niewlasciwy sygnal czujnika polozenia pompy

Duze prawdopodobienstwo ze padl czujnik polozenia pompy i raczje bym tu szukal przyczyny albo odrutowanie albo sam czujnik do naprawy/wymiany.

 

P0380

-? Za wysokie napiecie w Urzadzeniu nagrzewania wstepnego

-? Za niskie napiecie Urzadzenia nagrzewania wstepnego

-? Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

Pamietaj ze w sklad grzania wstepnego nie wchodza tylko swieczki ale jest jeszcze przekaznik/modul sterujacy grzaniem.

 

Pamietaj ze w sklad grzania wstepnego nie wchodza tylko swieczki ale jest jeszcze przekaznik/modul sterujacy grzaniem.

U mnie został sprawdzony metodą podmianki i nic się nie zmieniło. Modul raczej odpada.

Duze prawdopodobienstwo ze padl czujnik polozenia pompy i raczje bym tu szukal przyczyny albo odrutowanie albo sam czujnik do naprawy/wymiany.

Jak na moje laickie oko to brzmi bardzo rozsądnie i logicznie i dziwi mnie że mechanik nie postanowił tego sprawdzić tylko ciągle o tych świecach.

 

Nie mogę znaleźć na allegro tego czujnika, ile może to kosztować??

 

tu masz to o czym mówie, ale podkreślam że nie wiem czy to ten sam czujnik do któego odnosi sie błąd.

 

A z tym mechanikiem to stwierdziłem że nie wiedział co to mogło się zepsuć i Cię naciągnął na świece , jeśli mu ufasz to nie zmieniaj :evil:

 

Osobiście uważam że jeśli chodzi o te 2 błędy to jedno z drugim nie ma nic wspólnego, co do pompy to powinien ja sprawdzic ktoś kto się na tym zna. Te pompy nie mają tendencji do awarii (przynajmniej do 200k) pamiętaj o tym jak będą Ci proponować regenerację :lol:

 

No właśnie nie ufam, mam wrażenie że nie całkiem orientują się o co idzie z tym błędem. Dzięki za link. Tu czujnik, tam zawór, dziwne to nazewnictwo.

 

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 15:38 ]

Wymieniono 4 świecę żarową (ze względu na błąd 0380) i teraz jest tak:

 

błędu 0370 nie ma, natomiast jest na stałe błąd 0380 od świec (zaświeca się po odpaleniu za każdym razem). Nie rozumiem nic z tego.

Dodam że świeca którą wyciągnięto działa (po podłączeniu do akumulatora normalnie się żarzy do czerwoności)

 

  • 2 miesiące temu...

Temat już stary więc i pewnie usterka zlikwidowana.

 

Z tym samym błędem "P0370 - niewłaściwy sygnał czujnika położenia pompy" byłem w serwisie Opla. Co prawda błędy znałem już wcześniej bo sprawdzili mi je chłopaki z klubu Astry przez kabel diagnostyczny, program i laptopa natomiast czytalem w internecie o tym błędzie i co głowa to opinia.

 

Wyszło właśnie wadliwe funkcjonowanie czujnika położenia pompy, bo wyczepieniu go z gniazda pompy, okazało się że cały jest zafajdany w oleju napędowym (ropie), został przeczyszczony, przedmuchany i nałożony został na niego wokoł jakiś specjalny silikon GM, widziałem tylko to na tubce. I Czujnik został założony spowrotem. Jechałem w trasie, sprawdzałem, przy 160 km/h nie wyskakuje już niby błąd ale powiedzieli w serwisie, że powoli będzie czas do wymiany czujnika. A jak się później okazało przy sprawdzeniu ceny w ASO, to okazało się, że nie można wymienić akurat tego czujnika, nie występuje osobno, tylko z całą pompą trzeba oddac do regeneracji. jedyny czujnik jaki występuje wymienny w tym silniku w tej pompie to czujnik temperatury oleju napędowego.

 

Po części pomogłem i odpowiedziałem chyba na problem, ale sam mam teraz pytanie. Sama pompa uważam, że powinna byćw dobrym stanie bo auto sprawdzone kupione z Niemiec z pewnego źródła, mam je 2 lata i leje ON tylko na stacjach BP i Shell, więc żadna opałówka ani nic, a przebieg to zaledwie 145 tyś km. I nie wiem co z tym fantem zrobić. Po przejechaniu silikonem, uszczelnieniu niby wszystko chodzi i błąd niewyskakuje, pytanie na jak długo to pociągnie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności