Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Trudny temat do zdiagnozowania na odległość Napisałeś, że turbo daje tyle ile chce od niego moduł sterujący i chyba ta uwaga jest kluczowa. Wydaje mi sie, że problem może tkwić w samym czujniku cisnienia doładowania, który fałszuje wyniki i tak naprawdę ciśnienie, które uzyskujesz jest niższe od czytanego przez czujnik. Ale to tylko jedna z kilku możliwości. Sprawdź jeszcze jakie cisnienie atmosferyczne jest podawane przez baro sensor. Nie ma żadnych innych błędów? Czy to jest silnik 65KM? Jaki rocznik auta?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-81270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Jeszcze przyczyna moze byc przypchany kat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-81268 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Zgadzam sie tym razem z kolegą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-81267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Jak czyściłem zawór EGR, wyciągnąłem od razu czujnik ciśnienia doładowania, który się znajduje pod elektrozaworem od EGR. Główkę miał całą zasyfioną, ale przed i po czyszczeniu EGR i tego czujnika sytuacja się nie zmieniła. Wracając do czyszczenia tego czujnika. Gdy go wyjąłem pomyślałem jak taki zasyfiony czujnik może cokolwiek prawidłowo wskazywać, jednak na wolnych obrotach i podczas jazdy ciśnienia jest prawidłowe, tzn na wolnych ciśnienie doładowania jest żadne, więc równa się ciśnieniu atmosferycznemu (ok 1 kPa). Gdy dodaję gazu ponad 2 tys obr, zarówno na postoju jak i podczas jazdy ciśnienie doładowania zbliża się z pewnym opóźnieniem do ciśnienia żądanego. Z tego wynika że czujnik jest ok. Błędów brak, nigdy nic się nie pojawiło, ani od przepływki ani EGRa nic. Gdyby coś się pojawiło przynajmniej miałbym punkt zaczepienia. Silnik Y17DT 75KM z intercoolerem. Koledzy jak sprawdzić katalizator? Słyszałem, że gdy już padnie całkowicie to brzęczy w środku, u mnie nic takiego nie słychać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-81162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 To nie ten czujnik. Wyczyściłeś baro sensor czyli czujnik ciśnienia atmosferycznego. Czujnik ciśnienia doładowania jest przykręcony do kolektora dolotowego z przodu silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-81151 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 To dziwnie, bo u mnie czujnik ciśnienia atmosferycznego jest zamocowany w okolicach pompy wtryskowej na takiej blaszce zagiętej, a czujnik który wykręciłem był zamontowany właśnie w kolektorze, w małym otworku przez który ujrzałem jak zasyfiony jest kolektor ssący w środku. Czujnik ten znajdował się właśnie pod elektrozaworem białym, obok EGR. Tak dokładnie wyglądał czujnik ciśnienia doładowania:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-81140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Chyba coś źle zrozumiałem ale zdjęcie wyjaśnia wszystko. To jest właśnie czujnik ciśnienia doładowania (Boost Pressure Sensor) Jego stan wskazuje na to, że olej przedostaje się do dolotu albo przez wirnik turbiny albo przez odpowietrzenie skrzyni korbowej. Na Twoim miejscu podmieniłbym go na inny i zobaczył jaki jest efekt. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-81020 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek24242 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 koledzy to gdzie znajduje sie ten czujnik cisnienia doładowania w astrze 1,7 dti z intercolerem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-80942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Na kolektorze dolotowym, przykręcony 1 śrubą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-80847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Jego stan wskazuje na to, że olej przedostaje się do dolotu albo przez wirnik turbiny albo przez odpowietrzenie skrzyni korbowej.jeżeli są takie objawy,to o czym to świadczy i jakie są rokowania dla turbiny? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/5/#findComment-80786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.