Skocz do zawartości

Wyjęty kluczyk a kontrolki nadal świecą..


Rekomendowane odpowiedzi

Gość fotosing

Witam Wszystkich

 

Może mi ktoś tutaj doradzi lub wskaże przyczynę zachowań w moim aucie.

Opiszę o tak jak potrafię co się "dzieje".

 

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mi się akumulator ciągle rozładowuje mimo, że ma dopiero rok i jest w miarę nowy. Ładowanie jest dobre i było sprawdzane specjalnym miernikiem na co dostałem wydruczek z tego miernika.

Ale co ciekawsze zaczęły się dziać dziwne "rzeczy"! Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kontrolki od ładowania, oleju i pasów nadal świecą a niejednokrotnie silnik też nadal pracuje i nie da rady go wyłączyć stacyjką! Jedynym sposobem jest naciśnięcie pedału hamulca nożnego.

Gdy zapalę silnik wszystko jest Ok jak gdyby nic się nie działo...

Czasami przestaje się tak dziać ale na 2 do 3 dni i nadal jest tak samo. Wszystkie styki od przekażników zostały wyczyszczone. Zaczeł sie tak po zimie, gdyż auto stało pod chmurką.

 

Prosił bym o jakieś sugestie co do przyczyny tej sytuacji.

 

Opek Kadet Kombi Diesel 1.6 1991r

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostka stacyjki zaczyna szwankowac. Kluczykiem przekrecasz mechanicznie i odblokowujesz kiedownice oraz w kostce zalacza odpowiednie styki i zapala zaplon oraz rozrusznik. Puszczasz kluczyk i odbija na tyle by rozrusznik nie krecil ale kontrolki swiecily. Odkrecasz kluczyk dalej i powinno zgasic silnik. Uciebie daj esie odkrecic kluczyk ale nie cofa stykow w skostce do konca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fotosing

Witam ponownie

 

Dzięki za odpowiedz i poradę, to też (kostka) może być przyczyną takich zachowań ale będąc u znajomego w warsztacie odpinaliśmy kable od kostki i nic! Wszystko było jak do tąd. Dziwne jest to, że silnik wyłączał się po naciśnięciu pedała gazu a po jego zgaśnięciu dosłownie po 3 może 5 sekundach zapalały się kontrolki jak wymieniłem, oleju, ładowania i hamulca ręcznego (oczywiście bez kluczyka w stacyjce).

 

Tak, że sama kostka raczej odpada, gdyż dzieje się to chyba na odcinku od kostki w dół.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie założyłeś przez pomyłkę z tyłu żarówki 24V zamiast 12V? Albo jednowłóknowej zamiast dwuwłóknowej?

 

A może grzebałeś coś przy instalacji z radia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość CrashBandicot

Cala instalacja chyba do przejzenia. Idz za kablami od stacyjki zaczynajac w kierunku silnika. Przekazniki moze sie zlepiaja. Mozna sprobowac powymieniac. AAa I na wszelki wypadek nie zostawiaj na noc samochodu na biegu:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość CrashBandicot

Raczej w przypadku padniecia ukladu ladujacego probhlem dzialania silnika po wyjeciu kluczyka by nie wystepowal.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności