Gość da_sas Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Witam. Tak z ciekawości pytam, ponieważ ostatnio jeden mechanik powiedział mi że, w zależności od rodzaju błędu jaki wykryje komputer pokładowy przestawia sterowanie silnikiem w jeden z 4 rodzajów trybów awaryjnych (co zresztą wydaje się logiczne). Np> Jeśli komp zarejestruje dajmy na to błąd centralnego zamka to tylko to zakomunikuje kontrolką na desce, ale jeśli zarejestruje np błąd położenia jakiegoś ważnego elementu w silniku to ograniczy możliwość wykręcania się silnika powyżej np 2500 obr lub nawet wyłączy silnik i też to zakomunikuje rzecz jasna kontrolką. Analizując różne problemy forumowiczów to by się zgadzało. W związku z tym moje pytania dwa: 1. Jakie dokładnie są te tryby awaryjne pracy i czym się charakteryzują? 2. Czy jest dostępny jakiś wykaz mówiący o tym które błędy powodują uruchomienie poszczególnych trybów awaryjnych? Nie widzę wyjaśnienia nigdzie na forum, a taki wykaz bardzo pomógłby przecież forumowiczom w ustalaniu i diagnozowaniu problemów oraz wyjaśniałby dziwne zachowania naszych pojazdów. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 lub nawet wyłączy silniknie slyszalem o 4rech trybach awaryjnych. nie mowie ze tak nie jest ale nie chce mi sie w to wierzyc bo:nie sadze zeby byly 4 oddzielne mapy dla trybu awaryjnego czemu wlasnie 4 a nie 5 albo 10 silnika nie wylaczy bo to byloby zbyt niebezpieczne na drodze. moze jedynie uniemozliwic dalsza jazde po zatrzymaniu i zgaszeniu auta. jedynie sytuacja gdy nagla awaria osprzetu silnika uniemozliwia dalsza prace silnika moze sie silnik wylaczyc. ale to nie ma nic wspolnego z komputerem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/#findComment-94887 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Tak jak kolega Kicaj pisze, tryb awaryjny redukuje moc silnika i zapala się kontrolka która sygnalizuje wystąpienie/zapisanie błędu, po odczytaniu tego błędu lub błędów wiemy co jest nie tak. Zapalenie się kontrolki nie zawsze skutkuje wejściem silnika w tryb awaryjny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/#findComment-94875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Nie wiem ile jest trybów awaryjnych i czy w ogóle jest to gdzieś sklasyfikowane, w każdym razie auto sygnalizuje usterke odpowiednią kontrolką i nie jest do końca tak jak napisałeś. Na desce masz powiedzmy 4 różne kontrolki które potrafia zasygnaliwoać jakiś problem : kontrolka z kluczykiem (silnik, czujniki, osprzęt silnika), kontrolka poduszek, kontrolka abs, kontrolka ukł chłodzenia i klimy. Jak zepsuje się np. centralny zamek, alarm, radio to żadna kontrolka się nie zapali błędy można wykryc i odczytać tylko kompem. Tryb awaryjny zadziała tylko wtedy gdy zepsuje się coś co ma bezpośredni wpływ na pracę silnika czyli np jakiś czujnik. Kontrolka silnika może się świecić z powodu innych mniej istotnych powodów a auto będzie żwawe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/#findComment-94870 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość da_sas Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 No własnie. Czyli jednak komputer w pewnych przypadkach tylko sygnalizuje usterkę, a w innych ogranicza także np moc. W jakich przypadkach? Przecież musi być jakiś "wzornik" tego na co i jak komputer reaguje?? Na desce masz powiedzmy 4 różne kontrolki które potrafia zasygnaliwoać jakiś problem : kontrolka z kluczykiem (silnik, czujniki, osprzęt silnika), kontrolka poduszek, kontrolka abs, kontrolka ukł chłodzenia i klimyNo chodzi tutaj o kontrolkę z kluczykiem. Skupmy się na dolegliwościach silnika. W instrukcji użytkowania napisane jest: Jeżeli lampka zaświeci się przy włączonym silniku: Wystąpiła usterka w układzie elektronicznym silnika lub skrzyni biegów. Układ elektroniczny przełącza się w tryb awaryjny umożliwiający dalszą jazdę. W trybie takim może jednak wzrosnąć zużycie paliwa, a osiągi samochodu mogą ulec pogorszeniu Co sugeruje przełaczenie się w tryb awaryjny w kązdym przypadku wykrycia usterki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/#findComment-94856 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Tryb awaryjny zadziała tylko wtedy gdy zepsuje się coś co ma bezpośredni wpływ na pracę silnika czyli np jakiś czujnik.tu masz odpowiedz da_sas,a dokaldnie gdy sygnal jest poza oczekiwanym zakresem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/#findComment-94849 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość da_sas Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Tryb awaryjny zadziała tylko wtedy gdy zepsuje się coś co ma bezpośredni wpływ na pracę silnika czyli np jakiś czujnik.Jeżli tak to jakie to są konkretnie przypadki? Które kody?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/#findComment-94841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Tryb awaryjny zadziała tylko wtedy gdy zepsuje się coś co ma bezpośredni wpływ na pracę silnika czyli np jakiś czujnik.Jeżli tak to jakie to są konkretnie przypadki? Które kody? no a o tym to sobie poczytaj na forum szukajka i "tryb awaryjny" znajdziesz chociazby ze czujnik doladowania, ew czujnik polozenia walka rozrzadu. wszystko zalezy od silnika i osprzetu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/#findComment-94828 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 da_sas kolego ja jeszcze 1,5 roku temu miałem znikome pojęcie na temat silników diesla jak kupiłem auto to zacząłem sie tym interesować - zrobiłem sobie interfejs, jak coś się zepsuło to zawsze próbowałem sam zdiagnozować i naprawić. Może kup lub zrób sobie fejsa weź w ciepły dzien komputer albo jak masz to idź do garażu. Jest kilka sposobów żeby wywołać błędy od których silnik wchodzi w tryb awaryjny. Zobaczysz jak to wygląda przejrzysz pliki z numerami błędów i zrozumiesz jak to działa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/#findComment-94816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 cała prawda o trybie awaryjnym: sterownik silnika posiada 2 mapy: - mapa pracy normalnej - mapa pracy awaryjnej pierwsza - wiadomo co to jest druga mapa jest mapą "bezpieczną" czyli taką, że silnik tracac na osiągach pracuje poprawnie umożliwiając dotarcie do celu bezpieczeństwo polega na tym, że : jeśli jakikolwiek czujnik odpowiedzialny za pracę silnika i jego bezpieczeństwo (w sensie bogata/biedna mieszanka, istotne dane potrzebne do jego pracy itp) to sterownik silnika wyłącza ten czujnik i przyjmuje wartość "bezpieczną" z tego czujnika czyli zapisaną w mapie zapłonu mapa bezpieczna jest używana do chwili wyłączenia silnika po ponownym uruchomieniu przez ok. 10-20sek ECU sprawdza warunki pracy silnika i jeśli nie wychwyci wad czujników, to pracuje normalnie, jeśli znajdzie coś nie tak (wartości odbiegające od przyjuętych dopuszcalnych) to wyłącza dany czujnik i wskakuje na mapę awaryjną to tyle i nie ma 4 5 10 map tylko mapa awaryjna i mapa normalna Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28512-tryby-awaryjne-pracy-silnika/#findComment-94811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.