Skocz do zawartości

Strumienica z obudowie katalizatora


Gość patryk1235

Rekomendowane odpowiedzi

Gość patryk1235

Witam!

 

Znalazłem ostatnio ciekawe rozwiązanie mianowicie strumienice wbudowaną w katalizator

 

LINK:

http://www.allegro.pl/item935852913_strumienica_strumkat_w_obudowie_katalizatora.html

 

i mam parę pytań do osób które miały styczność z takim patentem.

 

1. Jakie są szanse że na przeglądzie technicznym zostanie on nie wykryty?

2. Czy poprawi sie zużycie paliwa?

3. Czy bardzo wzrośnie głośność silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

patryk1235, temat niejednokrotnie poruszany na forum, z grubsza

1. np spaliny

2. nie liczyłbym

3. będzie głośniej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem, używałem - jednym słowem niecelowe i bezsensowne. Jedyna radość - jak człowiek młody no to może i troszkę głośniej "buczy" - czyli jest "fajnie".

No i w jakiej furce chcesz to zrobić, bo trzeba mieć wzgląd na sondy lambda; jak jest za katalizatorem, to troszkę problemu będzie z czujnikami.

1. nie miałem problemu.

2. wzrosło - bo "fajniej" brzmiało i jeździło się na wyższych obrotach.

3. jak wyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Strumienice stosuje sie jak padnie kat. Nie powinno sie zamieniac ale przy dzisiejszych cenach srednio od 800 w gore (wzaleznosci od producenta) mozna wiele innych napraw dokonac bardziej potrzebnych w swoim aucie Taka strumienica kosztuje od 50 do 100 w zaleznosci od marki . Pamietajcie , jesli sami dobieracie ta puszke to raczej zeby byla wielkoscia katalizatora i solidna Strumienice trzeba naprawde dobrze wspawac zeby nie kolila w oczy diagnoste (bron was boze na jakies opaski czy zlonczki) i bardzo wazne musi miec prawidlowy kierunek wylotu spalin. Dobra strumienica nie bedzie glosniejsza od usunietego kata Ma fajne zalety nie powoduje cofki spalin przy gwaltownym sciagnieciu a nastepnie wscisnieciu pedalu gazu.Hmm nie powinnem Wam tego pisac ale co tam nie ktorzy pewnie juz wiedza za kata mozna dostac do 200 zl ale dobrego , a wiec suma sumarum ,za darmo strumienica :beer: Milego prostowania rury wydechowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś pisałem, miejsce zamotowania strumienicy trzeba obliczyć, żeby coś dała.

Przeważnie to miejsce wychodzi na miejscu tłumika srodkowego.

W miejscu kata odbiera moc.

Lepsza rura.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam Mimo ze tu jestem nowy czytam Wasze wypowiedzi bo nikt nie jest alfa czy omega Bardzo mi sie podobaja a szczegolnie wypowiedzi Ja 37 ( tak prywatnie polubilem Cie facet)ma fajne riposty, jak cos nie wiesz to tez odpowiesz zartobliwie tak aby komus nie szkodzic ale teraz to juz z Toba sie nie zgodze co do strumienicy, montuje te puszki , czym blizej kolektora wydechowego tym lepiej a super jest jak wskoczy na miejsce kata moc swoja i efekt uzyska jesli zostanie prawidlowo dobrana i zamontowana Jesli bedzie ktos chcial to opisze dzialanie tego urzadzenia ale mysle ze kazdy cos znajdzie na necie Sory Ja 37 Pozdrawiam wszystkich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, ze padł mi dysk i kupę danych straciłem...

Miałem wzory na obliczanie wydechu w różnych wariantach.

I z obliczeń wychodziło, jak napisałem.

 

A do wydechu się przymierzałem jak pierwszy swap robiłem, więc lipy nie było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Jeżeli chodzi o przegląd to ostatnio rozmawiałem z diagnostą i powiedział że jeżeli spaliny są w normie to przegląd przejdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że cały fabryczny wydech jest odpowiednio przeliczony chociażby pod kątem optymalizacji przepływu spalin/głośności/wykorzystania zjawisk falowych. Ale dajmy na to 15letni zapchany katalizator musi w dość mocny sposób ograniczać i zaburzać swobodne usuwanie spalin. Ja w drugim aucie wrzuciłem strumienicę zamiast kata i poprawę czuć ale myślę że gdybym wstawił prosty kawałek rury byłoby podobnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemo53

niby bajer a nic nie daje. rura czy strumienica jeden wałek. przeglądy przechodzi, testy spalin również, każdy kto chociażby ma pojecie troszkę o samochodach i spojrzy na nowy element w starym samochodzie zamiast katalizatora wie że to strumienica. katalizatory mają jakąś funkcję ale biorąc pod uwagę testy spalin itp to nic one nie dają (tak było w moim przypadku)

 

 

jest tylko w jednej sytuacji różnica między strumienicą i katalizatorem. ten kto ją założy na pewno szybciej niż zwykle wymieni to środkowy to końcowy tłumik bo spaliny z większym impetem uderzają o tłumik i go szybciej przepalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności